348. De Wrede Wensput
348. De Wrede Wensput
Via Amazon heb ik heel wat nieuwe titels gevonden van Standaard Uitgeverij. Waaronder de titel van album 348, De Wrede Wensput. In het frans Le puits à souhaits. Verschijnt 11-06-19.
Re: 348. De Wrede Wensput
Lambik blijkt op een dag plots bijzonder veel geluk te hebben. Hij ontmoet een mooie vrouw, wint de loterij en krijgt zomaar een nieuwe auto. Maar tegelijk ondervindt Sidonia net veel ongeluk. Ze verliest haar geld, wordt ernstig ziek en moet tot overmaat van ramp afscheid nemen van de kinderen wanneer plots blijkt dat de adoptiepapieren voor Suske en Wiske niet in orde zijn. Suske en Wiske ontdekken echter de bron van het geluk van Lambik, diep verscholen in een afgelegen woud. Een oeroude wensput met een vreselijk geheim…
Lijkt een beetje op Chronos en Chaos. Bij Lambik dit, bij Sidonia dat. Al met al ben ik zeer benieuwd naar dit verhaal! 

- Eszie91
- Suske en Wiske fan
- Contacteer:
Klinkt wel heel interessant. Ben benieuwd.
- Bertus
- Suske en Wiske fan
- Contacteer:
De alliteraties in de titels lijken weer terug van geweest. Een positieve ontwikkeling wat mij betreft.
Lees de nieuwste Bertus-strips of www.facebook.com/bertuscartoons of op https://debertusblog.blogspot.com
- AJG
- Suske en Wiske kenner
- Contacteer:
Zo lang zijn ze toch niet weggeweest? Ik zie een onderbreking van 6 albums op een rij als langste, van de afgelopen jaren (335 t/m 340). Vanaf 341 is het een beetje half/half.
Het verhaal klinkt als meer van hetzelfde. Maar ik was ook verrast door Chronos en Chaos, dus we zullen zien.
Op Studio Vandersteen een mooie preview. Heb zeker zin in dit album. maar zag ik dat goed? Is Sidonia kaal????
- Rikki - Erik
- DE Suske en Wiske freak!
- Contacteer:
Was toch ook al in 'De kaapse kaalkoppen' ? 

Nu volledig online te lezen: Afstudeerproject én tevens promotie-stripverhaal voor de studie CMD
Dat zeker, maar als ik in de synopsis lees dat Sidonia erg ziek wordt heb ik er zo mijn bedenkingen bij

Voor de liefhebbers....
In De Telegraaf staan elke dag twee strookjes van deze Suske en Wiske strip.
Ik vind het zonde om het plot te vertellen, maar ik moet toegeven dat de spanning er aardig inzit, en dat de teletijdmachine weer een mooie rol speelt.
Ook Sidonia is inderdaad ziek, maar dat zal vast wel weer goedkomen.
Momenteel zijn we bij stripstrookjes 129 /130
Voor wie De Telegraaf heeft, kan die de strips in de krant hier online bekijken:
https://digitalpublishing.telegraaf.nl/static/krant/
In De Telegraaf staan elke dag twee strookjes van deze Suske en Wiske strip.
Ik vind het zonde om het plot te vertellen, maar ik moet toegeven dat de spanning er aardig inzit, en dat de teletijdmachine weer een mooie rol speelt.
Ook Sidonia is inderdaad ziek, maar dat zal vast wel weer goedkomen.

Momenteel zijn we bij stripstrookjes 129 /130
Voor wie De Telegraaf heeft, kan die de strips in de krant hier online bekijken:
https://digitalpublishing.telegraaf.nl/static/krant/
Naar mijn mening een uitstekend verhaal! Een krachtig verhaal dat hier en daar zelfs een beetje aangrijpend is. De titel is uitstekend gekozen. Het is inderdaad een hele wrede wensput!
Ik vind echt dat er iets gedaan moet worden met het karakter van Suske. Die gameverslaving van hem is nu echt niet grappig meer. Ik snap best dat Suske en Wiske zich aangepast hebben naar deze tijd, en het niet vreemd is dat Suske games speelt, maar hij wordt er heel onsympathiek door. In een aantal eerdere albums viel het mij ook al op dat hij altijd een stuk chagrijn is als hij games speelt.
Dat vind ik jammer, ik vind het de onvoorwaardelijke band tussen S&W verstoren.
Ik zou zeggen: Peter van Gucht, geef Suske eens een andere hobby!

Dat vind ik jammer, ik vind het de onvoorwaardelijke band tussen S&W verstoren.
Ik zou zeggen: Peter van Gucht, geef Suske eens een andere hobby!

Ja, ik hou ook niet altijd zo van die niet allitererende titels.

Ik ben 'n Suske en Wiske-fan vanaf de seventies en ben ook lid van de fanclub. Ik verzamel en lees ook andere boeken en strips.
Ik ben schijnbaar 1 van de weinige die het album zwaar vondt tegenvallen. Het is een zeer clichematig album dat nergens spannend wordt. Ik heb dit ook twee keer zelfs als recensie ingestuurd (ik vondt een 7 te veel, dus gaf ik maar een 6. Zie het als een 6,5) maar hij is nog steeds niet geplaats. Frank is misschien op vakantie? Nou ja, ik wacht het af.