379. Het hondenhart
- ArjenLeine
- Suske en Wiske Megafan
379. Het hondenhart
Als Tobias op een dag onverwachts bij Suske en Wiske binnenvalt, is Lambik op zijn zachtst gezegd not amused. Maar hun viervoetige vriend heeft onheilspellend nieuws. Het hondenparadijs wordt bezet door een roedel wolven met zeer ongezonde plannen voor de bewoners. Onze helden moeten de wolvenkraker opstarten, het enige wapen dat de wolven kan verslaan. Maar omdat de hondenfee door de wolven werd gevangen, kan de machine niet opgestart worden. Tenzij door iemand met een hondenhart, een ereteken dat enkel wordt toegekend aan mensen met een grote voorliefde voor honden. Tobias kent één iemand die een hondenhart heeft, maar het ziet er niet naar uit dat die hen wil helpen.
Lijst van de korte verhalen:
http://suskeenwiske.ophetwww.net/intro/ ... halen.xlsm
Lijst van de lange verhalen (inclusief reguliere albums):
https://suskeenwiske.ophetwww.net/intro ... halen.xlsm
http://suskeenwiske.ophetwww.net/intro/ ... halen.xlsm
Lijst van de lange verhalen (inclusief reguliere albums):
https://suskeenwiske.ophetwww.net/intro ... halen.xlsm
Re: 379. Het hondenhart
Bedankt voor de informatie Arjen!!!!!!!!!!!!!!
Ik had net al de Franstalige informatie van Ombeline Guerville van de Franse Suske en Wiske-fanclub op Facebook ontvangen.
Ik ben daar lid van de privégroep ,,Willy Vandersteen en studiomedewerkers liefhebbers".
Die Ombeline heeft ook vaker de omslag van de albums; in het Frans natuurlijk.
Dit is de vertaalde tekst:
Op een dag komt Tobby onverwachts langs bij Bob en Bobette. Lambique is niet blij met dit bezoek, maar hun vriend heeft slecht nieuws voor hen: het hondenparadijs is aangevallen door een roedel wolven die een triest lot in petto hebben voor de bewoners van het gebied. Om de indringers te verslaan, is er maar één wapen. Helaas is deze niet meer te gebruiken sinds de hondenfee door de wolven gevangen is genomen. De enige oplossing zou zijn om iemand te vinden met een 'hondenhart', een eretitel die alleen wordt toegekend aan echte hondenliefhebbers. Tobby kent maar één zo iemand! Maar het lijkt erop dat deze persoon niet vastbesloten is om hen te helpen...
Ik had net al de Franstalige informatie van Ombeline Guerville van de Franse Suske en Wiske-fanclub op Facebook ontvangen.
Ik ben daar lid van de privégroep ,,Willy Vandersteen en studiomedewerkers liefhebbers".
Die Ombeline heeft ook vaker de omslag van de albums; in het Frans natuurlijk.
Dit is de vertaalde tekst:
Op een dag komt Tobby onverwachts langs bij Bob en Bobette. Lambique is niet blij met dit bezoek, maar hun vriend heeft slecht nieuws voor hen: het hondenparadijs is aangevallen door een roedel wolven die een triest lot in petto hebben voor de bewoners van het gebied. Om de indringers te verslaan, is er maar één wapen. Helaas is deze niet meer te gebruiken sinds de hondenfee door de wolven gevangen is genomen. De enige oplossing zou zijn om iemand te vinden met een 'hondenhart', een eretitel die alleen wordt toegekend aan echte hondenliefhebbers. Tobby kent maar één zo iemand! Maar het lijkt erop dat deze persoon niet vastbesloten is om hen te helpen...
Ik ben 'n Suske en Wiske-fan vanaf de seventies en ben ook lid van de fanclub. Ik verzamel en lees ook andere boeken en strips.
Nou dit klinkt eigenlijk wel heel leuk! Ben benieuwd!
Suske en Wiske slaat de goede weg weer in!
- Eszie91
- Suske en Wiske Megafan
- Contacteer:
Ik ben benieuwd. Leuk om te zien dat ze Tobias en het hondenparadijs weer tevoorschijn halen.
Oké ik ben benieuwd wat iedereen hier van vindt…
Ik begin te twijfelen of ik dit jaar alleen nog de speciale albums ga kopen (Jommeke cross-over en die van Luc Morjaeu)
Ik begin te twijfelen of ik dit jaar alleen nog de speciale albums ga kopen (Jommeke cross-over en die van Luc Morjaeu)
Suske en Wiske slaat de goede weg weer in!
Op zich vind ik deze cover meer dan prima. Geen druk gedoe zoals Het Ware Witje, of een filmposter idee zoals de Schakende Schim. Puur een fragment (?) uit het verhaal waardoor je ziet waar je aan toe bent als je dit verhaal leest. Een goed en krachtig beeld. Al is het wel een zeer vaak gebruikte compositie. Het 'wegrennen voor het probleem'.
-
- Bezoeker
Wat zien Suske en Wiske er tegenwoordig raar uit, zeg. Vooral Suske lijkt gewoon een compleet ander karakter, zowel qua uiterlijk als qua uitstraling van zijn innerlijk. En de kwaliteit van de tekeningen oogt wat armoedig.
Sorry voor de zuurpruimerij
Sorry voor de zuurpruimerij

Ik heb net de cover gezien op ,,Suske en Wiske op het WWW" en ben er erg tevreden over.
Ik ben 'n Suske en Wiske-fan vanaf de seventies en ben ook lid van de fanclub. Ik verzamel en lees ook andere boeken en strips.