[Buiten reeks] De preutse prinses

Bespreek hier de verhaal-lijnen en scenario's (dus de inhoud van de boeken)
Rikki - Erik
DE Suske en Wiske freak!
Contacteer:

[Buiten reeks] De preutse prinses

Bericht door Rikki - Erik » 05 okt 2019, 10:09

http://stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php#Suske-Wiske

Een nieuw avontuur / hommage-album getekend door Paul Geerts en Eric de Rop!

Jeroen
Suske en Wiske Megafan
Contacteer:

Re: [Buiten reeks] De preutse prinses

Bericht door Jeroen » 10 okt 2019, 12:32

Wat kijk ik hiernaar uit! Volgens Eric de Rop "het beste wat hij met Paul Geerts gemaakt heeft"
Dat zegt heel wat, gezien de meesterwerkjes die ze samen al op hun naam hebben.

Henmii
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Henmii » 14 okt 2019, 18:46

Klinkt zeer goed. En de eerste plaatjes suggereren dat het getekend is in de oude (Paul Geerts) stijl. Dit ziet er goed uit!

Michiel
Suske en Wiske fan

Bericht door Michiel » 21 okt 2019, 20:02

Ik kijk er naar uit. Hopelijk niet op A4 formaat, maar juist in de bekende klassieke afmetingen met de oranje cover uit het Geerts tijdperk.
Ik verwacht ook een hoop oude bekenden in zo'n hommage album.

Henmii
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Henmii » 22 okt 2019, 10:42

@Michiel,

ik ben bang dat je het normale formaat wel kunt vergeten. Zeker als het in de hommage reeks valt (die normaal alleen aan het eind van het jaar komt.

MrJohn
Suske en Wiske Megafan

Bericht door MrJohn » 24 dec 2019, 11:01

Ik vind de titel goed en kijk er naar uit en de eerste tekeningen zien er goed uit; terug naar de klassieke Suske en Wiske-tijd!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben 'n Suske en Wiske-fan vanaf de seventies en ben ook lid van de fanclub. Ik verzamel en lees ook andere boeken en strips.

MrJohn
Suske en Wiske Megafan

Bericht door MrJohn » 30 jan 2020, 16:16

Ik zag dat het al in Dagblad De Limburger is begonnen.
Ik ben 'n Suske en Wiske-fan vanaf de seventies en ben ook lid van de fanclub. Ik verzamel en lees ook andere boeken en strips.

Sandr
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Sandr » 19 feb 2020, 19:15

Dat hommage album 4 door Paul Geerts en Eric De Rop gemaakt werd wisten we al.
Dat het album de Preutse Prinses ging heten wisten we ook al.
Zelfs de cover afbeelding was al bekend en ook het feit dat het weer in oude stijl met rode cover zou verschijnen; maar de afbeelding hadden ze nog niet eerder getoond! Aanschouw "De Preutse Prinses"

Afbeelding

jerom39
Die-hard fan

Bericht door jerom39 » 23 feb 2020, 18:21

Afbeelding

bron - telegraaf 21-2-2012

goofy22
Suske en Wiske Megafan

Bericht door goofy22 » 24 feb 2020, 23:25

Ziet er heel vertrouwd uit :)

SWvx
Suske en Wiske Megafan

Bericht door SWvx » 06 mar 2020, 01:12

Sandr schreef:
19 feb 2020, 19:15
Dat hommage album 4 door Paul Geerts en Eric De Rop gemaakt werd wisten we al.
Dat het album de Preutse Prinses ging heten wisten we ook al.
Zelfs de cover afbeelding was al bekend en ook het feit dat het weer in oude stijl met rode cover zou verschijnen; maar de afbeelding hadden ze nog niet eerder getoond! Aanschouw "De Preutse Prinses"

Afbeelding
Ik heb hier echter ook wel een nieuwe stijl cover van gevonden:
Afbeelding

SWvx
Suske en Wiske Megafan

Bericht door SWvx » 26 mar 2020, 17:38

Door de huidige ontwikkelingen ivm de volksgezondheid is de uitgave van dit album blijkbaar uitgesteld. Het zou nu pas op 1 mei gaan verschijnen. Al denk ik toch dat dan 2 mei wordt want 1 mei is immers een wettelijke feestdag.

Update: Ondertussen is 2 mei al voorbij en is het album nog steeds niet uitgegeven. Aangezien de relevante winkels nu op 11 mei terug mogen opengaan, hoopt men om het album op 20 mei uit te geven.

Jeroen
Suske en Wiske Megafan
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 22 mei 2020, 12:05

Wat heb ik me verheugd op een nieuw album van het duo Geerts - De Rop. Volgens Eric de Rop "het beste wat ze ooit samen gemaakt hebben" maar wat een tegenvaller was het zeg. De tekeningen zijn op momenten prachtig, op andere momenten zeer teleurstellend, maar het verhaal is toch wel waar ik me nog het meest aan heb gestoord. Een hak op de tak verhaal met een aantal flauwe grappen die iedereen al kent. ('slager, heeft u varkenspoten?'- serieus?) Een pratend masker, niet origineel. Met de teletijdmachine (armbanden) maar eerst moeten ze met het vliegtuig naar de juiste plaats van bestemming reizen? Waarom zijn er trollen? Waarom wordt Wiske ineens gepakt door een zeemonster? En dan zitten we zonder duidelijke reden midden in een kickbokswedstrijd, ja ja Jerom heeft een lichaam van gehard beton dat wisten we al Paul. Het dieptepunt was wel het geforceerde metoo statement dat Geerts blijkbaar wilde maken, het maakte de prinses buitengewoon onsympathiek en als dat de boodschap is die Geerts wilde uitdragen, -dat vrouwen die geen handtastelijkheden dulden van mannen overdreven en raar reageren-, dan vind ik dat een slecht voorbeeld. Helemaal omdat Lambik die voortdurend op de prinses zat te geilen als enige vraag had of hij de prinses een zoen mocht geven, maar dat dan maar even moest vragen aan de prins, nota bene, die vervolgens goedkeuring gaf om een zoen op haar wang te geven, maar de prinses zelf werd niets gevraagd. Lekker signaal geef je dan af zeg. En dan het album ook nog "De Preutse Prinses" geven, terwijl het nauwelijks over de prinses ging. Jammer, ik had zoveel meer verwacht van dit album.
Laatst gewijzigd door Jeroen op 25 mei 2020, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Eszie91
Suske en Wiske fan
Contacteer:

Bericht door Eszie91 » 22 mei 2020, 15:53

Ik vind het jammer, maar ik ben het met Jeroen eens. Ik keek heel erg uit naar het album van Paul Geerts, het is ook prachtig om te zien dat hij naast Vandersteen op de cover staat.
Maar helaas kon ik mijn aandacht niet bij het album houden, iets wat normaal nauwelijks een probleem is.
De setting was mooi, het was leuk om de Suske en Wiske in de oude stijl te zien (De rode rand op de cover viel me pas op toen ik er op werd gewezen, ik miste het dus niet meer) maar de Meetoo Statement is iets wat een beetje uit het verleden lijkt te zijn (hoewel het fijn is om te zien dat vrouwen én mannen steeds meer durven op te komen)
En inderdaad, de prinses had meer op de voorgrond gemogen.
Gewoon een geeky fan girl
Mijn blog

S&W lover
Suske en Wiske Megafan

Bericht door S&W lover » 24 mei 2020, 16:55

Allereerst wil ik mijn irritatie kwijt over de drukkwaliteit van Standaard Uitgeverij van het laatste jaar/anderhalf jaar. Gebochelde pagina's, (te) slappe kaften en bij sommige andere reeksen zelfs loszittende pagina's of beschadigde ruggen. Ik heb vernomen dat dit komt doordat de drukker van Standaard Uitgeverij failliet is dus ergens begrijp ik het. Maar toen ik dit album gisteren vasthad sprong bij mij toch de irritatie omhoog. En dan nog €7,99 betalen. Ik vind wel dat je (zeker voor zo'n album als dit) een beetje mag uitpakken naar je verzamelaars toe. Want laten we eerlijk zijn, dit is meer dan een stripboek. Dit is ook een cadeautje voor de fanatieke verzamelaar. Daarom vind ik het fijn dat er hiervan een luxe en super deluxe is verschenen waardoor het toch een speciaal gevoel met zich meebrengt.
Dan de strip zelf, het was zeker geen slechte Suske en Wiske. Maar om dit nu een goede comeback van Paul Geerts te noemen...
Uiteraard is het wel een écht Geerts verhaal. Verre reizen, legendes over koninkrijken etc. etc. Ja, de Geerts smaak zat er wel degelijk in. Maar ik vond het een erg doorzichtig verhaal. Veel elementen die ik er uit zou hebben gelaten want sommige dingen hebben totaal niks met het avontuur te maken. De grappen en de humor waren duidelijk te herkennen, maar waren gewoon of te flauw of al teveel gebruikt in de avonturen van S&W. De tekeningen waren ontzettend mooi, echt weer Geerts. Maar hier en daar rommelig. Zo heb ik Barabas scheel zien kijken, had Sidonia een wel erg lange kin hier en daar of had Lambik een babygezicht.
Conclusie, is deze strip geslaagd? Voor de reguliere reeks wel, voor de speciale gelegenheid niet

Plaats reactie