Film topic
Re: Filmtopic, deel 7
Ik gok dat veel mensen hier ook wel interesse hebben in de trailer voor The Hobbit 

- Nosferatu
- Die-hard fan
Gisteren heb ik het kortfilmpje `Ice Age : A Mammoth Christmas´ gezien.
Heerlijk hilarisch weer!!!!
Ik zeg maar : a Christmas Stone!
Heerlijk hilarisch weer!!!!

Ik zeg maar : a Christmas Stone!

Mijn strip `De Orkaan´ is weer online!!!
Te lezen op http://suskeenwiske.ophetwww.net
- mrdammann
- Suske en Wiske kenner
- Contacteer:
Ik heb laatst voor sinterklaas de hele Harry Potter dvd box gekregen. Heb alle 8 films vanaf de 24e december gekeken. Gisteravond was dan de laatste film. Ik moet zeggen dat ik het wel geweldige films vind met geweldige spanning en geweldige verhaallijnen. Vooral de laatste film was voor mij echt genieten! Ook mooi hoe je de acteurs mee zit groeien.
Wat vinden we hier van de Oscarnominaties? Hoeveel van de films hebben jullie reeds gezien?
Het is vrij erg, normaal gesproken heb ik er altijd wel een paar gezien, maar dit jaar heb ik van de negen (!) genomineerde films er geen een gezien.
Van de Oscars voor beste acteurs/actrice heb ik alleen Bridesmaids gezien (schaam), dus ik vind het lastig om een oordeel te vellen.
Ik zal vaker naar de bioscoop moeten binnenkort. Het ontbreekt me echter aan tijd...
Van de Oscars voor beste acteurs/actrice heb ik alleen Bridesmaids gezien (schaam), dus ik vind het lastig om een oordeel te vellen.
Ik zal vaker naar de bioscoop moeten binnenkort. Het ontbreekt me echter aan tijd...
Datzelfde probleem heeft er bij mij ook voor het eerst toe geleid dat ik er nog maar weinig heb gezien. 4 van de 9 in mijn geval, al kan ik dat als het goed is wel grotendeels goedmaken de komende weken.
The Artist kan ik iedereen in ieder geval van harte aanraden!
The Artist kan ik iedereen in ieder geval van harte aanraden!
- Nosferatu
- Die-hard fan
Ik heb er ook nog geen ervan gezien. The Artist start bij ons hier. Daar wil ik iig heen. Zelfs mijn vrouw wil die zien en dat wil wat zeggen!

Mijn strip `De Orkaan´ is weer online!!!
beste film: ik zit op 2/9: Hugo en The Help
op alle oscars:
the help
the girl with the dragon tattoo
chico & rita (waar ik trouwens heb aan meegewerkt op mijn stage)
kung fu panda 2
puss in boots
rango
harry potter 7.2
hugo
rundskop (bullhead)
kuifje
rio (original song: real in rio)
drive
transformers 3
rise of the planet of the apes
the ides of march
op alle oscars:
the help
the girl with the dragon tattoo
chico & rita (waar ik trouwens heb aan meegewerkt op mijn stage)
kung fu panda 2
puss in boots
rango
harry potter 7.2
hugo
rundskop (bullhead)
kuifje
rio (original song: real in rio)
drive
transformers 3
rise of the planet of the apes
the ides of march
- esteban
- Forum voor de Fans fan
- Contacteer:
't Enige waar ik niet meteen tevreden mee ben : Waar is Tilda Swinton? (We Need to Talk about Kevin)
Dat Pixar het deksel op de neus ging krijgen was te verwachten, van hen word niet getolereerd dat ze geen meesterwerk brengen maar gewoon 'n goed gemaakte film . Dubbel zo pijnlijk dus dat zowel Kung Fu Panda 2 als Puss in Boots, relatief vermakelijke komedies zonder meer, genomineerd zijn. Het lijkt wel 'n verplicht nummertje. Geen Winnie the Pooh, geen Rio en bovenal geen Arthur Christmas? Bah. Dat Wrinkles en A Cat in Paris het niet gingen halen is logisch, zoals gewoonlijk is er slechts één animatiefilm in de running die niet van de grote studio's komt.
Jammer dat 'A Separation' zo goed als vast ligt wegens gedoodverfde favoriet die in de categorie met zowat alle andere awards ging lopen. Rundskop is namelijk de eerste Belgische inzending waarvan ik echt geloof dat hij kans maakt en dat daadwerkelijk ook verdient. Helaas, nog niet half zo toegankelijk als de favoriet.
Dat Pixar het deksel op de neus ging krijgen was te verwachten, van hen word niet getolereerd dat ze geen meesterwerk brengen maar gewoon 'n goed gemaakte film . Dubbel zo pijnlijk dus dat zowel Kung Fu Panda 2 als Puss in Boots, relatief vermakelijke komedies zonder meer, genomineerd zijn. Het lijkt wel 'n verplicht nummertje. Geen Winnie the Pooh, geen Rio en bovenal geen Arthur Christmas? Bah. Dat Wrinkles en A Cat in Paris het niet gingen halen is logisch, zoals gewoonlijk is er slechts één animatiefilm in de running die niet van de grote studio's komt.
Jammer dat 'A Separation' zo goed als vast ligt wegens gedoodverfde favoriet die in de categorie met zowat alle andere awards ging lopen. Rundskop is namelijk de eerste Belgische inzending waarvan ik echt geloof dat hij kans maakt en dat daadwerkelijk ook verdient. Helaas, nog niet half zo toegankelijk als de favoriet.
@esteban: juist de Buitenlandse Films willen nog wel eens verrassen door niet de gedoodverfde favoriet te laten winnen. Rundskop heb ik nog niet gezien (ga ik zeker doen voor de uitreiking), maar A Separation was wel héél erg sterk...
Nu je het zegt is het belachelijk dat Winnie the Pooh niet genomineerd is, daar heb ik echt van genoten. En A Cat in Paris is wel genomineerd
Nu je het zegt is het belachelijk dat Winnie the Pooh niet genomineerd is, daar heb ik echt van genoten. En A Cat in Paris is wel genomineerd

- esteban
- Forum voor de Fans fan
- Contacteer:
Inderdaad, het is hopen op de gewoonlijke verrassing, het is alleen de vraag of 't in deze categorie zal ijn. Let's hope. Ow, in de lijst die ik na de bekendmaking gelezen had stond 'A Cat in Paris' niet vermeld. Kudos!
'k Zou het toch wel een kleine schande vinden mocht één van de Dreamworks titels met die eer gaan lopen, eerlijk gezegd.

de reden waarom, volgens mij, deze "rare" keuzes van animatiefilms erbij zitten is, omdat er bij de animaties niet voornamelijk naar het verhaal, maar echt wel naar de animatie wordt gekeken (vergeet niet, het is door mensen uit het vak, door animators etc), dus zo kan een minder verhaal met betere animatie nog altijd genomineerd worden boven een beter verhaal met mindere animatie.
Van mijn part mocht winnie zeker en vast een animatie hebben gekregen, maar eerlijk gezegd, merkte ik toch een paar grove fouten op als het neerkwam op "volume" behouden (een van DE basis regels in animatie)...
en rundskop is dikke prut.
Van mijn part mocht winnie zeker en vast een animatie hebben gekregen, maar eerlijk gezegd, merkte ik toch een paar grove fouten op als het neerkwam op "volume" behouden (een van DE basis regels in animatie)...
en rundskop is dikke prut.
Toch was de animatie bij Winnie the Pooh ook prachtig uitgevoerd, en er werd leuk gespeeld met diverse ideeën. Ach ja, we shall see
Wel interessant dat het eens niet overduidelijk is welke film er gaat winnen in die categorie!

*hup hup chico & rita!* (zou zeer mooi staan op mijn cv ^^)