368. De Rookburgh Rookies

Bespreek hier de verhaal-lijnen en scenario's (dus de inhoud van de boeken)
Eszie91
Suske en Wiske Megafan
Contacteer:

Re: 368. De Rookburgh Rookies

Bericht door Eszie91 » 28 mei 2023, 04:05

S&W lover schreef:
13 mei 2023, 19:14
Ik merk aan de tekenstijlen dat Luc Morjeau en Wout Schoonis elkaar afwisselen. Dat zou ook verklaren waarom er meer albums per jaar verschijnen.
Ik had wel het idee dat het iemand anders was, maar fijn om nu een naam te hebben als het ware.

Persoonlijk zou ik dan minder albums per jaar willen zien, zodat je dan ook echt één stijl kan aanhouden. (en reclame albums dan ook echt reclame albums laten zijn? Ik ben tevreden met 3 of 4 albums per jaar met daarnaast dan nog een aantal reclame uitgaves dan dat er 6 albums uit de reeks per jaar uit moeten komen)

Als het gaat om het verhaal; het idee is leuk (soms druipt de reclame er van af) De sfeer en ambiance zit er zeer goed in.

Voor mij niet perse een hoogvlieger (pun not intended) maar een fijn album om te lezen.
Mijn blog
Ook van mij
The best way to raise a child, is the nerd way!
Mom of a nerd in training

Rikki - Erik
DE Suske en Wiske freak!
Contacteer:

Bericht door Rikki - Erik » 28 mei 2023, 23:44

S&W lover schreef:
Ik merk aan de tekenstijlen dat Luc Morjeau en Wout Schoonis elkaar afwisselen. Dat zou ook verklaren waarom er meer albums per jaar verschijnen.
Zelf denk ik dat het volgende nog steeds geldt van wat ik eerder al eens op het forum heb geplaatst:
Rikki - Erik schreef:
08 sep 2020, 12:08
Mijn vermoeden is dat het als volgt gaat:
- Luc maakt alle voorbereidende schetsen in kleiner formaat zodat duidelijk is wat de lay-out van de pagina is
- Mogelijk dat Luc een snelle schets / voorzet maakt ook op groter formaat.
- Dit wordt dan verder uitgewerkt door Wout Schoonis die de figuren tekent en ook direct zelf inkt op de tekencomputer.
- Soms worden de figuren verder in inkt (op de tekencomputer) uitgewerkt door Thijs Wessels (ik weet niet hoe regelmatig die bijdrage is).
- Christian Verhaeghe tekent er alle achtergronden bij en inkt die ook direct d.m.v. een tekencomputer.
- Tom Wilequet voegt teksten, ballonnen, geluidseffecten etc. toe en verzorgt de digitale afwerking.
- Inkleuring door Sabine de Meyer.

S&W lover
Suske en Wiske kenner

Bericht door S&W lover » 29 mei 2023, 22:06

Rikki - Erik schreef:
28 mei 2023, 23:44
S&W lover schreef:
Zelf denk ik dat het volgende nog steeds geldt van wat ik eerder al eens op het forum heb geplaatst:
Rikki - Erik schreef:
08 sep 2020, 12:08
Mijn vermoeden is dat het als volgt gaat:
- Luc maakt alle voorbereidende schetsen in kleiner formaat zodat duidelijk is wat de lay-out van de pagina is
- Mogelijk dat Luc een snelle schets / voorzet maakt ook op groter formaat.
- Dit wordt dan verder uitgewerkt door Wout Schoonis die de figuren tekent en ook direct zelf inkt op de tekencomputer.
- Soms worden de figuren verder in inkt (op de tekencomputer) uitgewerkt door Thijs Wessels (ik weet niet hoe regelmatig die bijdrage is).
- Christian Verhaeghe tekent er alle achtergronden bij en inkt die ook direct d.m.v. een tekencomputer.
- Tom Wilequet voegt teksten, ballonnen, geluidseffecten etc. toe en verzorgt de digitale afwerking.
- Inkleuring door Sabine de Meyer.
Toch bijzonder dat Luc dan als enige vermeld wordt...

Barabas
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Barabas » 30 mei 2023, 11:27

Toch bijzonder dat Luc dan als enige vermeld wordt...
Tja, dit is natuurlijk eerder ook al voorgekomen. Paul Geerts heeft veel albums gemaakt waar zijn naam niet in staat, Marc Verhaegen net zo.

Toch zou ik het inderdaad fijner vinden als er meer duidelijkheid over is. Of dus minder albums en alles door Luc, of in elk album vermeld wie het heeft getekend.
Suske en Wiske slaat de goede weg weer in!

Plaats reactie