369. De Boterhammenman

Bespreek hier de verhaal-lijnen en scenario's (dus de inhoud van de boeken)
Plaats reactie
S&W lover
Suske en Wiske kenner

369. De Boterhammenman

Bericht door S&W lover » 29 okt 2022, 12:16

Op de post van Luc op Social Media reageert Peter dat hij zelf aan het schrijven is aan 'De Boterhammenman'. Wellicht het eerstvolgende avontuur dat dan op de planning staat (gok zo media eind 2023)

S&W lover
Suske en Wiske kenner

Re: 370(?). De Boterhammenman

Bericht door S&W lover » 18 dec 2022, 15:59

369 DE BOTERHAMMENMAN (21/06/23)
Er breekt ergens ter wereld een oorlog uit die een diepe economische crisis veroorzaakt. Vele mensen hebben moeite om de eindjes aan elkaar te knopen, wat pijnlijk duidelijk wordt in de nauwelijks gevulde brooddozen op school. Lambik zit hier erg mee in. Een bizarre figuur uit het oude Egypte merkt dat op en geeft in opdracht van zijn meester een graankorrel aan Lambik waarmee je een brood kan bakken dat nooit opraakt. Die hapt toe en besluit met dit ‘eeuwige brood’ zoveel mogelijk mensen te voeden. Hij bombardeert zich tot Boterhammenman en trekt de straat op waar hij zijn heerlijke brood weggeeft aan iedereen die het hebben wil. Het wordt een ongelofelijk succes. Maar dat heeft zoals altijd ook een keerzijde. Lambik kreeg namelijk de opdracht niet ijdel te worden in zijn hoedanigheid als weldoener, want dan zou de wereld getroffen worden door een vreselijke vloek. Helaas is bescheiden blijven niet makkelijk als je Lambik heet en iedereen je staat toe te juichen…

ArjenLeine
Suske en Wiske Megafan

Re: 369. De Boterhammenman

Bericht door ArjenLeine » 01 apr 2023, 15:10

Afbeelding
Laatst gewijzigd door ArjenLeine op 20 jul 2023, 04:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Lijst van de korte verhalen:
http://suskeenwiske.ophetwww.net/intro/ ... halen.xlsm

Lijst van de lange verhalen (inclusief reguliere albums):
https://suskeenwiske.ophetwww.net/intro ... halen.xlsm

Eszie91
Suske en Wiske Megafan
Contacteer:

Bericht door Eszie91 » 21 jun 2023, 22:55

Hij is dus binnen. Hoewel ik zelf niet meer op een school werk, ken ik de geluiden helaas wel. Kinderen die zonder eten naar school worden gestuurd. En nu met dat hele gedoe, overal op de wereld lijkt wel, wordt alles echt stukken duurder. (werd net nog even hard op de feiten gedrukt bij de boodschappen) Zoals ze in Dad's Army zouden zeggen: There's a war going on. En hij is voelbaar.

Het idee is goed. En zeker om te kijken hoe je Lambik zo lang mogelijk bescheiden laat blijven. Het verhaal zit ook goed in elkaar. Het las ook weer lekker weg.

Naar mijn mening, wij kunnen zo'n einde als in het album toch wel goed gebruiken hier...
Mijn blog
Ook van mij
The best way to raise a child, is the nerd way!
Mom of a nerd in training

S&W lover
Suske en Wiske kenner

Bericht door S&W lover » 23 jun 2023, 20:54

Een gemiddeld album, beter dan ik had verwacht maar best onsamenhangend. Het Egyptische gedeelte was wel aardig, maar dan ineens eindigt het album heel abrupt. Jammer…

SWvx
Suske en Wiske Megafan

Bericht door SWvx » 24 jun 2023, 13:22

Alweer zo’n moraliserend verhaal. Waarom is dat nu toch steeds nodig? Toen ik als kind strips begon te lezen deed ik dat om eens nu en dan één halfuurtje de negativiteit die de media de hele tijd rond ons spuit te vergeten en even te verdwijnen in een leuke fantasiewereld. Niet om nog eens met die realiteit geconfronteerd te worden. Ik betwijfel toch ook ten zeerste of die kinderen die met een oorlog en/of armoede moeten leven het leuk vinden om daar in een stripverhaal nog eens mee geconfronteerd te worden. Voor mij hoeven zo’n thema’s echt niet.

AJG
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door AJG » 14 jul 2023, 18:56

Ik heb het verhaal intussen ook gelezen. Waarom wordt er nergens melding gemaakt dat de Egyptische god Seth al in eerdere albums als Heilig Bloed heeft meegespeeld? Normaal gesproken wordt er toch altijd doorverwezen naar vroegere albums als daar reden voor is.

Dat hele snelle einde op de laatste blz is inderdaad redelijk ergerlijk.

Sal A. Mander
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door Sal A. Mander » 18 jul 2023, 09:47

Eigenlijk was het album brood noch korst. ;-) Maar het heeft me 15 minuten ontspanning opgeleverd. :-)
MichielZiet.com

Plaats reactie