En nu?

Kies hier je favoriete Suske en Wiske albums!

Willen we een vervolg op Het Tijdelijke Toernooi en De Slechtste Strip?

Peiling eindigde op 12 okt 2010, 16:29

Nee bedankt. Ik heb even genoeg van deze toernooien.
2
11%
Opnieuw verkiezing van de beste strip, al dan niet in een andere vorm.
0
Geen stemmen
Verkiezing mooiste cover
14
74%
Verkiezing beste kortverhaal
2
11%
Iets anders (post je idee in dit topic)
1
5%

Totaal aantal stemmen: 19

esteban
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Re: En nu?

Bericht door esteban » 17 feb 2011, 19:13

Je hoeft je toch helemaal niet te verontschuldigen? Integendeel zelfs, de mede-forummers mogen zeer blij zijn om het feit dat iemand het initiatief neemt en deze 'verkiezing' op poten zet. :)

AJG
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door AJG » 17 feb 2011, 20:50

esteban schreef:Je hoeft je toch helemaal niet te verontschuldigen? Integendeel zelfs, de mede-forummers mogen zeer blij zijn om het feit dat iemand het initiatief neemt en deze 'verkiezing' op poten zet. :)
Da's waar, maar het duurde wat langer dan ik aanvankelijk had toegezegd.

AJG
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door AJG » 24 nov 2012, 17:38

Eigenlijk krijg ik wel weer zin in een toernooitje :) . Ik ben eigenlijk wel benieuwd of ik de enige ben. En indien nee: waar zouden we over willen stemmen?

Wat losse ideeen:
- Leukste bijfiguur
- Gemeenste slechterik
- Beste verhaal, maar dan per periode. Dus beste Vandersteen; De beste Geerts, etc.
- ...

Roept u maar.

Ik wil wel weer als 'organisator' fungeren, heb nu weer tijd hiervoor.

mrdammann
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door mrdammann » 24 nov 2012, 18:43

Heb er zeker weten zin in. Een competitie voor een favoriet personage is natuurlijk altijd lekker, dat zie ik altijd wel zitten, maar dan vooral leukste bijfiguur, want daar zijn er veel van!
Ik heb er ieder geval veel zin in, en ben benieuwd wie de volgende keer gaat winnen!

dentom
Moderator
Contacteer:

Bericht door dentom » 25 nov 2012, 15:01

mrdammann schreef:Heb er zeker weten zin in. Een competitie voor een favoriet personage is natuurlijk altijd lekker, dat zie ik altijd wel zitten, maar dan vooral leukste bijfiguur, want daar zijn er veel van!
Ik heb er ieder geval veel zin in, en ben benieuwd wie de volgende keer gaat winnen!
Dat zal wel Krimson, Tobias of de zwarte madam worden, niet direct een grote uitdaging volgens mij.

Leukste album per auteur, of zelfs meer in te delen, per decennium lijkt mij het interessantste :)

Hamirubi
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Hamirubi » 26 nov 2012, 13:03

dentom schreef:
mrdammann schreef:Heb er zeker weten zin in. Een competitie voor een favoriet personage is natuurlijk altijd lekker, dat zie ik altijd wel zitten, maar dan vooral leukste bijfiguur, want daar zijn er veel van!
Dat zal wel Krimson, Tobias of de zwarte madam worden, niet direct een grote uitdaging volgens mij.

Leukste album per auteur, of zelfs meer in te delen, per decennium lijkt mij het interessantste :)
Ook meer zin in een "beste per decennium"!

mrdammann
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door mrdammann » 26 nov 2012, 17:50

Ik heb het eigenlijk wel gehad met die albums toernooien. Daar hebben we er nu al een paar van gehad, de winnaars kan ik wel raden.

Antoon
Admin

Bericht door Antoon » 27 nov 2012, 10:57

'Het leukste verhaal' per auteur lijkt me ook zo voorspelbaar en ik ben het wel een beetje met Sander eens; ik zie graag eens wat anders dan verhalen. Mijn voorkeur zou dan naar bijfiguren gaan. En naast degene die Tom noemde kan ik nog wel wat favorieten noemen: Schanulleke, Sus Antigoon, Theofiel, Van Zwollem dus het lijkt me nog niet zo'n uitgemaakte zaak.

RijntjeDonkerwoud
Suske en Wiske kenner

Bericht door RijntjeDonkerwoud » 07 dec 2012, 02:04

Duidelijk de bijrollen. Al is het maar om steeds een overzicht te zien van al die leuke, lieve, aandoenlijke en geestige karakters die Vandersteen, Geerts, e.a. door de jaren heen hebben verzonnen. Het zou wel helpen als de poules een beetje uitdagend verdeeld zijn, dus dat er niet teveel onbekende karakters tegenover gedoodverfde winnaars komen te staan.

AJG
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door AJG » 07 dec 2012, 14:05

Goed, eventjes de reacties op mijn voorstel afgewacht, om even een beeld te krijgen wat jullie willen.

Ik neig na diverse album toernooien ook wel weer een keer naar een karakter toernooi. In de toekomst kunnen we dan wel weer een keertje over albums gaan stemmen.

Als niemand onoverkomenlijke bezwaren heeft, ga ik de zaken voorbereiden (albums doorkijken, de juiste personages selecteren en loten), en start ik ergens volgende week de eerste ronde van De Beste Bijrol.

Even voor de goede orde: ik wilde hier de slechterikken even buiten beschouwing laten. Hiervoor wou ik in de toekomst ook een keer een apart toernooi houden: de slechtste slechterik, of zoiets.

Ook om discussie te voorkomen wie nou wel en wie niet een bijfiguur is: ik wou iedereen mee laten doen, behalve S&W, Sidonia, Lambik, Jerom, Schanulleke en Barabas. Want dat zijn hoofdfiguren.

AJG
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door AJG » 08 okt 2015, 21:14

Het is alweer een tijdje stil op het toernooifront. Ik betrap mezelf er op dat ik best wel weer zin heb om weer eens de mogelijkheid te hebben om te stemmen op het één of ander, en om inhoudelijk verschillen tussen diverse albums, of over bepaalde figuren in de strips te kunnen bediscussieren. Want ik mis dat hier toch wel een beetje :( .

Als 'organisator' van de vorige toernooien heb ik uiteraard al wel nagedacht over wat we dan zouden kunnen gaan doen. We zouden nogmaals over het beste album kunnen gaan stemmen (er zijn er in de laatste 5 jaar natuurlijk de nodige bijgekomen). Maar misschien is het leuker om het eens wat anders te doen, nl per auteur te splitsen. Dus dan krijgen we achtereenvolgens iets als 'De Sterkste vanderSteen' , 'De Populairste Paul', 'De Mooiste Marc' en 'Het Beste van Nu'. Of zoiets..

Uiteraard is er wel wat discussie over sommige albums bij wie die horen, maar dat lijkt me te overzien. Scenarist uit De Totale Tabel is leading dan wat mij betreft.

Graag jullie mening of dit iets is, of dat we beter over wat anders kunnen gaan stemmen, of dat we beter helemaal niets kunnen doen :wink: , alles best.

Iemand anders mag dit natuurlijk gaan organiseren; anders wil ik het wel weer doen.

Plaats reactie