368. De Rookburgh Rookies

Bespreek hier de verhaal-lijnen en scenario's (dus de inhoud van de boeken)
S&W lover
Suske en Wiske kenner

368. De Rookburgh Rookies

Bericht door S&W lover » 28 okt 2022, 15:39

Luc Morjeau vertelt in een nieuwe Facebook-post dat De Geplaagde Plantijn klaar is, De Harteloze Hein in de inkleuring zit en een nieuw verhaal (logische opbouw wordt dat album 368) getiteld De Rookburgh Rookies in de decors gezet worden, en dat hij nu start aan De Krijtkampioen!
Wordt wel enthousiast van zoveel titels tegelijkertijd! Nu hopen dat ze allemaal van het niveau van de vorige verschenen verhalen zijn!

MrJohn
Suske en Wiske Megafan

Re: 368. De Rookburgh Rookies

Bericht door MrJohn » 28 okt 2022, 21:57

Dit is wat ik op Google heb gevonden:

Wat is Rookburgh?
Rookburgh, het nieuwe themagebied van Phantasialand, is eindelijk open. Jarenlang vroegen pretparkfans zich af wat het Duitse attractiepark uitspookte in de mysterieuze ommuurde themawereld. Vandaag gingen de poorten even na 12.00 uur plotseling open. Looopings was erbij voor een uitgebreide fotoreportage.17 sep. 2020.

Ik vraag me af of het daar wat mee te maken heeft?

Zes titels terwijl ik eigenlijk zelf voor maar twee titels per jaar ben waarbij de verhalen wel een goede kwaliteit moeten hebben en ook minsten 56 bladzijden moeten hebben.
Ik ben 'n Suske en Wiske-fan vanaf de seventies en ben ook lid van de fanclub. Ik verzamel en lees ook andere boeken en strips.

Antoon
Admin

Bericht door Antoon » 29 okt 2022, 09:42

Bij Rookburgh moet ik ook meteen aan Phantasialand denken, waar een themagebied met die naam (en een grote achtbaan) een paar jaar geleden is geopend. Attractieparken of attracties zijn wel vaker onderwerp van een verhaal geweest. Het lijkt me leuk dat dat nog eens gebeurt.

S&W lover
Suske en Wiske kenner

Bericht door S&W lover » 31 okt 2022, 21:13

Lambik trakteert Suske en Wiske en Sidonia op een heerlijk weekendje Fantasialand. Maar als ze Rookburgh bezoeken wordt het avontuur wel heel levensecht. De opwindende attractie voert hen op magische wijze naar het Rookburgh uit het verleden. Daar blijkt de stad te worden gerund door een zekere An Traciet die haar fortuin maakt door stoom te verkopen aan de rijke inwoners die ver boven de stad in peperdure ballons wonen. De stoom zelf wordt opgewekt in de vervuilende goorkoolcentrales van de stad. Daarin worden de armen te werk gesteld die erg lijden onder de ongezonde omstandigheden. Suske en Wiske ontmoeten echter een kinderbende die in opstand is gekomen tegen An Traciet. Deze wil hen kost wat kost uitschakelen, zeker als blijkt dat de Rookburgh Rookies beschikken over een nieuwe vorm van energie die haar stoomhandel bedreigen.

MrJohn
Suske en Wiske Megafan

Bericht door MrJohn » 04 nov 2022, 21:56

S&W lover schreef:
31 okt 2022, 21:13
Lambik trakteert Suske en Wiske en Sidonia op een heerlijk weekendje Fantasialand. Maar als ze Rookburgh bezoeken wordt het avontuur wel heel levensecht. De opwindende attractie voert hen op magische wijze naar het Rookburgh uit het verleden. Daar blijkt de stad te worden gerund door een zekere An Traciet die haar fortuin maakt door stoom te verkopen aan de rijke inwoners die ver boven de stad in peperdure ballons wonen. De stoom zelf wordt opgewekt in de vervuilende goorkoolcentrales van de stad. Daarin worden de armen te werk gesteld die erg lijden onder de ongezonde omstandigheden. Suske en Wiske ontmoeten echter een kinderbende die in opstand is gekomen tegen An Traciet. Deze wil hen kost wat kost uitschakelen, zeker als blijkt dat de Rookburgh Rookies beschikken over een nieuwe vorm van energie die haar stoomhandel bedreigen.
Waar heb je dit verhaal gevonden? O ja, ik zie het; het staat op Suske en Wiske op het WWW.
Ik ben 'n Suske en Wiske-fan vanaf de seventies en ben ook lid van de fanclub. Ik verzamel en lees ook andere boeken en strips.

MrJohn
Suske en Wiske Megafan

Bericht door MrJohn » 10 feb 2023, 01:15

Het verhaal is op woensdag 8 februari begonnen in De Telegraaf.

Wat jammer trouwens dat er in De Standaard is gestopt met Suske en Wiske; wat een heiligschennis!!!!!!!!!!!!

ArjenLeine
Suske en Wiske Megafan

Bericht door ArjenLeine » 20 mar 2023, 13:52

Afbeelding
Laatst gewijzigd door ArjenLeine op 02 apr 2023, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Lijst van de korte verhalen:
http://suskeenwiske.ophetwww.net/intro/ ... halen.xlsm

Lijst van de lange verhalen (inclusief reguliere albums):
https://suskeenwiske.ophetwww.net/intro ... halen.xlsm

ArjenLeine
Suske en Wiske Megafan

Bericht door ArjenLeine » 20 mar 2023, 13:57

AfbeeldingAfbeelding
Lijst van de korte verhalen:
http://suskeenwiske.ophetwww.net/intro/ ... halen.xlsm

Lijst van de lange verhalen (inclusief reguliere albums):
https://suskeenwiske.ophetwww.net/intro ... halen.xlsm

Eszie91
Suske en Wiske Megafan
Contacteer:

Bericht door Eszie91 » 12 apr 2023, 07:20

Ik ben heel erg benieuwd naar het verhaal. (nee, geen telegraaf in dit huishouden, kranten zijn sowieso schreeuwend duur)
En dan de toren op de achterkant van Phantasialand-album die ze in de Versus hadden geplaatst... Het is dat het een eind rijden is vanaf mijn woonplaats en het pretpark zo duur is.

Steampunk heeft me altijd wel aangesproken. ❤️
Mijn blog
Ook van mij
The best way to raise a child, is the nerd way!
Mom of a nerd in training

S&W lover
Suske en Wiske kenner

Bericht door S&W lover » 04 mei 2023, 19:42

Dit is naar mijn mening een verhaal om je vingers van bij af te likken! Ik werd net zoals Suske, Wiske en Lambik meegezogen in een verhaal bomvol prachtige tekeningen, leuke en verrassende plotwendingen, en een aangename personages. Het deed me qua opzet een beetje denken aan De Dartele Draak. Wat ik wel een domper vond was het einde rondom dit verhaal. Dat was nogal onsamenhangend.

Barabas
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Barabas » 12 mei 2023, 08:43

Is dit album nou niet getekend door Luc? Het lijkt een beetje alsof hij aan het minder is, of verbeeld ik me dat?
Suske en Wiske slaat de goede weg weer in!

S&W lover
Suske en Wiske kenner

Bericht door S&W lover » 13 mei 2023, 19:14

Ik merk aan de tekenstijlen dat Luc Morjeau en Wout Schoonis elkaar afwisselen. Dat zou ook verklaren waarom er meer albums per jaar verschijnen.

Barabas
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Barabas » 16 mei 2023, 10:19

S&W lover schreef:
13 mei 2023, 19:14
Ik merk aan de tekenstijlen dat Luc Morjeau en Wout Schoonis elkaar afwisselen. Dat zou ook verklaren waarom er meer albums per jaar verschijnen.
Toch jammer, ik heb dan liever minder albums...
Suske en Wiske slaat de goede weg weer in!

gerts1
Suske en Wiske fan

Bericht door gerts1 » 20 mei 2023, 11:05

Verhaal kan er mee door, maar erger mij al jaren aan de tekeningen. Zelfs de neven personages lijken op elkaar. En schandalig hoe in sommige plaatjes Suske en Wiske en de rest worden weergegeven. Op de fanclubdag MArc Verhaegen zien tekenen. Wat een details en verschil. Maar ja Suske en Wiske draait om kwantiteit, omzet en niet op kwaliteit de laatste 20 jaar. De vandersteen slogan dat het een strip voor 7-77 jaar moet zijn geldt al lang niet meer. Een Paul geerts maar ook een Marc Verhaegen zullen zich tog ook wel ergeren wat er met Suske en Wiske is gebeurd de laatste jaren,

S&W lover
Suske en Wiske kenner

Bericht door S&W lover » 21 mei 2023, 17:16

gerts1 schreef:
20 mei 2023, 11:05
Verhaal kan er mee door, maar erger mij al jaren aan de tekeningen. Zelfs de neven personages lijken op elkaar. En schandalig hoe in sommige plaatjes Suske en Wiske en de rest worden weergegeven. Op de fanclubdag MArc Verhaegen zien tekenen. Wat een details en verschil. Maar ja Suske en Wiske draait om kwantiteit, omzet en niet op kwaliteit de laatste 20 jaar. De vandersteen slogan dat het een strip voor 7-77 jaar moet zijn geldt al lang niet meer. Een Paul geerts maar ook een Marc Verhaegen zullen zich tog ook wel ergeren wat er met Suske en Wiske is gebeurd de laatste jaren,
Ik zie dit verschil ook maar om het zo de grond in te boren vind ik overdreven. Ik denk dat het een kwestie van mening is. Van dit verhaal zullen echt wel jongere mensen genieten die over een jaar of 20 de verhalen van dan verschrikkelijk vinden, die door andere weer geliefd zullen zijn. Dit zie je overal, met vooral Disney met zijn vele remakes van oer oude klassiekers. Daar erger ik me pas aan. Zo ben ik bijvoorbeeld juist geen fan van de Verhaegen periode, zowel tekeningen als verhaallijnen. Dus ik vermoed dat dit gewoon een meningsverschil is (waar misschien niet over te discussiëren valt ivm de ‘voortgang’.

Plaats reactie