Suske en Wiske in Manga-vorm?
Suske en Wiske in Manga-vorm?
En anders is dit de volgende stap in het plan van de studio: Suske en Wiske word manga (dus van achter naar voren gelezen waardoor de zijkant rechts komet) en krijgt een aflopende cover rondom .
- Nosferatu
- Die-hard fan
Kom, Gilles, ook bij manga´s is genoeg "trash" te ontdekken als je eerlijk bent!Gilles schreef:1) Die studio kan geen manga maken, daar is talent voor nodig
2) Beledig manga eens niet, dat is tenminste de moeite om te lezen
En... laten we ook eerlijk zijn, in de nu bijna 62-jarige geschiedenis van en is ook niet alles goud wat glanst bij Willy, Paul en ook Marc!
Laatst gewijzigd door Nosferatu op 06 aug 2007, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn strip `De Orkaan´ is weer online!!!
Te lezen op http://suskeenwiske.ophetwww.net
- RijntjeDonkerwoud
- Suske en Wiske kenner
- Nosferatu
- Die-hard fan
Gelijk heb je, Esteban.
De eerste keer, dat ik manga´s onder ogen kreeg, was ergens midden jaren 70 door een Japanse SF-film en als ik dat, wat ik toen gezien heb, met dat van nu vergelijk, heeft zich niet veel veranderd qua tekenstijl!!!
Nogmaals gezegd praat ik dan niet over de inhoud, want ik ken ook een paar uitstekende manga´s.
Misschien heeft Ramon er nog wat over te zeggen en ook Gilles.
De eerste keer, dat ik manga´s onder ogen kreeg, was ergens midden jaren 70 door een Japanse SF-film en als ik dat, wat ik toen gezien heb, met dat van nu vergelijk, heeft zich niet veel veranderd qua tekenstijl!!!
Nogmaals gezegd praat ik dan niet over de inhoud, want ik ken ook een paar uitstekende manga´s.
Misschien heeft Ramon er nog wat over te zeggen en ook Gilles.
Mijn strip `De Orkaan´ is weer online!!!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zoveel manga en animé heb gezien, en daarvan heb ik dan weer enkel de dingen gelezen die over het algemeen als de beste beschouwd worden, dus dat beeld is ook nog wat vertekend. Maar bijvoorbeeld manga's als AstroBoy zijn heerlijk en van films als Ghost in the Shell en Akira kan ik genieten!
Ik hou met name van het werk van Miyazaki (Spirited Away, Howl's Moving Castle, Princess Mononoke), al is dat al wat meer westers...
Ik hou met name van het werk van Miyazaki (Spirited Away, Howl's Moving Castle, Princess Mononoke), al is dat al wat meer westers...
Jij kent duidelijk dingen als Kenshin, Death Note en Monster niet.dentom schreef:manga is vieze vuile rommel.
Anders zouden dergelijke uitspraken zeker niet over je lippen komen.
En dat er ook rommel tussen manga zit ontken ik niet. Maar dat heb je bij Europese strips toch ook... (vraag het maar aan Studio Vandersteen )
- RijntjeDonkerwoud
- Suske en Wiske kenner
Driewerf NEEN! Westerse auteurs die met manga gaan stoeien om in te haken op deze nieuwe trend maken er in de regel maar een potje van. Alleen als een Osamu Tezuka ( helaas dood...) of een Hiromi Arakawa ( Full Metal Alchemist ) er aan zit mag het van mij. Schitterende prenten met diepgaande verhaallijnen en sfeervolle Oosterse settings. Dat is heel wat anders dan wat de huidige Studio Vandersteen er van bakt.
- Vandersteen
- Suske en Wiske Megafan
- Contacteer:
Beetje vreemde uitspraak. Zoals al gezegd, ook bij manga heb je goede en slechte verhalen, net zoals bij europese en amerikaanse strips.dentom schreef:manga is vieze vuile rommel.
Deathnote is echt een schitterend verhaal, zit zeer goed in elkaar.
De tekeningen zijn erg goed.
Ik durf zelfs te beweren dat het 1 van de beste stripverhalen is die ik ooit gelezen heb. En geloof me, ik heb al heel wat stripverhalen gelezen in mijn leven!