373. Klaartje Wakker

Bespreek hier de verhaal-lijnen en scenario's (dus de inhoud van de boeken)
PaysBart
Suske en Wiske fan

Re: 373. Klaartje Wakker

Bericht door PaysBart » 20 apr 2024, 08:56

Met de vermindering aan pagina’s en switch van tekenaar ben ik gestopt. Ik lees forum nog wel. Als iedereen enthousiast was van nieuwe uitgave had ik nog wel willen kopen. Maar tot nu toe lees ik alleen kritiek. Ben nog benieuwd naar recensies van nieuwe deel, maar ben bang dat ik bij mijn besluit blijf….

S&W lover
Suske en Wiske kenner

Bericht door S&W lover » 20 apr 2024, 22:14

PaysBart schreef:
20 apr 2024, 08:56
Met de vermindering aan pagina’s en switch van tekenaar ben ik gestopt. Ik lees forum nog wel. Als iedereen enthousiast was van nieuwe uitgave had ik nog wel willen kopen. Maar tot nu toe lees ik alleen kritiek. Ben nog benieuwd naar recensies van nieuwe deel, maar ben bang dat ik bij mijn besluit blijf….
Ik ga hierin mee. Het leesplezier is er voor mij nu toch écht uit, en dit hoor ik van meerdere mensen.

Martijn
Bezoeker

Bericht door Martijn » 24 apr 2024, 13:23

Klaartje Wakker vind ik wat tegenvallen. Jammer dat ze nu gaan voor korte verhalen.

ArjenLeine
Suske en Wiske Megafan

Bericht door ArjenLeine » 25 apr 2024, 02:00

Ik heb de prijs ten opzichte van album lengte even in twee grafiekjes gezet:

De verkorting van 55 naar 47 en later 46 pagina's was al een flinke. Maar de stap van 46 naar 38 pagina's is nog groter (17%).
De prijzen van de albums hebben natuurlijk altijd gestegen. Ook als je het corrigeert voor inflatie (bron: CPI inflatie Nederland inflation.eu).
Het prijsverloop, normaal (blauw) en gecorrigeerd voor inflatie naar het niveau van het jaar 2000 (rood) staan in het bovenste grafiekje.
Maar opvallend is het 2e grafiekje, waar de zelfde prijzen staan, nu gecorrigeerd voor album lengte (genormeerd op 200 stroken).
Dan zie je dat het inderdaad een fikse prijsstijging is.

Afbeelding
Lijst van de korte verhalen:
http://suskeenwiske.ophetwww.net/intro/ ... halen.xlsm

Lijst van de lange verhalen (inclusief reguliere albums):
https://suskeenwiske.ophetwww.net/intro ... halen.xlsm

Plaats reactie