Er lijkt soms een soort van patroon in te zitten
Voorbeeld:

swfan schreef:Inderdaad Antoon,ik vind het vreemd dat niet de echte maker van de tekeningen en Albums dan op de voorblad staan. Als Marc het gemaakt heeft,hoord Marc er op te staan en niet de genen,die toevallig oficeel nu indienst is en andersom. Vandaar dat ik ook als voorbeelden gaf,wie er nu percies aan welke albums heeft mee gewerkt of er gesugereerd word dat het iemand is,maar het eigelijk iemand anders is. Een voorbeeld daarvan gaf ik bv de BreinBrekers,hoeveel invloed heeft Paul daar in gehad. Maar we ware er tocch al een beetje uit,het was meer een bevesteging voor julie en of te checken hoe julie daar over dachten of er wel is over na hebben gedacht. Ook voor me zelf en gewoon nieuwsgierigheid/intresse.
Ik weet het niet zeker hoor, maar waren veel van deze series rond de tijd van Willy's dood ook al niet bijna doodgebloed? Ik heb nu weinig mogelijkheden om het te controleren, maar op de Vandersteen pagina van wikipedia is onderaan een overzichtje te vinden van de belangrijkste reeksen. Uit dit lijstje haal ik dat Bessy, Jerom en Robert en Bertrand niet heel lang naar zijn dood zijn gestopt en dat alleen Suske en Wiske (plus aanverwanten als de grappen van Lambik en Schanulleke) en De rode ridder nog bestaan. Het is ook pas één jaar voor zijn dood geweest (1989) dat in Suske en Wiske de naam van Paul Geerts kwam te staan; dan lijkt het me logisch dat dat bij de nog bestaande reeksen niet anders was.jerom39 schreef:al de andere series van de studio zijn volgens mij allemaal met Vandersteen getekend - uitzondering is geloof ik Rode Ridder.
Nee, Marc heeft alleen de figuren van Suske en Wiske op de voorkant getekend.Stroppy Steward schreef:Om het maar even dicht bij huis te houden klopt het nu dat de Razende Rentmeester door Walter van Gasse en v.d. Gucht is gemaakt, en de voorkant door Marc is getekent of is er nog andere info hierover.
Rikki - Erik schreef:Cees, ik weet niet of je Paul Geerts bedoeld? Want het kostbare kader is namelijk helemaal niet van Paul Geerts maar van Marc Verhaegen!
Er is niets nieuws onder de zon.Dan hadden ze toch wel even een vermelding er bij mogen zetten,nauw is het net of alle eer naar Paul gaat,terwijl Marc de eer ten beurd valt vind het een vreemde zaak vinden