374. De keizerkop

Bespreek hier de verhaal-lijnen en scenario's (dus de inhoud van de boeken)
Plaats reactie
S&W lover
Suske en Wiske kenner

374. De keizerkop

Bericht door S&W lover » 09 jan 2024, 22:01

374 wordt 'De Keizerkop', een verhaal waarin we weer het verleden induiken zonder inleiding en waar Lambik burgemeester is van het Tongeren in de Romeinse tijd. hier ben ik wel benieuwd naar!

Eszie91
Suske en Wiske Megafan
Contacteer:

Re: 374. De keizerkop

Bericht door Eszie91 » 10 jan 2024, 15:00

In het Belang van Limburg staat een artikel hierover.

Klik hier

Hier staat ook een plaatje uit het album en een voorstudie Jerom, Lambik en Sidonia. Verder is er weinig bekend dan dat, dus ik vermoed zoiets als 'De Kale Kroon'. Ben benieuwd.
Mijn blog
Ook van mij
The best way to raise a child, is the nerd way!
Mom of a nerd in training

MrJohn
Suske en Wiske Megafan

Bericht door MrJohn » 15 jan 2024, 23:15

S&W lover schreef:
09 jan 2024, 22:01
374 wordt 'De Keizerkop', een verhaal waarin we weer het verleden induiken zonder inleiding en waar Lambik burgemeester is van het Tongeren in de Romeinse tijd. hier ben ik wel benieuwd naar!
Wat ben je toch altijd actueel!!!!!!!!!!!!!!!

Als geschiedenisliefhebber verwacht ik hier veel van!!!!!!!!!! Ik houd van dit soort historische avonturen!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben in Tongeren, de oudste stad van België, geweest en heb er toen nog met een man gesproken in de Moerenpoort daar en heb het Gallo-Romeins Museum bezocht en natuurlijk Ambiorix op de markt gezien.

Ik vind het een goede korte pakkende titel.
Ik ben 'n Suske en Wiske-fan vanaf de seventies en ben ook lid van de fanclub. Ik verzamel en lees ook andere boeken en strips.

goofy22
Suske en Wiske Megafan

Bericht door goofy22 » 06 jun 2024, 12:26

Lambik is de Aedilis van Tongeren in de tijd van de Romeinen. Wanneer op een dag het bericht komt dat er een nieuwe keizer aangesteld is en dat die Tongeren wil bezoeken, raakt de grote leider Lambik in paniek. Het keizerbeeld op het plein draagt nog steeds het hoofd van de oude keizer. Als Lambik dat hoofd niet vervangt, riskeert hij de toorn van de nieuwe keizer en ziet het er rampzalig uit voor hem. Helaas is dat nieuwe hoofd spoorloos verdwenen en blijkt het zo goed als onvervangbaar. Onze vrienden doen het onmogelijke om de situatie recht te zetten maar krijgen daarbij stokken in de wielen van een gemaskerde onbekende.

Verschijnt op 7 augustus 2024.
Bron: https://www.readshop.nl/boeken/de-keize ... 9002279942

Barabas
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Barabas » 03 jul 2024, 08:41

Het omslag is inmiddels bekend. Net als het nieuws dat de Levende Toren terug gaat komen.
Wel op elk album een andere levende toren, aangepast aan het verhaal. Ben benieuwd.

Moet nog steeds wennen aan Wout Schoonis, want ook dit omslag spreekt me niet echt aan...
Suske en Wiske slaat de goede weg weer in!

MrJohn
Suske en Wiske Megafan

Bericht door MrJohn » 06 jul 2024, 18:55

Ik vind het een mooie en speciale omslag met al die speren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben 'n Suske en Wiske-fan vanaf de seventies en ben ook lid van de fanclub. Ik verzamel en lees ook andere boeken en strips.

ArjenLeine
Suske en Wiske Megafan

Bericht door ArjenLeine » 07 aug 2024, 20:57

Er zitten leuke dingen in verstopt, zoals de buste van Willy op strook 61. Sommige grapjes, zoals 'alle wegen leiden naar Rome' zijn wat flauw.
Het is nog steeds even wennen maar de tekeningen van Wout vallen me zeker niet tegen. Ik ben ook blij met de nieuwe levende toren.
Dat het verhaal start in het verleden stoort me niet. Ik vind de verhaallijn zelf, ondanks de vele aardige 'opleuk details', echter toch wat oppervlakkig en eenvoudig.
Lijst van de korte verhalen:
http://suskeenwiske.ophetwww.net/intro/ ... halen.xlsm

Lijst van de lange verhalen (inclusief reguliere albums):
https://suskeenwiske.ophetwww.net/intro ... halen.xlsm

SWvx
Suske en Wiske Megafan

Bericht door SWvx » 09 aug 2024, 13:59

ArjenLeine schreef:
07 aug 2024, 20:57
Er zitten leuke dingen in verstopt, zoals de buste van Willy op strook 61. Sommige grapjes, zoals 'alle wegen leiden naar Rome' zijn wat flauw.
Het is nog steeds even wennen maar de tekeningen van Wout vallen me zeker niet tegen. Ik ben ook blij met de nieuwe levende toren.
Dat het verhaal start in het verleden stoort me niet. Ik vind de verhaallijn zelf, ondanks de vele aardige 'opleuk details', echter toch wat oppervlakkig en eenvoudig.
Zo groot is het verschil tussen de tekeningen van Wout Schoonis en de die van gerestylde periode Luc Morjeau toch niet? Het enige dat ik merk is Sidonia die nu een wel bizar smal hoofd heeft en Jerom die terug een ronde baart heeft. De achterkant van de albums heeft inderdaad een stijltransformatie ondergaan.

Eszie91
Suske en Wiske Megafan
Contacteer:

Bericht door Eszie91 » 20 aug 2024, 09:53

ArjenLeine schreef:
07 aug 2024, 20:57
De subtiele grapjes heb ik altijd wel leuk gevonden. Zeker als je na ongeveer tien keer lezen ineens zo'n grapje tegenkomt. Puur omdat je het eerder niet had gezien of omdat je gewoon ouder was geworden en de grap nu wel snapte.

Het feit dat ze de levende toren terug brengen, iedere keer in de stijl van dat betreffende album is wel iets waar ik aan kan wennen. Dat vond ik van de Rookburgh Rookies toch ook wel tof om te zien.

Het verhaal zelf? Prima. Geen hoogvlieger, maar zeker niet vervelend. Fijn dat er een semi plottwist in zit en dat er goed is gelet op de details, altijd fijn.
Mijn blog
Ook van mij
The best way to raise a child, is the nerd way!
Mom of a nerd in training

Plaats reactie