376. De Boekenduikers

Bespreek hier de verhaal-lijnen en scenario's (dus de inhoud van de boeken)
Plaats reactie
S&W lover
Suske en Wiske kenner

376. De Boekenduikers

Bericht door S&W lover » 02 aug 2024, 08:42

Nadat de teletransfor van professor Barabas wordt gestolen, flitst een geheimzinnige motorrijder Suske en Wiske weg naar het album van een onbekende striptekenaar. Al snel blijkt dat hun opdracht erin bestaat om het hoofdpersonage van het bewuste album, een zekere Kim Kicken, te helpen een echte stripheld te worden. Als ze daar niet in slagen zullen ze voor altijd in dat album gevangen zitten. Ondertussen trachten Sidonia en Lambik uit te zoeken waar Suske en Wiske zich bevinden door de dief van de teletransfor te zoeken. Maar de tijd dringt, want het stripverhaal bestaat uit allerlei even gevaarlijke als knotsgekke situaties en Suske en Wiske hebben de grootste moeite om stripheld Kim in het gareel te houden. En om er zelf niet het hachje bij in te schieten...

Bron: Versus van de Fameuze Fanclub en de Klankentapper van de S&W Shop

MrJohn
Suske en Wiske Megafan

Re: 376. De Boekenduikers

Bericht door MrJohn » 05 okt 2024, 18:17

Als ik net de Franse titel ,,Les biblionautes" lees vind ik die heel wat mooier dan de gekunstelde Nederlandse titel ,,De boekenduikers".
Ik ben 'n Suske en Wiske-fan vanaf de seventies en ben ook lid van de fanclub. Ik verzamel en lees ook andere boeken en strips.

MrJohn
Suske en Wiske Megafan

Bericht door MrJohn » 21 okt 2024, 19:05

Ik ben 'n Suske en Wiske-fan vanaf de seventies en ben ook lid van de fanclub. Ik verzamel en lees ook andere boeken en strips.

Eszie91
Suske en Wiske Megafan
Contacteer:

Bericht door Eszie91 » 30 okt 2024, 12:52

MrJohn schreef:
05 okt 2024, 18:17
Als ik net de Franse titel ,,Les biblionautes" lees vind ik die heel wat mooier dan de gekunstelde Nederlandse titel ,,De boekenduikers".
Kunnen we die niet gewoon zo overnemen voor de Nederlandse titel? Boekenauten kan het ook niet tippen aan Biblionautes
Mijn blog
Ook van mij
The best way to raise a child, is the nerd way!
Mom of a nerd in training

MrJohn
Suske en Wiske Megafan

Bericht door MrJohn » 31 okt 2024, 16:01

Eszie91 schreef:
30 okt 2024, 12:52
MrJohn schreef:
05 okt 2024, 18:17
Kunnen we die niet gewoon zo overnemen voor de Nederlandse titel? Boekenauten kan het ook niet tippen aan Biblionautes
Ja was dat maar zo maar de cover met de Nederlandse titel is al bekend.

Dan vind ik de titel daarna ,,De stenen samoerai" heel wat beter.

MrJohn
Suske en Wiske Megafan

Bericht door MrJohn » 05 dec 2024, 17:08

Ik zie net dat ze niet erg slim de flyer voor de crowfundactie voor de Suske en Wiske-manga met wat lijm op de titelpagina van De boekenduikers hebben vastgeplakt.

Als je het eraf haalt blijft er een lijmafdruk op het plaatje achter.

ArjenLeine
Suske en Wiske Megafan

Bericht door ArjenLeine » 05 dec 2024, 17:12

Bedankt voor de tip. Ik heb het velletje nog niet los gehaald. Maar blijkbaar kan ik die dus beter laten zitten.

Verhaal was verder wel goed: ondanks de beperkte lengte zat er redelijk wat actie in. Het begin met de banaan was flauw maar de latere vondsten, zoals een vuurwerkdraak, waren best aardig.

Qua tekeningen blijft het wennen, vooral de gezichten van voren zoals een wat scheel kijkende Barabas.
Lijst van de korte verhalen:
http://suskeenwiske.ophetwww.net/intro/ ... halen.xlsm

Lijst van de lange verhalen (inclusief reguliere albums):
https://suskeenwiske.ophetwww.net/intro ... halen.xlsm

JeroenG
Suske en Wiske Megafan
Contacteer:

Bericht door JeroenG » 05 dec 2024, 22:21

MrJohn schreef:
05 dec 2024, 17:08
Ik zie net dat ze niet erg slim de flyer voor de crowfundactie voor de Suske en Wiske-manga met wat lijm op de titelpagina van De boekenduikers hebben vastgeplakt.

Als je het eraf haalt blijft er een lijmafdruk op het plaatje achter.
Dat heb ik bij mijn exemplaar van Montmartre die ik gisteren ontving.
Nogal knullig en irritant.

Plaats reactie