380. De correcte Krimson

Bespreek hier de verhaal-lijnen en scenario's (dus de inhoud van de boeken)
Plaats reactie
goofy22
Suske en Wiske Megafan

380. De correcte Krimson

Bericht door goofy22 » 22 mei 2025, 12:16

De wereld van Suske en Wiske staat op zijn kop! Niet alleen doet Lambik mee aan de verkiezingen maar zijn politieke tegenstander is niemand minder dan Krimson. Tot overmaat van ramp zijn er aliens gesignaleerd en die blijken de Aarde te hebben uitgezocht als nieuwe woonplaats. Schoorvoetend geven de autoriteiten een aantal buitenaardsen de kans zich te vestigen op onze planeet en om zo te testen of de integratie wel zou lukken. Dat gaat al meteen faliekant mis als de aliens zich zeer vervelend gedragen. Gelukkig heeft Krimson een geheim wapen klaar waarmee hij de buitenaardsen weer allemaal buiten kegelt. Maar ondertussen ontdekt Suske dat er iets vreemds aan de hand is met het enorme ruimteschip van de aliens. Als Wiske en Barabas vervolgens worden ontvoerd doorziet hij de situatie en trekt eropuit om hen te redden.

Bron: readshop.nl

S&W lover
Suske en Wiske kenner

Re: 380. De correcte Krimson

Bericht door S&W lover » 22 mei 2025, 15:58

Vraag me af waar dit naartoe gaat. Het voelt als twee totaal verschillende verhalen, samengesmolten tot één flinterdunne episode

DeMaffeManiak
Bezoeker

Bericht door DeMaffeManiak » 26 mei 2025, 10:43

S&W lover schreef:
22 mei 2025, 15:58
Vraag me af waar dit naartoe gaat. Het voelt als twee totaal verschillende verhalen, samengesmolten tot één flinterdunne episode
Ik denk dat de het allemaal een plan is van Krimson om aan de macht te komen. De aliens werken voor hem, creëren een issue zodat mensen stemmen op Krimson omdat hij de oplossing tegen deze "buitenlanders" beloofd. Een twist op het verhaal van de Gezanten van Mars met een metafoor voor het populisme en xenofobie van de huidige politiek.

MrJohn
Suske en Wiske Megafan

Bericht door MrJohn » 28 mei 2025, 17:52

Ik heb zojuist de nieuwe titel gezien op ,,Suske en Wiske op het WWW".

Alweer een titel met Krimsons naam erin en ik denk ook dat Krimson weer een verraderlijke rol speelt wat dus met het vreemde aan het ruimteschip te maken heeft.

Ik weet nog dat ik als kind erg onder de indruk was van Krimsons eerste optreden in ,,Het rijmende paard".

Ook vind ik de alliteratie met de ,,C" en ,,K" leuk.

Bij ,,De koeiencommissie" was dat toen ook.
Ik ben 'n Suske en Wiske-fan vanaf de seventies en ben ook lid van de fanclub. Ik verzamel en lees ook andere boeken en strips.

Plaats reactie