375. De schakende schim

Bespreek hier de verhaal-lijnen en scenario's (dus de inhoud van de boeken)
Plaats reactie
S&W lover
Suske en Wiske kenner

375. De schakende schim

Bericht door S&W lover » 27 mar 2024, 12:56

In de nieuwe versus zijn schetsen te zien voor het 375e album. Die zal 'De schakende schim' heten.

MrJohn
Suske en Wiske Megafan

Re: 375. De schakende schim

Bericht door MrJohn » 27 mar 2024, 15:40

Dat had ik vanmiddag ook gezien en ik moest meteen denken aan De Schim uit ,,Het geheim van de gladiatoren".

Zou het over echt schaken gaan of wordt er mee bedoeld dat iemand ontvoerd wordt zoals een bruid schaken? Ik zie wel net dat er een schaakbord in voorkomt.

Ik vind de titel ècht klassiek allitererend klinken!!!!!! Goed zo Wout Schoonis.
Ik ben 'n Suske en Wiske-fan vanaf de seventies en ben ook lid van de fanclub. Ik verzamel en lees ook andere boeken en strips.

goofy22
Suske en Wiske Megafan

Bericht door goofy22 » 06 jun 2024, 12:25

Wiske is verzot op het schaakspel en heeft er veel talent voor. Wanneer Lambik in financiële problemen geraakt, belooft Wiske hem te helpen door zich kandidaat te stellen bij een schaaktoernooi en het prijzengeld met hem te delen. Maar de concurrentie blijkt groot en tot overmaat van ramp haalt superspeler Bettie Wiske het bloed van onder de nagels. Dat werkt Wiske danig op de zenuwen en haar humeur daalt onder nul. Haar gedrag wordt opgemerkt door een vreemde dame die steeds bij de speeltafels van de club in het park rondhangt. Ze stelt voor Wiske te helpen bij haar schaakwedstrijden. Die gaat er graag op in omdat ze Bettie koste wat het kost wil overwinnen. De vreemde dame wil echter iets in ruil wat Wiske na aan het hart ligt. Als Suske merkt wat Wiske van plan is, beseft hij dat het wel eens heel erg fout zou kunnen aflopen en zet alles op alles om haar te redden uit de klauwen van de dame.

Verschijnt op 2 oktober 2024.

Bron: https://www.readshop.nl/boeken/de-schak ... 9002279959

MrJohn
Suske en Wiske Megafan

Bericht door MrJohn » 28 aug 2024, 14:34

Hier de cover en het is duidelijk wat de dame wil: die arme Schanulleke toch!!!!!!!!!!!!

https://suskeenwiske.ophetwww.net/album ... ot/375.php
Ik ben 'n Suske en Wiske-fan vanaf de seventies en ben ook lid van de fanclub. Ik verzamel en lees ook andere boeken en strips.

Plaats reactie