Verkeerde cover

Praat hier over alles dat maar met Suske en Wiske te maken heeft
Plaats reactie
Jekstahman
Bezoeker

Verkeerde cover

Bericht door Jekstahman » 10 jun 2018, 20:51

Ik ben nostalgiegewijs al mijn strips aant herlezen (Grote verzameling op zolder bij mijn ouders), en vond "de natte navajo " op de cover maar met "de kaartendans" als strip. Foute bundeling? Gebeurt dit vaker? Lijkt me wel leuk verzamelitem... wie weet meer?
Groeten van een nieuw forum-lid

SWvx
Suske en Wiske fan

Re: Verkeerde cover

Bericht door SWvx » 12 jun 2018, 13:28

Jekstahman schreef:Ik ben nostalgiegewijs al mijn strips aant herlezen (Grote verzameling op zolder bij mijn ouders), en vond "de natte navajo " op de cover maar met "de kaartendans" als strip. Foute bundeling? Gebeurt dit vaker? Lijkt me wel leuk verzamelitem... wie weet meer?
Groeten van een nieuw forum-lid
Zou het kunnen dat omslagen van die albums door slijtage waren losgekomen en dat jouw ouders per ongeluk de verkeerde omslag terug rond het album hebben geplakt?

Hamirubi
Suske en Wiske Megafan

Re: Verkeerde cover

Bericht door Hamirubi » 14 jun 2018, 08:00

Een foute cover rond een stripverhaal kan voorvallen, alleen worden en werden zulke exemplaren zelden in de winkels verkocht. Meestal worden ze vernietigd in de drukkerij.
Maar zo nu en dan komt er toch een op de markt (nu vaker dan vroeger heb ik de indruk).
Veel geld zijn ze niet waard, maar het is wel een leuk verzamelobject.

(het scenario van het plakken van een verkeerde omslag lijkt me minder waarschijnlijk)

Plaats reactie