377. De stenen samoerai
377. De stenen samoerai
In de nieuwe versus is te zien dat Wout Schoonis momenteel werkt aan album 377. De stenen samoerai
Re: 377. De stenen samoerai
Moet je me weer voor zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb net de Versus uit de brievenbus gehaald en het gelezen.
Ik vind het een goede titel, alleen is het dan jammer dat het verhaal maar 40 blz. duurt.
Ik weet wel bijna zeker dat het met deze historische informatie te maken heeft:
Rond 1600 kwamen de eerste Nederlandse schepen in Japan aan. Eén daarvan 'De Liefde' verging in 1600 voor de Japanse kust.
Het kleine kunstmatige eiland Deshima bij de stad Nagasaki, dat begin 17e eeuw werd gesticht, was de enige plek waar de Nederlanders in Japan mochten wonen en handelen tijdens de periode van zelfopgelegde nationale isolatie (1633-1858).
Ik heb net de Versus uit de brievenbus gehaald en het gelezen.
Ik vind het een goede titel, alleen is het dan jammer dat het verhaal maar 40 blz. duurt.
Ik weet wel bijna zeker dat het met deze historische informatie te maken heeft:
Rond 1600 kwamen de eerste Nederlandse schepen in Japan aan. Eén daarvan 'De Liefde' verging in 1600 voor de Japanse kust.
Het kleine kunstmatige eiland Deshima bij de stad Nagasaki, dat begin 17e eeuw werd gesticht, was de enige plek waar de Nederlanders in Japan mochten wonen en handelen tijdens de periode van zelfopgelegde nationale isolatie (1633-1858).
Ik ben 'n Suske en Wiske-fan vanaf de seventies en ben ook lid van de fanclub. Ik verzamel en lees ook andere boeken en strips.
Theofiel is op weg naar Japan om aardappelen te verkopen. Lambik reist mee als zijn adviseur en Suske en Wiske als assistenten. Maar het loopt mis wanneer ze alle vier overboord slaan tijdens een storm. Jerom kan de drenkelingen redden en zet hen op het strand van één van de vele Japanse eilandjes. Daar redden ze een edelman uit de klauwen van een groepje samoerai die zich de Kandani noemen. Die edelman is Sada, de leider van de Kundeda, een Japanse clan die al jaren in oorlog is met de Kandani. Als dank mogen onze vrienden aan het hof van Sada verblijven. Maar daar worden snode plannen gesmeed om Sada van de troon te stoten. En wanneer een slechterik Lambik overtuigt om zich tot samoerai te laten omscholen, is het hele eiland in groot gevaar.
En dit wordt allemaal in minder dan 40 pagina's verteld?
- Eszie91
- Suske en Wiske Megafan
- Contacteer:
Klinkt inderdaad alsof dit een minimale tweeluik zou moeten zijn. Ik ben wel benieuwd
Interessant om dit allemaal te lezen en als dat inderdaad in 40 pagina's verteld moet worden krijgen Suske en Wiske nauwelijks adem om bij te komen van al die avonturen!!!!S&W lover schreef: ↑22 okt 2024, 16:59Theofiel is op weg naar Japan om aardappelen te verkopen. Lambik reist mee als zijn adviseur en Suske en Wiske als assistenten. Maar het loopt mis wanneer ze alle vier overboord slaan tijdens een storm. Jerom kan de drenkelingen redden en zet hen op het strand van één van de vele Japanse eilandjes. Daar redden ze een edelman uit de klauwen van een groepje samoerai die zich de Kandani noemen. Die edelman is Sada, de leider van de Kundeda, een Japanse clan die al jaren in oorlog is met de Kandani. Als dank mogen onze vrienden aan het hof van Sada verblijven. Maar daar worden snode plannen gesmeed om Sada van de troon te stoten. En wanneer een slechterik Lambik overtuigt om zich tot samoerai te laten omscholen, is het hele eiland in groot gevaar.
Het heeft wel raakvlakken met westerlingen die aan een Japans hof mogen verblijven en dus een bescherming krijgen.
Ik ben 'n Suske en Wiske-fan vanaf de seventies en ben ook lid van de fanclub. Ik verzamel en lees ook andere boeken en strips.