Veel plezier wens ik :
- Sal.A.Mander
- Waweb
en
- Sanne
Uiterlijk tot 24 januari krijg ik jullie antwoorden en daarna... op naar de finale!

In deze ronde gaat het om ditjes en datjes, dus van alles en nog wat!
1.The Gathering is een rockband uit Oss en opgericht in 1989 en speelde vroeger
a. deathmetal
b. psychobilly
c. grungerock
( 1 punt haalbaar )
2.Heden ten dage kan men hun muziek eerder progressive rock noemen, wat o.a. door het gebruik van een keyboard komt. De keyboarder van de band is een zekere Frank Boeijen. Is deze F. Boeijen dezelfde persoon als destijds uit de jaren 80 de oprichter van de Frank Boeijen Groep? ( 1 Punt haalbaar )
3.Laten we eens een kijkje nemen richting Zeeland. De Zeeuwen hebben buiten een bekende politicus ook op muzikaal gebied wat te bieden, nl. de band BlØf.
Opgericht werd de band in 1992 in de hoofdstad van Zeeland en hun eerste plaat verscheen in 1995 en was tevens het begin van enorm succes in de Lage Landen.
Hoe heette deze eerste plaat en hoe heet de plaats van oprichting? ( 2 Punten haalbaar )
4.In het jaar 2006 kwam uit artistiek oog gezien hun belangrijkste plaat uit en tegelijkertijd hun commerciëel succesrijkste namens „Umoja“. Liefst vijf singles, die het stuk voor stuk goed deden in de hitparades, werden uit „Umoja“ uitgekoppeld.
Kan iemand me minstens drie singles noemen, maar tevens ook de reden geven, waarom „Umoja“ artistiek gezien belangrijk was voor BlØf? ( maximaal 4 Punten haalbaar! )
5.Ondanks de in 2009 verschenen single „Headlines“ blonk de zangeres Dennis in dat jaar uit door afwezigheid! Natuurlijk heeft ze niet stil gezeten, want in November 2009 ging ze op reis met een bekende 3FM-DJ en trad toen op tot verrassing veler.
Waar ging Dennis op reis en met welke DJ? ( 2 Punten haalbaar )
6.Hoe heet Dennis eigenlijk in haar normaal leven? ( 1 Punt haalbaar )
7.Als ik zeg „Het regent Zonnestralen“, dan weet zowat iedereen wel, dat ik het over Acda & de Munnik, maar naast muziek verdienen zij ook hun geld met …?... ( 1 Punt haalbaar )
8.Samen met Van Dikhout vormden Acda & de Munnik samen de formatie …?... ( 1 Punt haalbaar )
9.In 1998 verscheen van Acda & de Munnik de single „Laat me slapen“. Normaal zou men denken, dat het in het lied erover gaat, dat degene door wil slapen of iets dergelijks.
Het antwoord is echter „NEEN!!!“
In dit liedje worden op subtiele manier de gevoelens beschreven, die de moord op een gevierde rockster tot uiting brengen.
Over welke rockster gaat het? ( 1 Punt haalbaar )
10.Een nieuwe ster aan het Nederlandse rock- en popfirmament begint te schitteren, die waarschijnlijk ook internationaal kan doorbreken. Het is Caroline van der Leeuw, ondertussen beter bekend als Caro Emerald!
Haar muziek is eerder door jazz, Latijn-Amerikaanse ritmes en swing beïnvloedt als door rock of rap.
Desondanks weet ze te overtuigen met o.a. haar stemgeluid en niets voor niets werd haar debuutsingle „Back it up“ midden geleden jaar een hit.
Haar nieuwe single „A Night like this“ doet het ondertussen ook goed en zelfs hier bij mij in Aken heb ik onlangs zo tegen Kerst haar gehoord op de een of andere lokale radiostation.
„ A Night like this“ heeft een Latijn-Amerikaans ritme als basis.
Maar welk?
Is het een Rumba of eerder een Chachacha? Of is het toch een ander ritme? ( 1 Punt haalbaar )