367. De harteloze Hein

Bespreek hier de verhaal-lijnen en scenario's (dus de inhoud van de boeken)
Plaats reactie
S&W lover
Suske en Wiske kenner

367. De harteloze Hein

Bericht door S&W lover » 05 okt 2022, 16:17

In versus 139 laat Luc Morjeau een paginaschets zien voor album 367, die daar de titel heeft ‘De harteloze Hein’. Op deze paginaschets is duidelijk Sus Antigoon te zien! Dat beloofd!

MrJohn
Suske en Wiske Megafan

Re: 367. De harteloze Hein

Bericht door MrJohn » 06 okt 2022, 23:13

Ik heb het ook gezien vandaag in de Versus en het zal toch niet over Magere Hein gaat. Ik heb Sus Antigoon altijd een kleurrijk figuur gevonden net als Meneer Van Zwollem waarover ook een artikel gaat.
Ik ben 'n Suske en Wiske-fan vanaf de seventies en ben ook lid van de fanclub. Ik verzamel en lees ook andere boeken en strips.

S&W lover
Suske en Wiske kenner

Bericht door S&W lover » 14 okt 2022, 11:24

Bron: Suske en Wiske shop

Op 8 maart verschijnt Suske en Wiske 367 De harteloze Hein (bron afbeelding: Facebook Luc Morjaeu). In 2023 zullen er 6 reguliere Suske en Wiske albums verschijnen! (voor januari staat nr.366 De geplaagde Plantijn gepland).

Inhoud De harteloze Hein: Op een niet zo mooie dag vindt Suske een paar keer na elkaar bijna de dood. Eerst doet men het af als pech maar als hij die avond thuis wordt opgewacht door magere Hein beseft hij dat er meer aan de hand is. Hein zegt dat de dagen van Suske geteld zijn. Zijn naam staat in het dodenboek en dus moet hij mee naar het hiernamaals. Maar vreemd genoeg slaagt Hein er niet in Suske te laten overlijden. Er is iets dat zijn magie in de weg zit. Voor Suske zit er niets anders op dan als levende ziel naar het hiernamaals te reizen om ter plaatse te zien wat er aan de hand is. Maar dat is niet zonder gevaar. En bovendien beseffen ze niet dat als ze de fout vinden er iemand in de plaats van Suske moet sterven. En dat blijkt een heel dierbare vriend te zijn.

Moet zeggen dat ik dit verhaal wel erg overdreven vind. Het zal wellicht in het album meevallen, maar is dit meer een verhaal voor Amoras?
Misschien reageer ik nogal heftig omdat ik nogal gevoelig ben over thema’s rondom de dood. Maar ik vind dit echt op het randje van ‘niet kunnen’

AJG
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door AJG » 15 okt 2022, 17:04

De dood is niet typisch iets wat bij S&W hoort. De enige die me zo te binnen schiet is Krawaat uit de Zingende Kaars, die ontplofte. En magere Hein zelf die even meedeed in het begin van de Koning Drinkt, toen koning Poefke zijn voorlaatste adem uitblies. Voor de rest is dood een thema wat ik niet direct met S&W associeer.
Maar laten we even afwachten wat het resultaat zal zijn, dan kunnen pas inschatten of het 'er over' was of niet.

ArjenLeine
Suske en Wiske Megafan

Bericht door ArjenLeine » 17 okt 2022, 16:25

Dit is het plaatje waar naar gerefereerd wordt:
Afbeelding
Lijst van de korte verhalen:
http://suskeenwiske.ophetwww.net/intro/ ... halen.xlsm

Lijst van de lange verhalen (inclusief reguliere albums):
https://suskeenwiske.ophetwww.net/intro ... halen.xlsm

MrJohn
Suske en Wiske Megafan

Bericht door MrJohn » 28 okt 2022, 21:38

S&W lover schreef:
14 okt 2022, 11:24
Bron: Suske en Wiske shop

Op 8 maart verschijnt Suske en Wiske 367 De harteloze Hein (bron afbeelding: Facebook Luc Morjaeu). In 2023 zullen er 6 reguliere Suske en Wiske albums verschijnen! (voor januari staat nr.366 De geplaagde Plantijn gepland).

Inhoud De harteloze Hein: Op een niet zo mooie dag vindt Suske een paar keer na elkaar bijna de dood. Eerst doet men het af als pech maar als hij die avond thuis wordt opgewacht door magere Hein beseft hij dat er meer aan de hand is. Hein zegt dat de dagen van Suske geteld zijn. Zijn naam staat in het dodenboek en dus moet hij mee naar het hiernamaals. Maar vreemd genoeg slaagt Hein er niet in Suske te laten overlijden. Er is iets dat zijn magie in de weg zit. Voor Suske zit er niets anders op dan als levende ziel naar het hiernamaals te reizen om ter plaatse te zien wat er aan de hand is. Maar dat is niet zonder gevaar. En bovendien beseffen ze niet dat als ze de fout vinden er iemand in de plaats van Suske moet sterven. En dat blijkt een heel dierbare vriend te zijn.

Moet zeggen dat ik dit verhaal wel erg overdreven vind. Het zal wellicht in het album meevallen, maar is dit meer een verhaal voor Amoras?
Misschien reageer ik nogal heftig omdat ik nogal gevoelig ben over thema’s rondom de dood. Maar ik vind dit echt op het randje van ‘niet kunnen’
Ik vind dit voor een Suske en Wiske-verhaal wel heel erg vreemd.

:( :?
Ik ben 'n Suske en Wiske-fan vanaf de seventies en ben ook lid van de fanclub. Ik verzamel en lees ook andere boeken en strips.

Antoon
Admin

Bericht door Antoon » 29 okt 2022, 09:36

Ja, het klinkt zo als een zwaar onderwerp maar de 'dood' komt toch wel vaker terug in de Suske en Wiske verhalen. Ik moet zo al denken aan De koning drinkt waarin magere hein klaarstaat met zijn zeis en aan Robotkop waarin Lambik sterft...(en weer terugkomt natuurlijk).

S&W lover
Suske en Wiske kenner

Bericht door S&W lover » 12 jan 2023, 23:27

S&W lover
Suske en Wiske kenner

Bericht door S&W lover » 07 feb 2023, 23:21

Via het Nieuwsblad (digitaal) is het album al volledig te lezen. Ik kon het niet laten even mijn blik te werpen over dit album en moet zeggen dat het een zeer sterk verhaal is. Merk ook dat de tekeningen een hele grote sprong vooruit zijn gegaan...maar man, man, man wat een flauwe humor zit er verweven in dit verhaal. Bijna irritant te noemen. Zodra het album uit is zal ik er nog eens goed voor zitten want qua verhaal is dit wel het opnieuw lezen waard.

ArjenLeine
Suske en Wiske Megafan

Bericht door ArjenLeine » 10 mar 2023, 15:05

Tja, ik vond het verhaal niet bijzonder sterk. Magere Hein was af en toe 'eng' en af en toe flauw, wat hem geen overtuigend karakter maakt.
Levenslijn deed erg denken aan de gladde glipper, alleen dit keer met een raaf.
Hele Voormaals scene was wel aardig, met de rode loper en de helpers in blauw wit als 'strafkamp' werknemers.
Optreden Spoiler! Sus Antigoon Spoiler! was leuk, en Spoiler! Savantas Spoiler! was een mooie toevoeging, goed in de rol.
Goed getekend.
Laatst gewijzigd door ArjenLeine op 15 mar 2023, 15:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Lijst van de korte verhalen:
http://suskeenwiske.ophetwww.net/intro/ ... halen.xlsm

Lijst van de lange verhalen (inclusief reguliere albums):
https://suskeenwiske.ophetwww.net/intro ... halen.xlsm

S&W lover
Suske en Wiske kenner

Bericht door S&W lover » 14 mar 2023, 16:17

S&W lover schreef:
07 feb 2023, 23:21
Via het Nieuwsblad (digitaal) is het album al volledig te lezen. Ik kon het niet laten even mijn blik te werpen over dit album en moet zeggen dat het een zeer sterk verhaal is. Merk ook dat de tekeningen een hele grote sprong vooruit zijn gegaan...maar man, man, man wat een flauwe humor zit er verweven in dit verhaal. Bijna irritant te noemen. Zodra het album uit is zal ik er nog eens goed voor zitten want qua verhaal is dit wel het opnieuw lezen waard.
Ik kom graag hier nog even op terug nu het album al enkele dagen in de winkel ligt. Heb de tijd genomen om het album eens goed te lezen en ben eigenlijk qua mening niet veranderd. Het verhaal is spannend, met een originele wending. Alle personages hebben een rol die hen op het lijf geschreven staat, en we zien zelfs ook een heleboel oude bekenden Spoiler! waarvan ik super blij ben Savantas nog eens te zien Spoiler!. De humor is echter heel flauw, om rottende kiespijn van te krijgen, en de tekeningen zijn goed! Echt een leuk verhaal!!

Plaats reactie