Suske en Wiske in het kort

Praat hier over alles dat maar met Suske en Wiske te maken heeft
SWvx
Suske en Wiske Megafan

Re: Suske en Wiske in het kort

Bericht door SWvx » 16 apr 2021, 17:37

De oorspronkelijk voorziene volgorde zoals nog altijd bij groothandelaar Stripspeciaalzaak staat aangegeven was:

De beestig brug (maart)
Peezige Peekah (maart)
De Galapagosgasten (maart)
De primitieve paljassen (juni)
Sinjeur Stekkepoot (juni)
Tante Biotica (juni)
De toetercup (oktober)
De tragische tante (oktober)
Het vervloekte venster (oktober)
De werken van Lambik (oktober)

Dit is blijkbaar veranderd naar:

De beestige brug
Sinjeur Stekkepoot
De primitieve paljassen
De toetercup
De werken van Lambik
De tragische tante
Het vervloekte venster
Tante Biotica
De Galapagosgasten
Peezige Peekah

SWvx
Suske en Wiske Megafan

Bericht door SWvx » 16 apr 2021, 17:38

De drie verhalen die nu in april zijn verschenen heb ik al een andere uitvoering en ga ik dus nu niet opnieuw kopen.

Sandr
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Sandr » 10 jun 2021, 17:45

De toetercup (juni) De werken van Lambik (juni) De Tragische tante (juni) Het blije bijenteam (oblongformaat) Zijn te verkrijgen in de strip speciaalzaken :)

Sandr
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Sandr » 18 okt 2021, 18:35

De laatste 4 strips zijn ook te verkrijgen sinds gisteren

Het vervloekte venster (oktober)
Tante Biotica (oktober)
De Galapagosgasten (oktober)
Pezige Peekah (oktober)

SWvx
Suske en Wiske Megafan

Bericht door SWvx » 11 jan 2022, 20:49

In tegenstelling tot wat iemand hier eens beweerde, was 2021 niet het laatste jaar van deze reeks. Ook in 2022 zijn tien verhalen voorzien te verschijnen in deze reeks:

-Het monster van Loch Ness
-De bosbollebozen
-De laaiende linies
-Sprookjesnacht aan zee
-Spruiten voor Sprotje
-Toffe Tiko
-De zilveren appels
-De gouden bloem
-De lollige lakens
-Het betoverende boek

Let op, dit is enkel de lijst van voorziene albums. De volgorde waarin ze zullen worden uitgegeven is nog niet bekend.

Sandr
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Sandr » 14 mar 2022, 21:33

Afbeelding

Kortverhalen 2022

ArjenLeine
Suske en Wiske fan

Bericht door ArjenLeine » 15 mar 2022, 00:58

Prachtig. Is dit de goede volgorde?

SWvx
Suske en Wiske Megafan

Bericht door SWvx » 15 mar 2022, 21:52

ArjenLeine schreef:
15 mar 2022, 00:58
Prachtig. Is dit de goede volgorde?
Sandr schreef:
14 mar 2022, 21:33
Afbeelding

Kortverhalen 2022
Dit zou inderdaad de volgorde moeten worden. De eerste drie albums zouden rond 22 april moeten verschijnen.

SWvx
Suske en Wiske Megafan

Bericht door SWvx » 07 apr 2022, 01:48

De eerste drie albums van 2022 zijn blijkaar al verschenen.

Rikki - Erik
DE Suske en Wiske freak!
Contacteer:

Bericht door Rikki - Erik » 07 apr 2022, 16:16

Ongelofelijk jammer dat het Monster van Loch Ness de herletterde versie heeft waarbij er een aantal stroken zijn verdwenen (check de strooknummers). Helaas dezelfde versie als het Dash mini-album van jaren terug.

SWvx
Suske en Wiske Megafan

Bericht door SWvx » 08 apr 2022, 00:39

Rikki - Erik schreef:
07 apr 2022, 16:16
Ongelofelijk jammer dat het Monster van Loch Ness de herletterde versie heeft waarbij er een aantal stroken zijn verdwenen (check de strooknummers). Helaas dezelfde versie als het Dash mini-album van jaren terug.
Hmmm. Dit is de eerste keer dat ik iets verneem over ontbrekende stroken in dit verhaal. Ik heb zelf het oorspronkelijke album uit 1978 in nieuwstaat (reden waarom ik de versie die nu is uitgekomem niet heb gekocht). Normaal formaat en speciaal gemaakt voor Dash. Bij nadere inspectie is in deze versie al geen strook met nummer 31, 77, 84 of 97. Ik heb echter niet de indruk dat er op die plaatsen gaten zitten in het verhaal (heel misschien zou het wel kunnen dat er tussen strook 76 en 78 effectief iets mist in het verhaal). Ik heb ook het familiestripboek uit 1987 met dit verhaal en daar ontbreken ook diezelfde strooknummers. Is er eigenlijk wel ooit een versie van het verhaal verschenen met die genummerde stroken?

Rikki - Erik
DE Suske en Wiske freak!
Contacteer:

Bericht door Rikki - Erik » 08 apr 2022, 16:32

Scherp opgemerkt, haha, in deze versie zijn er in ieder geval nog meer stroken verdwenen.
Overigens ben ik wel heel blij met deze serie. Alleen jammer dat er in dit geval geen compleet verhaal is.

SWvx
Suske en Wiske Megafan

Bericht door SWvx » 11 apr 2022, 20:29

Rikki - Erik schreef:
08 apr 2022, 16:32
Scherp opgemerkt, haha, in deze versie zijn er in ieder geval nog meer stroken verdwenen.
Overigens ben ik wel heel blij met deze serie. Alleen jammer dat er in dit geval geen compleet verhaal is.
Ik ben ook wel heel blij met deze serie. Maar dan eerder omdat er verhalen in verschijnen die nog nooit eerder in een los album of op standaard formaat waren verschenen. Ik koop dan ook enkel die specifieke albums. Voor diegene die al heb in een oorspronkelijke versie vind ik 7€ voor simpelweg ern nieuwe cover te duur.

Maar daarme is mijn vraag nog niet beantwoord. Is “Het monster van Loch Ness” ooit verschenen in een versie met de bovengenoemde strooknummers?

Ik heb zelf ook al wat zitten zoeken en er wordt toch gewag gemaakt van een “integrale” versie in het album “Suske en Wiske dubbelstrip 10” en iets genaamd “Het leukste vakantiestripboek”. Iemand enig idee of die stroken daar wel in staan?

Rikki - Erik
DE Suske en Wiske freak!
Contacteer:

Bericht door Rikki - Erik » 12 apr 2022, 07:59

Ik heb even onderzoek gedaan. Er blijkt nog steeds geen complete versie te zijn!
Wel zijn de 4 missende stroken (31, 77, 84 en 97) inderdaad afgedrukt in Dubbelstrip 10 en “Het leukste vakantiestripboek”, alleen daar zijn de DASH tonnetjes weer gecensureerd (groen i.p.v. de originele Dash tonnetjes). De missende stroken kunnen ook worden gevonden in Versus 28.

SWvx
Suske en Wiske Megafan

Bericht door SWvx » 12 apr 2022, 22:36

Rikki - Erik schreef:
12 apr 2022, 07:59
Ik heb even onderzoek gedaan. Er blijkt nog steeds geen complete versie te zijn!
Wel zijn de 4 missende stroken (31, 77, 84 en 97) inderdaad afgedrukt in Dubbelstrip 10 en “Het leukste vakantiestripboek”, alleen daar zijn de DASH tonnetjes weer gecensureerd (groen i.p.v. de originele Dash tonnetjes). De missende stroken kunnen ook worden gevonden in Versus 28.
Ik heb intussen eens het nieuwe album ter hande genomen in een winkel en de zaak blijkt nog meer bizar te zijn als gedacht. In die nieuwe uitgave ontbreken een aanzienlijk aantal stroken uit de eerste pagina's, maar zijn de vier stroken die in de oorspronkelijke versie ontbraken WEL aanwezig.

Ik blijf echt een heel vreemde historie vinden dat er in de oorspronkelijke uitgave een aantal stroken ontbraken.

Maar goed ik zal dus maar moeten proberen om aan een exemplaar van dubbelstrip 10 te geraken. Dat van die tonnetjes vind ik nog niet zo erg, zolang het verhaal maar volledig is.

Edit: intussen heb ik een exemplaar van dubbelstrip 10 te pakken met daarin inderdaad het volledige verhaal.

Plaats reactie