363. De maffe markies
363. De maffe markies
363 wordt 'De maffe markies'
Vader Van Zwollem heeft een speelcomplex en wil de hele dag ravotten. Omdat dit al de tijd opeist van zijn dochter Anne-Marie is deze depressief. Ze is op zoek naar de liefde. Daarom willen onze vrienden haar opbeuren met een romantisch bal op het kasteel van Hingene. Hiervoor moeten ze naar het verleden. Maar tijdens de reis gaat de teletijdmachine stuk en zitten Suske en Wiske met hun aanhang vast in het verleden. Wanneer blijkt dat de hertog van Hingene op reis is, geeft vader Van Zwollem zich uit voor diens vervanger. Zo bezorgt hij onze vrienden onderdak in het kasteel en kunnen ze een bal organiseren. Maar dan duikt een genodigde op die niet is wie hij beweert. Algauw dreigt de droom van Anne-Marie uit elkaar te spatten en zijn onze vrienden in groot gevaar.
Hopen dat dit album beter wordt dan het vorige Van Zwollem-verhaal
Vader Van Zwollem heeft een speelcomplex en wil de hele dag ravotten. Omdat dit al de tijd opeist van zijn dochter Anne-Marie is deze depressief. Ze is op zoek naar de liefde. Daarom willen onze vrienden haar opbeuren met een romantisch bal op het kasteel van Hingene. Hiervoor moeten ze naar het verleden. Maar tijdens de reis gaat de teletijdmachine stuk en zitten Suske en Wiske met hun aanhang vast in het verleden. Wanneer blijkt dat de hertog van Hingene op reis is, geeft vader Van Zwollem zich uit voor diens vervanger. Zo bezorgt hij onze vrienden onderdak in het kasteel en kunnen ze een bal organiseren. Maar dan duikt een genodigde op die niet is wie hij beweert. Algauw dreigt de droom van Anne-Marie uit elkaar te spatten en zijn onze vrienden in groot gevaar.
Hopen dat dit album beter wordt dan het vorige Van Zwollem-verhaal
Re: 363. De maffe markies
Klinkt niet slecht!!!!!!!!!
In ieder geval is een maffe markies wat anders dan de maffe maniak uit het verleden.
Wel leuk dat Van Zwollem zo vlug terugkomt.
In ieder geval is een maffe markies wat anders dan de maffe maniak uit het verleden.
Wel leuk dat Van Zwollem zo vlug terugkomt.
Ik ben 'n Suske en Wiske-fan vanaf de seventies en ben ook lid van de fanclub. Ik verzamel en lees ook andere boeken en strips.
Volgens bruna.nl verschijnt deze al op 31 mei.
En, wat vonden we van dit verhaal?
Ikzelf vond het een aardig verhaal met een leuk uitgangspunt. Dat hebben we nog niet veel gezien in de reeks. Dus wat dat betreft een dikke pluim. Echter miste de spanning doorheen het verhaal. Het mysterieuze van
de veerman die een zeer goede bekende is
heeft echt iets van de Suske en Wiske's van vroeger. Het is dan ook jammer dat deze er dan zo weinig in zit.
Ook lijken er in dit verhaal veel schoonheidsfoutjes te zitten in het tekenwerk. Niet dat ik het beter kan, maar het valt toch op na een aantal zeer goede albums wat tekeningen betreft.
En weet iemand waarom Lambik in de balzaalscene de ene keer wel een lange baard heeft en de andere keer niet?
Ikzelf vond het een aardig verhaal met een leuk uitgangspunt. Dat hebben we nog niet veel gezien in de reeks. Dus wat dat betreft een dikke pluim. Echter miste de spanning doorheen het verhaal. Het mysterieuze van

Ook lijken er in dit verhaal veel schoonheidsfoutjes te zitten in het tekenwerk. Niet dat ik het beter kan, maar het valt toch op na een aantal zeer goede albums wat tekeningen betreft.
En weet iemand waarom Lambik in de balzaalscene de ene keer wel een lange baard heeft en de andere keer niet?
- ArjenLeine
- Suske en Wiske Megafan
Goed gespot. Ik vond het ook een leuk verhaal. . Dat de aanpakkende dame dezelde is
als de beer op sokken
was wel een beetje voorspelbaar, zeker toen ze teruggeflitst werd. Maar dat de ene persoon 'heen" vaart
naar het verleden, en de ander terug
was wel weer erg leuk gevonden.

Lijst van de korte verhalen:
http://suskeenwiske.ophetwww.net/intro/ ... halen.xlsm
http://suskeenwiske.ophetwww.net/intro/ ... halen.xlsm
- Eszie91
- Suske en Wiske Megafan
- Contacteer:
Ik vond het een heerlijk album. De setting is ook mooi en het verhaal eromheen paste super. Ik gun Anne-Marie die liefde zo die in de aankondiging werd aangegeven. Lijkt me lastig om met zo'n vader samen te leven.