Pop en rock op klompen : de nieuwe muziekquiz
- Nosferatu
- Die-hard fan
Re: Pop en rock op klompen : de nieuwe muziekquiz
De antwoorden van Hans heb ik nu ook. Zogauw ik vandaag of morgen tijd vind, zal ik de uitslag plaatsen en dan op naar een nieuwe ronde.
Mijn strip `De Orkaan´ is weer online!!!
Te lezen op http://suskeenwiske.ophetwww.net
- Nosferatu
- Die-hard fan
Eigenlijk alweer veel te laat ben ik met de uitslag en de antwoorden! Ik weet het, maar zo vlak voor Kerst. Druk, druk en nog eens druk heb ik het.
Maar zijn ze dus.
Men kon in het geheel 12 punten halen. Ook dit keer heeft niemand dat gehaald, maar daar was ik van uitgegaan, want vooral van vraag 4 moet je het weten! ... Of natuurlijk raden, maar dat is niemand van jullie gelukt. Helaas!!!!
De uitslag!
- waweb 10/12 punten
- Ramon 9/12 Punten
- Sal.A.Mander 9/12 Punten
- Sanna 9/12 Punten
en ( Hij voelde het al aankomen )
- Hans 5/12 Punten
Dit keer is het Hans, die de zwakste schakel is, maar zoals ik hem ken ( en ik ken nu al vele, vele jaren ), doet hij de volgende keer weer gewoon mee.
De antwoorden :
1. b. "Boys ( tell it al about it )"
2. "Radio"
3. Ria Brieffies
4. c David Bowie ( Ja, dat had niemand gedacht, maar Alides Hidding, de zanger en songwriter, is een absolute fan van David Bowie! Ik had i.p.v. van Dean Martin eerder Frank Sinatra als optie gegeven, maar dat heb ik dan toch niet geschreven, want in werkelijkheid wordt hij namelijk door zijn fans als DE man met het gouden stemgeluid genoemd! Dat vond ik achteraf te misleidend! )
5. Dieter Bohlen
6. "You and me"
7. "Hijo de la Luna"
8. "Parada de Tettas" ( Waarom wist iedereen dat?! )
9. Typically Tropical
10. Dat waren er vele : "Boom boom boom", "Uncle John from Jamaica", "Kiss", "We like to party!" om maar de bekendste te noemen.
Als alles goed gaat luid ik morgen de volgende ronde met als thema :
Oude helden, nieuwe helden.
Dat kan van alles zijn!
Boudewijn de Groot, De Dijk, Rob de Nijs, Ramses Shaffy, Ali B., Rudi Carel, De Heideroosjes. Misschien ook anderen. Ik weet het nog niet.
Het is voor mij ook nog een verrassing.
Maar zijn ze dus.
Men kon in het geheel 12 punten halen. Ook dit keer heeft niemand dat gehaald, maar daar was ik van uitgegaan, want vooral van vraag 4 moet je het weten! ... Of natuurlijk raden, maar dat is niemand van jullie gelukt. Helaas!!!!
De uitslag!
- waweb 10/12 punten
- Ramon 9/12 Punten
- Sal.A.Mander 9/12 Punten
- Sanna 9/12 Punten
en ( Hij voelde het al aankomen )
- Hans 5/12 Punten
Dit keer is het Hans, die de zwakste schakel is, maar zoals ik hem ken ( en ik ken nu al vele, vele jaren ), doet hij de volgende keer weer gewoon mee.
De antwoorden :
1. b. "Boys ( tell it al about it )"
2. "Radio"
3. Ria Brieffies
4. c David Bowie ( Ja, dat had niemand gedacht, maar Alides Hidding, de zanger en songwriter, is een absolute fan van David Bowie! Ik had i.p.v. van Dean Martin eerder Frank Sinatra als optie gegeven, maar dat heb ik dan toch niet geschreven, want in werkelijkheid wordt hij namelijk door zijn fans als DE man met het gouden stemgeluid genoemd! Dat vond ik achteraf te misleidend! )
5. Dieter Bohlen
6. "You and me"
7. "Hijo de la Luna"
8. "Parada de Tettas" ( Waarom wist iedereen dat?! )
9. Typically Tropical
10. Dat waren er vele : "Boom boom boom", "Uncle John from Jamaica", "Kiss", "We like to party!" om maar de bekendste te noemen.
Als alles goed gaat luid ik morgen de volgende ronde met als thema :
Oude helden, nieuwe helden.
Dat kan van alles zijn!
Boudewijn de Groot, De Dijk, Rob de Nijs, Ramses Shaffy, Ali B., Rudi Carel, De Heideroosjes. Misschien ook anderen. Ik weet het nog niet.
Het is voor mij ook nog een verrassing.
- Nosferatu
- Die-hard fan
Shame on me!!!!
Ik weet het! Ik had jullie de nieuwe ronde al eerder beloofd, maar hier is die. Eindelijk!
Het gaat over oude helden, maar ook over nieuwe. Voor elk wat wils.
Ik krijg de antwoorden tot uiterlijk 10 januari 2010 van :
- Sanna
- Sal. A. Mander
- waweb
en
- Ramon
Oude helden, nieuwe helden!!!!
1.Een van die oude helden is Rob de Nijs. De man hoeft zich geen zorgen meer te maken of zijn nieuwe single de landelijke hitparades haalt of niet, want hij geniet ondertussen cultstatus en ddardoor leeft het zich beter. Zijn laatste top 5-hit is dan ook meer dan vijftien jaar oud. Hoe heette deze hit? ( 1 Punt )
a. „Duet ( Ik houd alleen van jou )“
b. „Ontmoeting.“
c.„Zo zal het zijn.“
d.„Natte kerst / Iets van een wonder“
2.Rudolf Wijnbrand Kesselaar kennen we beter als …?... ( 1 Punt )
3.Voor de Nederpop is Boudewijn de Groot erg belangrijk geweest.
Onder invloed van de in 1967 verschenen plaat „Sgt. Peppers Lonely Heart Club Band“ van The Beatles had De Groot zich voorgenomen om mogelijk ook zoiets dergelijks te maken.
Na veel experimenteren kwam de plaat „Picknick“ uit en deze plaat was ook commercieel gezien een schot in de roos. Niet alleen de plaat was ook een succes, maar ook de twee uitgekoppelde singles stormden de hitparades. De ene was het titellied „Picknick“ en de andere was …?... ( 1 Punt )
4.In de jaren 70 had de goedmoedige lachebek Nico Haak ( * 1939 - + 1990 ) nationaal en internationaal de ene succes na de andere, o.a. „Fox Foxtrot ( 1974 ), „Joekelille“ ( 1973 ), „Laamme danne doen“ ( 1976 ) en „Tante Julia“ ( 1974 ).
Hij had ook een begeleidingsband. Hoe heette die? ( 1 Punt )
5.De entertainer Rudi Carell ( * 1934 - + 2006 ) heeft ooit eens in 1960 voor Nederland gezongen op het Eurovision Song Contest en werd er voorlaatste.
Met wat voor een lied trad hij op? ( 1 Punt )
a. „Het is voorbij die mooie zomer“
b. „Oh, wat een elende“
c.„Wat een geluk.“
d.„Dat is de dag der dagen.“
6.Eerst als men sterft, weet men wat voor een iemand van ons voor eeuwig weg gegaan is!
Internationaal op muzikaal gebied was dat in 2009 Michael Jackson, maar nationaal was dat Ramses Shaffy.
Hij noemde zichzelf eerder een chansonnier en zo waren ook zijn liederen.
De bekendste hits van hem waren :
„Sammy“ ( 1966 )
„Pastorale“ ( 1969 )
en „We zullen doorgaan“ ( 1975 ).
Zijn allergrootste hit is echter …?... ( 1 Punt )
7.Ali B.
Neerlands trots op het gebied van rap en hiphop, maar ook op het gebied van entertainment.
In 2004 had hij ruzie met het management van Jantje Smit.
Hij nam op lakonieke wijze wraak in een speciale VIP-uitzending van het RTL4-programma „De Zwakste Schakel“.
Wat deed hij? ( 1 Punt )
8.De Toppers waren in 2009 helemaal niet top. Ze haalde het niet om in het eurovision songfestival te zingen en daarnaa stapte een van de heren uit het trio door ( ach, de arme kerel!!! ) vermoeidheid.
De laatste weken echter laten ze weer van zich horen. Hoe? ( 1 Punt )
9.( Jammer genoeg kom ik aan deze man niet voorbij, want daarvoor is hij tot mijn spijt te belangrijk voor de Nederlandstalige muziek! Bwéééék!!!! Mochten er in dit forum fans van hem zijn, wil ik me bij deze al verontschuldigen! En er zijn er beslist velen! Sorry, maar ik kan de man niet LUCHTEN! )
Marco Borsato brak door in de Soundmixshow van welk jaar? ( 1 Punt )
a. 1988
b. 1992
c.1989
d.1990
e. 1991
10.In 1993 deed M. Borsato iets, omdat hij in vergetelheid dreigde te raken.
Wat was dat? ( 1 Punt )
11.Genoeg nu van de bovenstaande heer. Ondanks dat ik hem niet kan uitstaan, hoop ik, dat hij het faillisement van zijn firma te boven komt, want dat gunt niemand hem, zelfs zijn verachters niet!
Laat ik me nu de laatste vraag stellen.
We hadden het al eens eerder in de voorgaande rondes over de Belg Raymond van het Groenewoud.
De man presteerde het in 1990 een gospel-achtig lied in de hitparades te brengen en bracht het klaar het niet alleen in België, maar ook in Nederland het tot op plaats 1 in de hitparades te brengen.
Over welke song heb ik het? ( 1 Punt )
Ik weet het! Ik had jullie de nieuwe ronde al eerder beloofd, maar hier is die. Eindelijk!
Het gaat over oude helden, maar ook over nieuwe. Voor elk wat wils.
Ik krijg de antwoorden tot uiterlijk 10 januari 2010 van :
- Sanna
- Sal. A. Mander
- waweb
en
- Ramon
1.Een van die oude helden is Rob de Nijs. De man hoeft zich geen zorgen meer te maken of zijn nieuwe single de landelijke hitparades haalt of niet, want hij geniet ondertussen cultstatus en ddardoor leeft het zich beter. Zijn laatste top 5-hit is dan ook meer dan vijftien jaar oud. Hoe heette deze hit? ( 1 Punt )
b. „Ontmoeting.“
c.„Zo zal het zijn.“
Onder invloed van de in 1967 verschenen plaat „Sgt. Peppers Lonely Heart Club Band“ van The Beatles had De Groot zich voorgenomen om mogelijk ook zoiets dergelijks te maken.
Na veel experimenteren kwam de plaat „Picknick“ uit en deze plaat was ook commercieel gezien een schot in de roos. Niet alleen de plaat was ook een succes, maar ook de twee uitgekoppelde singles stormden de hitparades. De ene was het titellied „Picknick“ en de andere was …?... ( 1 Punt )
4.In de jaren 70 had de goedmoedige lachebek Nico Haak ( * 1939 - + 1990 ) nationaal en internationaal de ene succes na de andere, o.a. „Fox Foxtrot ( 1974 ), „Joekelille“ ( 1973 ), „Laamme danne doen“ ( 1976 ) en „Tante Julia“ ( 1974 ).
5.De entertainer Rudi Carell ( * 1934 - + 2006 ) heeft ooit eens in 1960 voor Nederland gezongen op het Eurovision Song Contest en werd er voorlaatste.
b. „Oh, wat een elende“
c.„Wat een geluk.“
6.Eerst als men sterft, weet men wat voor een iemand van ons voor eeuwig weg gegaan is!
Internationaal op muzikaal gebied was dat in 2009 Michael Jackson, maar nationaal was dat Ramses Shaffy.
„Sammy“ ( 1966 )
„Pastorale“ ( 1969 )
7.Ali B.
Neerlands trots op het gebied van rap en hiphop, maar ook op het gebied van entertainment.
Hij nam op lakonieke wijze wraak in een speciale VIP-uitzending van het RTL4-programma „De Zwakste Schakel“.
Wat deed hij? ( 1 Punt )
8.De Toppers waren in 2009 helemaal niet top. Ze haalde het niet om in het eurovision songfestival te zingen en daarnaa stapte een van de heren uit het trio door ( ach, de arme kerel!!! ) vermoeidheid.
9.( Jammer genoeg kom ik aan deze man niet voorbij, want daarvoor is hij tot mijn spijt te belangrijk voor de Nederlandstalige muziek! Bwéééék!!!! Mochten er in dit forum fans van hem zijn, wil ik me bij deze al verontschuldigen! En er zijn er beslist velen! Sorry, maar ik kan de man niet LUCHTEN! )
a. 1988
b. 1992
c.1989
d.1990
e. 1991
Wat was dat? ( 1 Punt )
11.Genoeg nu van de bovenstaande heer. Ondanks dat ik hem niet kan uitstaan, hoop ik, dat hij het faillisement van zijn firma te boven komt, want dat gunt niemand hem, zelfs zijn verachters niet!
We hadden het al eens eerder in de voorgaande rondes over de Belg Raymond van het Groenewoud.
De man presteerde het in 1990 een gospel-achtig lied in de hitparades te brengen en bracht het klaar het niet alleen in België, maar ook in Nederland het tot op plaats 1 in de hitparades te brengen.
- Nosferatu
- Die-hard fan
Ik heb de eerste antwoorden van :
- Sanna
- Sanna
- Sal A. Mander
- Suske en Wiske kenner
- Contacteer:
Verkeerd gedaan!! Sorry antwoorden hier geplaatst ipv van pb.
MichielZiet.com
- Nosferatu
- Die-hard fan
Ik heb nu van ieder de antwoorden gekregen.
Eens kijken of het me morgen lukt de uitslag te plaatsen.
Eens kijken of het me morgen lukt de uitslag te plaatsen.
- Nosferatu
- Die-hard fan
Dit keer zat ik met de uitslag in een lastig parket!
Twee van jullie hadden me bij vraag 6 omtrent de dood van Ramses Shaffy twee titels genoemd. Ene eeste, die juist, was, en daarna een andere, die dus niet goed was!
Aangezien ik vind, dat deze quiz een geintje moet blijven, heb ik beide toch een halve punt gegeven, omdat ze op de goede weg waren.
Nu blijkt echter.... dat door deze halve punt een verliezer uit de bus gekomen is, die, zou ik deze halve punt niet gegeven hebben aan die andere persoon, hij weliswaar niet verder zijn, maar in een soort tussenronde terecht gekomen was.
Ik heb echter de knoop doorgehakt en laat die halve punt, daar waar ze is. Ik weet namelijk ook, dat hij een zweer sportieve kerel is en de volgende keer weer gewoon meedoet, want op de volgende editie van de muziekquiz verheugt hij zich al!
Men kon in het geheel 11 punten bij 11 vragen halen!
De uitslag :
waweb : 9 / 11 punten
Sal.A.Mander : 8,5 / 11 punten
Sanne : 7,5 / 11 punten
en
Ramon : 7 / 11 punten
Ramon is dus degene, die ons gaat verlaten (, maar niet helemaal )!
De antwoorden :
1.Een van die oude helden is Rob de Nijs. De man hoeft zich geen zorgen meer te maken of zijn nieuwe single de landelijke hitparades haalt of niet, want hij geniet ondertussen cultstatus en daardoor leeft het zich beter. Zijn laatste top 5-hit is dan ook meer dan vijftien jaar oud. Hoe heette deze hit? ( 1 Punt )
b. „Ontmoeting.“
c.„Zo zal het zijn.“
Antwoord : d. „Natte Kerst / Iets van een wonder“ In 1994 haalde hij de top 3 ermee. Met "Zo zal het zijn" nr. 10 in 1998, maar niet de top-5!
Antwoord : Rudi Carell
Antwoord : Samen met Ellie Nieman zong hij het duet „Meester Prikkebeen“. Later werd de titel gewijzigd tot „Prikkebeen“.
4.In de jaren 70 had de goedmoedige lachebek Nico Haak ( * 1939 - + 1990 ) nationaal en internationaal de ene succes na de andere, o.a. „Foxy Foxtrot ( 1974 ), „Joekelille“ ( 1973 ), „Laamme danne doen“ ( 1976 ) en „Tante Julia“ ( 1974 ).
Antwoord : De Paniekzaaiers.
b. „Oh, wat een elende“
c.„Wat een geluk.“
Antwoord : c. „Wat een geluk.“
„Sammy“ ( 1966 )
„Pastorale“ ( 1969 )
Antwoord : Volgens 3FM en LFM was dit het nummer : „Laat me!“
Ramses Shaffy zelf vond dit nummer in een van zijn laatste interviews ook qua tekst het beste bij hem passen.
Dit was uiteraard een moeilijke vraag, want de man heeft een omvangrijk oevre achter gelaten met vele memorabele songs.
7.Ali B.
Wat deed hij? ( 1 Punt )
Antwoord : Hij stemde Jantje Smit weg, door op het kaartje Jantje Shit te schrijven!!!!
8.De Toppers waren in 2009 helemaal niet top. Ze haalde niet het niet om in het eurovision songfestival te zingen en daarnaa stapte een van de heren uit het trio door ( ach, de arme kerel!!! ) vermoeidheid.
Antwoord: Gerard Joling en Gordon keren weer terug en vanaf dan zullen de Toppers géén trio meer zijn, maar een quartet.
a. 1988
b. 1992
c. 1989
d. 1990
e. 1991
Antwoord : d. 1990
Wat was dat? ( 1 Punt )
Antwoord : Hij begon in het Nederlands te zingen.
Antwoord : „De liefde voor Muziek“
Twee van jullie hadden me bij vraag 6 omtrent de dood van Ramses Shaffy twee titels genoemd. Ene eeste, die juist, was, en daarna een andere, die dus niet goed was!
Aangezien ik vind, dat deze quiz een geintje moet blijven, heb ik beide toch een halve punt gegeven, omdat ze op de goede weg waren.
Nu blijkt echter.... dat door deze halve punt een verliezer uit de bus gekomen is, die, zou ik deze halve punt niet gegeven hebben aan die andere persoon, hij weliswaar niet verder zijn, maar in een soort tussenronde terecht gekomen was.
Ik heb echter de knoop doorgehakt en laat die halve punt, daar waar ze is. Ik weet namelijk ook, dat hij een zweer sportieve kerel is en de volgende keer weer gewoon meedoet, want op de volgende editie van de muziekquiz verheugt hij zich al!
Men kon in het geheel 11 punten bij 11 vragen halen!
De uitslag :
waweb : 9 / 11 punten
Sal.A.Mander : 8,5 / 11 punten
Sanne : 7,5 / 11 punten
en
Ramon : 7 / 11 punten
Ramon is dus degene, die ons gaat verlaten (, maar niet helemaal )!
De antwoorden :
1.Een van die oude helden is Rob de Nijs. De man hoeft zich geen zorgen meer te maken of zijn nieuwe single de landelijke hitparades haalt of niet, want hij geniet ondertussen cultstatus en daardoor leeft het zich beter. Zijn laatste top 5-hit is dan ook meer dan vijftien jaar oud. Hoe heette deze hit? ( 1 Punt )
b. „Ontmoeting.“
c.„Zo zal het zijn.“
Antwoord : d. „Natte Kerst / Iets van een wonder“ In 1994 haalde hij de top 3 ermee. Met "Zo zal het zijn" nr. 10 in 1998, maar niet de top-5!
Antwoord : Rudi Carell
Antwoord : Samen met Ellie Nieman zong hij het duet „Meester Prikkebeen“. Later werd de titel gewijzigd tot „Prikkebeen“.
4.In de jaren 70 had de goedmoedige lachebek Nico Haak ( * 1939 - + 1990 ) nationaal en internationaal de ene succes na de andere, o.a. „Foxy Foxtrot ( 1974 ), „Joekelille“ ( 1973 ), „Laamme danne doen“ ( 1976 ) en „Tante Julia“ ( 1974 ).
Antwoord : De Paniekzaaiers.
b. „Oh, wat een elende“
c.„Wat een geluk.“
Antwoord : c. „Wat een geluk.“
„Sammy“ ( 1966 )
„Pastorale“ ( 1969 )
Antwoord : Volgens 3FM en LFM was dit het nummer : „Laat me!“
Ramses Shaffy zelf vond dit nummer in een van zijn laatste interviews ook qua tekst het beste bij hem passen.
Dit was uiteraard een moeilijke vraag, want de man heeft een omvangrijk oevre achter gelaten met vele memorabele songs.
7.Ali B.
Wat deed hij? ( 1 Punt )
Antwoord : Hij stemde Jantje Smit weg, door op het kaartje Jantje Shit te schrijven!!!!
8.De Toppers waren in 2009 helemaal niet top. Ze haalde niet het niet om in het eurovision songfestival te zingen en daarnaa stapte een van de heren uit het trio door ( ach, de arme kerel!!! ) vermoeidheid.
Antwoord: Gerard Joling en Gordon keren weer terug en vanaf dan zullen de Toppers géén trio meer zijn, maar een quartet.
a. 1988
b. 1992
c. 1989
d. 1990
e. 1991
Antwoord : d. 1990
Wat was dat? ( 1 Punt )
Antwoord : Hij begon in het Nederlands te zingen.
Antwoord : „De liefde voor Muziek“
Ik verheug me daar zeker op, pittige ronde Alle dank aan Alain voor het maken van deze quiz, zeer sterkte editie weer! En alle geluk aan de overige deelnemers uiteraard
(overigens kan ik me nog steeds niet voorstellen dat Rob de Nijs geen nummer 1 hit had met Banger Hart?)
(overigens kan ik me nog steeds niet voorstellen dat Rob de Nijs geen nummer 1 hit had met Banger Hart?)
- waweb
- Suske en Wiske Megafan
- Contacteer:
vond ik ook zeer raar, bij ons in Belgie heeft hij zelfs weken hiermee op nr 1 gestaan...(overigens kan ik me nog steeds niet voorstellen dat Rob de Nijs geen nummer 1 hit had met Banger Hart?)
- Sal A. Mander
- Suske en Wiske kenner
- Contacteer:
Banger hart heeft bij mij weten 1 of 2 weken op nummer 1 gestaan, zijn enige nummer 1 hit ooit.
MichielZiet.com
- Nosferatu
- Die-hard fan
waweb schreef:vond ik ook zeer raar, bij ons in Belgie heeft hij zelfs weken hiermee op nr 1 gestaan...(overigens kan ik me nog steeds niet voorstellen dat Rob de Nijs geen nummer 1 hit had met Banger Hart?)
Ik heb me georienteerd naar de hitlijst, die op Wikipedia.nl staat. Ik weet, dat Wikipedia niet altijd betrouwbaar is, maar in dit geval en dat wat ik me herrinner was dat wel het geval. Mocht ik ernaast liggen, ( dat kan ook gebeuren ) bied ik mijn excuses aan, maar aan het resultaat verandert het niets.
De link naar wikipedia : http://nl.wikipedia.org/wiki/Rob_de_Nijs" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Nosferatu
- Die-hard fan
Tot mijn grote schande heb ik me laten misleiden!!!!
Jullie hebben dus gelijk!!!! MIJN EXCUSES!!!!
Maar zogezegd. Het verandert niets aan het resultaat. Iedereen krijgt dus een punt erbij!
- Nosferatu
- Die-hard fan
Ik schaam me nog steeds erg diep!
Haha geen probleem man, met zóveel vragen moet dit een keertje voorkomen
- Nosferatu
- Die-hard fan
De volgende ronde?
Géén idee! Misschien zal ik over ditjes en datjes wat vragen kriskras door de muziekgeschiedenis, of iets over De Dijk of over BlØf of over De Heideroosjes of over ....?
We zullen zien! En dit keer zonder fouten.
Géén idee! Misschien zal ik over ditjes en datjes wat vragen kriskras door de muziekgeschiedenis, of iets over De Dijk of over BlØf of over De Heideroosjes of over ....?
We zullen zien! En dit keer zonder fouten.