361. De grot van Gregorius

Bespreek hier de verhaal-lijnen en scenario's (dus de inhoud van de boeken)
Plaats reactie
S&W lover
Suske en Wiske kenner

361. De grot van Gregorius

Bericht door S&W lover » 31 mar 2021, 10:41

Een paar weken terug las ik in een interview met Peter van Gucht dat er gewerkt werd aan een verhaal getiteld De grot van Gregorius. In de nieuwe versus toont Luc Morjaeu schetsen die over hetzelfde verhaal gaan.

S&W lover
Suske en Wiske kenner

Re: 361. De grot van Gregorius

Bericht door S&W lover » 02 apr 2021, 14:52

Inmiddels meer informatie over dit album bekend

Wanneer Suske en Wiske een wandeling maken in een onmetelijk oerbos, botsen ze op een uitgeputte jongen, Marek, die op de vlucht is voor een gangster. Ze besluiten de vluchteling te helpen en kunnen zijn achtervolger afschudden, maar raken daardoor hopeloos verdwaald in het woud. De jongeman belooft hun terug te brengen naar de bewoonde wereld en samen trekken ze verder. Maar gaandeweg ontdekken Suske en Wiske dat Marek iets voor hen verborgen houdt. Ondertussen ondernemen Sidonia en Lambik met de politie een zoekactie, maar ook daar gebeuren onverklaarbare zaken. Tot overmaat van ramp leiden alle leugens tot een levensgevaarlijk situatie.

ArjenLeine
Suske en Wiske Megafan

Bericht door ArjenLeine » 24 mei 2021, 23:13

Zou dit het ontwerp voor de achterkaft zijn?
(website Wout Schoonis)

Afbeelding
Lijst van de korte verhalen, incl o.a. Jerom, Snoek, 't Prinske:
http://suskeenwiske.ophetwww.net/intro/ ... halen.xlsm

Lijst van de lange verhalen (inclusief reguliere albums):
https://suskeenwiske.ophetwww.net/intro ... halen.xlsm

MrJohn
Suske en Wiske Megafan

Bericht door MrJohn » 14 dec 2021, 23:46

Vandaag een bericht met de nieuwe cover van De grot van Gregorius ontvangen van de Franstalige Fanclub Le Monde Magique de Willy Vandersteen.

Hier is de link:

https://www.facebook.com/lemondemagique ... n__=EH-y-R
Ik ben 'n Suske en Wiske-fan vanaf de seventies en ben ook lid van de fanclub. Ik verzamel en lees ook andere boeken en strips.

Sahle
Bezoeker

Bericht door Sahle » 22 jan 2022, 13:36

Lijkt me een leuk album!

S&W lover
Suske en Wiske kenner

Bericht door S&W lover » 06 feb 2022, 12:44

Wat zijn de eerste reacties van het nieuwe album? Ik moet hem zelf nog lezen maar wat is de drukkwaliteit weer laag. Betalen we €7,25 voor dit?
Dan ga ik denk ik eerder de luxe uitgaves aanschaffen. Dat heb ik bij de laatste 2 albums gedaan en dat kan ik beter iedere keer doen.
Mijn recensie over het album volgt…

S&W lover
Suske en Wiske kenner

Bericht door S&W lover » 10 feb 2022, 16:36

S&W lover schreef:
06 feb 2022, 12:44
Wat zijn de eerste reacties van het nieuwe album? Ik moet hem zelf nog lezen maar wat is de drukkwaliteit weer laag. Betalen we €7,25 voor dit?
Dan ga ik denk ik eerder de luxe uitgaves aanschaffen. Dat heb ik bij de laatste 2 albums gedaan en dat kan ik beter iedere keer doen.
Mijn recensie over het album volgt…
Terugkomend op...
Wat vond ik van het verhaal?
Het album is lekker overzichtelijk te lezen. Sterker nog, je bent er zo doorheen. Nu komt dit wel doordat de eerste helft van het verhaal eigenlijk een soort 'tips & tricks van Suske' is, en je daarom nog niet warm wordt. Doordat er ook over de helft van het verhaal pas voor het eerst gesproken wordt over de duivelse grot en zijn betekenis, vind ik de eerste helft ook niet boeiend, ook al wordt het op een mysterieuze manier behandeld. Echter zodra er over de grot wordt gesproken krijgt het verhaal ineens een heel verrassend en spannend vervolg. Al moet ik toch nog een keer zeggen dat die beruchte grot toch niet zo'n hele grote rol blijkt te spelen, daar had echt meer in gezeten naar mijn mening. Het is nu meer letterlijk 'de weg er naar toe' Spoiler! de mensen die het album hebben gelezen zullen mij vast wel snappen Spoiler!
Al met al toch weer een goed album!

Plaats reactie