363. De maffe markies

Bespreek hier de verhaal-lijnen en scenario's (dus de inhoud van de boeken)
Plaats reactie
S&W lover
Suske en Wiske Megafan

363. De maffe markies

Bericht door S&W lover » 04 dec 2021, 19:25

363 wordt 'De maffe markies'

Vader Van Zwollem heeft een speelcomplex en wil de hele dag ravotten. Omdat dit al de tijd opeist van zijn dochter Anne-Marie is deze depressief. Ze is op zoek naar de liefde. Daarom willen onze vrienden haar opbeuren met een romantisch bal op het kasteel van Hingene. Hiervoor moeten ze naar het verleden. Maar tijdens de reis gaat de teletijdmachine stuk en zitten Suske en Wiske met hun aanhang vast in het verleden. Wanneer blijkt dat de hertog van Hingene op reis is, geeft vader Van Zwollem zich uit voor diens vervanger. Zo bezorgt hij onze vrienden onderdak in het kasteel en kunnen ze een bal organiseren. Maar dan duikt een genodigde op die niet is wie hij beweert. Algauw dreigt de droom van Anne-Marie uit elkaar te spatten en zijn onze vrienden in groot gevaar.

Hopen dat dit album beter wordt dan het vorige Van Zwollem-verhaal

MrJohn
Suske en Wiske Megafan

Re: 363. De maffe markies

Bericht door MrJohn » 14 dec 2021, 23:29

Klinkt niet slecht!!!!!!!!!

In ieder geval is een maffe markies wat anders dan de maffe maniak uit het verleden.

Wel leuk dat Van Zwollem zo vlug terugkomt.
Ik ben 'n Suske en Wiske-fan vanaf de seventies en ben ook lid van de fanclub. Ik verzamel en lees ook andere boeken en strips.

goofy22
Suske en Wiske Megafan

Bericht door goofy22 » 10 jan 2022, 12:31

goofy22
Suske en Wiske Megafan

Bericht door goofy22 » 21 jan 2022, 17:29

Volgens bruna.nl verschijnt deze al op 31 mei.

S&W lover
Suske en Wiske Megafan

Bericht door S&W lover » 03 jun 2022, 12:56

En, wat vonden we van dit verhaal?
Ikzelf vond het een aardig verhaal met een leuk uitgangspunt. Dat hebben we nog niet veel gezien in de reeks. Dus wat dat betreft een dikke pluim. Echter miste de spanning doorheen het verhaal. Het mysterieuze van Spoiler! de veerman die een zeer goede bekende is Spoiler! heeft echt iets van de Suske en Wiske's van vroeger. Het is dan ook jammer dat deze er dan zo weinig in zit.
Ook lijken er in dit verhaal veel schoonheidsfoutjes te zitten in het tekenwerk. Niet dat ik het beter kan, maar het valt toch op na een aantal zeer goede albums wat tekeningen betreft.
En weet iemand waarom Lambik in de balzaalscene de ene keer wel een lange baard heeft en de andere keer niet?

ArjenLeine
Suske en Wiske Megafan

Bericht door ArjenLeine » 03 jun 2022, 16:06

Goed gespot. Ik vond het ook een leuk verhaal. . Dat de aanpakkende dame dezelde is Spoiler! als de beer op sokken Spoiler! was wel een beetje voorspelbaar, zeker toen ze teruggeflitst werd. Maar dat de ene persoon 'heen" vaart Spoiler! naar het verleden, en de ander terug Spoiler! was wel weer erg leuk gevonden.

Eszie91
Suske en Wiske Megafan
Contacteer:

Bericht door Eszie91 » 15 mar 2023, 08:34

Ik vond het een heerlijk album. De setting is ook mooi en het verhaal eromheen paste super. Ik gun Anne-Marie die liefde zo die in de aankondiging werd aangegeven. Lijkt me lastig om met zo'n vader samen te leven.
The best way to raise a child, is the nerd way!
Mom of a nerd in training
Mijn blog

Plaats reactie