Het Beest is Los is de nieuwe graphic novel van Marc Verhaegen.
Op 5 april (Marc werd op deze dag 65 jaar) was de vernissage van zijn tentoonstelling en kon het boek gekocht worden. Bij thuiskomst heb ik het boek - ondanks dat ik toch echt moest slapen - in één keer uitgelezen. Nogal straf want het is een behoorlijk boekwerk
Het is semiautobiografisch waarbij bestaande gebeurtenissen zijn vermengd met gefantaseerde elementen. Het vertelt het verhaal van Flor Goedleven die op zoek is naar werk en liefde. Ik heb met name in het begin vreselijk moeten lachen om de manier waarop Marc situaties en personages heeft weergegeven. Het werk zorgt voor meer begrip voor de tekenaar - een oordeel is al snel geveld, maar dit zorgt voor meer nuance - en de situaties die hem zijn overkomen. Hoofdstuk 13 is behoorlijk duister, in mijn ogen het meest vervreemd (...) Dat had wat mij betreft niet gehoeven. Gelukkig zorgt de epiloog voor een luchtig einde.
Het boek is prachtig getekend en bevat enkel potloodtekeningen die niet zijn geïnkt, wat een mooi effect heeft.
Ik heb genoten van het boek - dat toch wel een tijd in m'n hoofd heeft gespookt. Benieuwd naar een eventueel vervolg!
Een aanrader!!
Het Beest is Los
- Rikki - Erik
- DE Suske en Wiske freak!
- Contacteer:
Het Beest is Los
Nu volledig online te lezen: Afstudeerproject én tevens promotie-stripverhaal voor de studie CMD