356. De fluitende olifant

Bespreek hier de verhaal-lijnen en scenario's (dus de inhoud van de boeken)
S&W lover
Suske en Wiske Megafan

356. De fluitende olifant

Bericht door S&W lover » 11 apr 2020, 18:39

Ik zie veel op facebook voorbij komen (onder andere op de facebookpagina van Luc Morjaeu zelf) dat er een album komt met de titel De fluitende olifant. Ik neem aan dat dit de titel van het 355ste album wordt?

MrJohn
Suske en Wiske Megafan

Re: 355. De fluitende olifant

Bericht door MrJohn » 28 apr 2020, 00:50

Ik zag het net op de site "Suske en Wiske op het WWW" die ik veel raadpleeg.

We hebben al 'ns "De olijke olifant "gehad; ik ben benieuwd wat dit zal zijn?
Ik ben 'n Suske en Wiske-fan vanaf de seventies en ben ook lid van de fanclub. Ik verzamel en lees ook andere boeken en strips.

Rikki - Erik
DE Suske en Wiske freak!
Contacteer:

Bericht door Rikki - Erik » 28 apr 2020, 08:41

Iets anders dan een zingend nijlpaard.

S&W lover
Suske en Wiske Megafan

Bericht door S&W lover » 29 mei 2020, 21:35

Barabas wil onze vrienden trakteren op een ticket voor de eerste treinrit in België. Zijn over-over-overgrootmoeder Miranda bleek één van de machinisten te zijn. Maar als Lambik in het verleden een man tegenhoudt die hem brutaal uit de weg duwt, verdwijnt Barabas plots in het niets. De man in kwestie blijkt een privé-dective en zat een terrorist achterna die een aanslag op de trein wil plegen. Onze vrienden vrezen dat ze de geschiedenis hebben veranderd en dat Miranda de aanslag niet zal overleven waardoor Barabas nooit geboren zal worden. Het is dan ook de taak van Suske en Wiske de aanslag op de eerste trein te verhinderen. Maar dat verloopt niet van een leien dakje omdat de terrorist ongrijpbaar blijkt. 

MrJohn
Suske en Wiske Megafan

Bericht door MrJohn » 30 mei 2020, 00:14

Ik heb het opgezocht op Google en Wikipedia en de eerste locomotieven in België heetten Pijl, Stephenson en Olifant. Dus daar komt de naam van het album van. In Nederland heetten de eerste locomotieven Arend en Snelheid.
Ik ben 'n Suske en Wiske-fan vanaf de seventies en ben ook lid van de fanclub. Ik verzamel en lees ook andere boeken en strips.

Eszie91
Suske en Wiske fan
Contacteer:

Bericht door Eszie91 » 11 jun 2020, 07:40

Het verhaal klinkt interessant. Ben benieuwd hoe dit uitpakt.
The best way to raise a child, is the nerd way!
Mom of a nerd in training
Mijn blog

jerom39
Die-hard fan

Bericht door jerom39 » 10 okt 2020, 10:48

S&W lover
Suske en Wiske Megafan

Re: 356. De fluitende olifant

Bericht door S&W lover » 17 dec 2020, 09:34

De cover is te zien in de nieuwe versus. Moet toch even van het hart dat ik het een pareltje vind! Schept zo hoge verwachtingen!

MrJohn
Suske en Wiske Megafan

Bericht door MrJohn » 19 dec 2020, 02:13

S&W lover schreef:
17 dec 2020, 09:34
De cover is te zien in de nieuwe versus. Moet toch even van het hart dat ik het een pareltje vind! Schept zo hoge verwachtingen!
Ik vind het ook een mooie cover en het doet me denken aan Het sprekende testament met Anne-Marie van Zwollem in volgerns mij ongeveer dezelfde trein. Ik kan me vergissen.

S&W lover
Suske en Wiske Megafan

Bericht door S&W lover » 19 dec 2020, 14:43

MrJohn schreef:
19 dec 2020, 02:13
S&W lover schreef:
17 dec 2020, 09:34
Ik vind het ook een mooie cover en het doet me denken aan Het sprekende testament met Anne-Marie van Zwollem in volgerns mij ongeveer dezelfde trein. Ik kan me vergissen.
Nu je het zegt... :D

S&W lover
Suske en Wiske Megafan

Bericht door S&W lover » 11 feb 2021, 13:07

Een album dat ik misschien in de aanloop te hoge verwachtingen heb gegeven maar toch zeker de moeite waard was om te lezen. Toch blijf ik van mening dat bij de laatste 3 a 4 albums ik de verhalen erg rommelig zijn, of in elk geval rommelig lijken. Maar goed. Zeker een leuk album, maar niet die beloofde S&W klassieker die al een tijdje beloofd wordt...

ArjenLeine
Bezoeker

Bericht door ArjenLeine » 11 feb 2021, 14:33

Ik vond het ook een redelijk verhaal. De taalgrapjes van Lambik zijn erg flauw en daar dan teveel van, maar het verhaal is voor de latere verhalen niet slecht. Leuk dat Barabas eindelijk eens mee gaat naar het verleden al doet hij nogs teeds niet echt mee).

Jeroen
Suske en Wiske Megafan
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 12 feb 2021, 11:30

Ik vond het een leuk album, vol actie. Geinig dat hetzelfde treintje gebruikt word als in Het Sprekende Testament, inclusief de kat-afbeelding op de zijkant. Hardop gelachen dat de eerste treinrit meteen al een kwartier vertraging had, met de belofte dat dit nooit meer zou gebeuren. Het liefdesverhaal vond ik wat minder. Spoiler! Net als je even denkt dat dit misschien wel de eerste homoseksuele verliefdheid in een Suske en Wiske-album lijkt te zijn, valt al het kwartje al heel en realiseer je je ver voor de uiteindelijke onthulling dat de "man" wel Miranda, de over-over- overgrootmoeder van Barabas moet zijn. Spoiler! Nog een klein minpuntje vond ik dat de gemaskerde terroristSpoiler! niet iemand was die wij als lezer konden herleiden. Spoiler! In het Sprekende Testament was het de bekende Spoiler! Annemarie van Zwollem Spoiler!, maar deze gast was totaal onbekend, dus Spoiler! speculeren wie de gemaskerde eventueel kan zijn is in dit verhaal vergeefse moeite. Spoiler!

MrJohn
Suske en Wiske Megafan

Bericht door MrJohn » 12 feb 2021, 23:12

S&W lover schreef:
11 feb 2021, 13:07
Een album dat ik misschien in de aanloop te hoge verwachtingen heb gegeven maar toch zeker de moeite waard was om te lezen. Toch blijf ik van mening dat bij de laatste 3 a 4 albums ik de verhalen erg rommelig zijn, of in elk geval rommelig lijken. Maar goed. Zeker een leuk album, maar niet die beloofde S&W klassieker die al een tijdje beloofd wordt...
Ik moet het album nog kopen maar een beloofde Suske en Wiske-klassieker kan alleen als er maar twee keer een album uitkomt en ook weer het oude aantal blz. of zelfs meer terugkomt.

Jeroen
Suske en Wiske Megafan
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 14 feb 2021, 11:00

Haha, wie was dit opgevallen?

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie