Hertekende Kleppende Klipper

Praat hier over alles dat maar met Suske en Wiske te maken heeft
Plaats reactie
Rikiedie
Bezoeker

Hertekende Kleppende Klipper

Bericht door Rikiedie » 02 jan 2024, 17:16

Hallo,
In het Nieuwsblad, stripbijlage Pats, liep van 29 februari 1968 tot 27 maart 1969 de volledige hertekende uitgave van De Kleppende Klipper. Die werd uitgegeven in nieuwere stijl, in de rode reeks uitgebracht als nr 95 en was mee bedoeld voor de internationale en dan vooral de Franssprekende markt. Het blijft een moeilijk gegeven, maar volgens mij zijn de ruwe schetsen afgeleverd door Vandersteen zelf en is het Eduard De Rop die het verder uitwerkte en de figuren in inkt zette. Zijn er hier mensen die deze stelling volgen of mogelijk weten dat dit onjuist is?

Rikki - Erik
DE Suske en Wiske freak!
Contacteer:

Re: Hertekende Kleppende Klipper

Bericht door Rikki - Erik » 03 jan 2024, 17:15

Edward de Rop heeft slechts een deel van de inkting verzorgd (stroken 105 t/m 108 en 121 t/m 128). De rest is gedaan door iemand anders, destijds wist Eric de Rop me te melden dat dit mogelijk door Diane Asselberg kon zijn gedaan. Diane heeft destijds ook veel Jerom verhalen geïnkt.
Waarschijnlijk heeft ze ook ingestaan voor grote delen van de inkting van de hertekende Amoras en vliegende aap, maar ook gedeeltes van de koning drinkt.

Rikiedie
Bezoeker

Re: Hertekende Kleppende Klipper

Bericht door Rikiedie » 04 feb 2024, 19:51

Bedankt. Sorry voor mijn late antwoord.

Plaats reactie