[Blauwe reeks] Onrust in Montmartre

Bespreek hier de verhaal-lijnen en scenario's (dus de inhoud van de boeken)
Plaats reactie
MrJohn
Suske en Wiske Megafan

[Blauwe reeks] Onrust in Montmartre

Bericht door MrJohn » 16 jul 2024, 17:30

Hallo iedereen!!!!!!!

Ik heb zojuist informatie ontvangen op het Facebook-account waar ik lid van ben: Willy Vandersteen en studiomedewerkers liefhebbers.

Er komt op 13 november een nieuw hommage-verhaal aan de blauwe reeks genaamd ,,Onrust in Montmartre".

Hier is de link met informatie:

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A ... I14z8Ak0RQ
Laatst gewijzigd door MrJohn op 17 jul 2024, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben 'n Suske en Wiske-fan vanaf de seventies en ben ook lid van de fanclub. Ik verzamel en lees ook andere boeken en strips.

S&W lover
Suske en Wiske kenner

Re: [Blauwe reeks] Onrust in Montmartre

Bericht door S&W lover » 17 jul 2024, 12:16

Super leuk nieuws! De reguliere reeks heb ik losgelaten maar ik was erg gecharmeerd van De Verdwenen Joker. Ik kijk hier dus naar uit :D

SWvx
Suske en Wiske Megafan

Bericht door SWvx » 17 jul 2024, 16:21

Even nuanceren. Het verhaal verschijnt niet in de Blauwe Reeks. Het is een nieuwe hommage aan de Blauwe Reeks, in opvolging van de sonometer en de verdwenen joker. Opnieuw getekend door Dirk Stallaert en het scenario is van Ronald Grossey.

Afbeelding

MrJohn
Suske en Wiske Megafan

Bericht door MrJohn » 17 jul 2024, 17:59

SWvx schreef:
17 jul 2024, 16:21
Even nuanceren. Het verhaal verschijnt niet in de Blauwe Reeks. Het is een nieuwe hommage aan de Blauwe Reeks, in opvolging van de sonometer en de verdwenen joker. Opnieuw getekend door Dirk Stallaert en het scenario is van Ronald Grossey.

Afbeelding
Dat klopt maar ik zag bij de andere twee titels ook Blauwe reeks staan want eerst had ik het hier gepost zonder die toevoeging.

Het is natuurlijk een hommage.
Ik ben 'n Suske en Wiske-fan vanaf de seventies en ben ook lid van de fanclub. Ik verzamel en lees ook andere boeken en strips.

SWvx
Suske en Wiske Megafan

Bericht door SWvx » 20 jul 2024, 11:01

MrJohn schreef:
17 jul 2024, 17:59
SWvx schreef:
17 jul 2024, 16:21

Afbeelding
Dat klopt maar ik zag bij de andere twee titels ook Blauwe reeks staan want eerst had ik het hier gepost zonder die toevoeging.

Het is natuurlijk een hommage.
Juist. Eigenlijk zou daar Buiten reeks moeten staan tussen de rechte haken voor deze albums.

SWvx
Suske en Wiske Megafan

Bericht door SWvx » 28 nov 2024, 18:32

Het album is intussen verschenen en ik heb mij een exemplaar met harde kaft aangeschaft. Ik moet zeggen dat ik toch moeite heb met de tekenstijl van Dirk Stallaert in een blauwe reeks Suske en Wiske versie, en dan vooral wat betreft de achtergrond en neven- figuren. Ik vind Wiske's outfit in dit album ook zo on-Wiske. Wat wel leuk is, is dat enkel personages uit de andere Kuifje-verhalen opnieuw opduiken, waarvan er één zowaar op de covertekening staat.

Plaats reactie