Senne & Sanne 3 - 'Loverboys'

In dit forum kan je praten over het non-Suske en Wiske werk van Marc Verhaegen
joepie
Forum voor de Fans fan

Bericht door joepie » 19 mei 2007, 21:37

respect :?:

Rikki - Erik
DE Suske en Wiske freak!
Contacteer:

Bericht door Rikki - Erik » 21 mei 2007, 13:12

joepie schreef:respect :?:
Hoe bedoel je, Joepie?

joepie
Forum voor de Fans fan

Bericht door joepie » 21 mei 2007, 19:05

zie mij niet als moraalridder , maar ik vind dat de senne en sanne serie door de onderwerpkeuze op een andere manier benaderd dient te worden dan bv een krasse kroko of donald duck ( bedoel hier niets mee zijn gewoon voorbeelden )

heb div documantaires gezien over onderwerp loverboys vaders en moeders die hun kind kwijt raken in prostututie en drugs .
een en al elende ,

zeker als je weet dat een zeer gewaardeerde mede forummer deze veiling heeft gewonnen , en hem als eerbetoon aan zijn vader schenkt .................................. vind ik de verwijzing om hem als loverboy op te laten treden een sick joke .

joepie
Forum voor de Fans fan

Bericht door joepie » 26 mei 2007, 10:04

prachtige tekening en ook info op de blog van marc .
en op www.senneensanne.com natuurlijk :wink:

Antoon
Admin

Bericht door Antoon » 26 mei 2007, 11:22

joepie schreef:prachtige tekening en ook info op de blog van marc .
En hoe gedetailleerd :shock:

Ik ben toch weer benieuwd hoe Marc deze zware thema's weet te mixen met humor en figuren als Krolik en Groink, maar heb er alle vertrouwen in.

Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 26 mei 2007, 16:24

Antoon schreef:
joepie schreef:prachtige tekening en ook info op de blog van marc .
En hoe gedetailleerd :shock:

Ik ben toch weer benieuwd hoe Marc deze zware thema's weet te mixen met humor en figuren als Krolik en Groink, maar heb er alle vertrouwen in.
Ik ben er ook ontzettend benieuwd naar, hoe hij weer zulke thema´s met elkaar weet te combineren. :?:
Achter af gezien, is het voor hem zelfs beter geweest ( gedwongen ) met Suske en Wiske te stoppen, want zo kan hij zijn ideeen als verteller en ook kunstenaar beter tot uitdrukking brengen! 8)
Dat kon hij niet in het strenge korset, wat het testament van Willy op Suske en Wiske gelegd had en daarmee kom ik tot een ander punt, dat ik vind, dat het nieuwe team goed op weg is, want De Kaperkoters en ook De Krasse Kroko bevallen me uitstekend! :mrgreen: :wink:
Mijn strip `De Orkaan´ is weer online!!!
Te lezen op http://suskeenwiske.ophetwww.net

Hedlims
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Hedlims » 27 mei 2007, 19:37

In Rebecca R. gebruikt Krolik meerdere keren 'loverboy' als scheldwoord tegen Senne. Ik vond dat eigenlijk niet kunnen, en vroeg me af of Marc wel echt wist wat een loverboy was. Nu blijkt dus dat hij dit probleem zelfs in een album wil uitleggen en verwerken. Hij wist het dus wel degelijk :wink:
vraag me dus nog steeds (misschien wel erger) af waarom hij nou juist dat scheldwoord gebruikte.

Marc
Tekenaar

Loverboys

Bericht door Marc » 27 mei 2007, 20:29

Toen ik Rebecca R. tekende heb ik Krolik inderdaad Senne laten uitschelden voor "Loverboy". Maar dat was plagend bedoeld. Wat ik er mee wilde zeggen was dat Krolik Senne zag als iemand die graag achter meisjes aanzat. Ik wist toen eerlijk gezegd helemaal niet af van het bestaan van jonge pooiers die onder de soortnaam "Loverboys" opereerden. Het fenomeen Loverboys zoals het nu gekend is, daar was ik toen niet van op de hoogte. Het is trouwens ook een fenomeen dat sterker in Nederland gekend is dan in België.
Doe wel en zie niet om.

joepie
Forum voor de Fans fan

Bericht door joepie » 27 mei 2007, 20:33

nieuwe verhaal zal minder informatief zijn dan beide vorige albums , het loverboy gebeuren zal meer het onderwerp zijn van een thriller .
dat marc de uitdrukking blijkbaar al eens gebruikt heeft , is mischien in onschuld gebeurd .
loverboys schijnen ( als ik het nieuws van belgie goed begrepen heb )
een vrij nieuw fenomeen in belgie te zijn , in nederland hebben wij er al jaren mee te maken .

Benjamin (Benne)
Admin

Bericht door Benjamin (Benne) » 28 mei 2007, 12:04

Ik ben 21 jaar en ik kende het niet.

Ik voel me sociaal niet echt achter dus het is inderdaad een nieuw fenomeen bij ons. :D

dentom
Moderator
Contacteer:

Bericht door dentom » 28 mei 2007, 13:52

Benne schreef:Ik ben 21 jaar en ik kende het niet.

Ik voel me sociaal niet echt achter dus het is inderdaad een nieuw fenomeen bij ons. :D
ook nooit van gehoord,
wel van het woord "loverboy" is me wel bekend in de zin van "lief" of "vriend"

Hedlims
Suske en Wiske Megafan

Re: Loverboys

Bericht door Hedlims » 28 mei 2007, 14:16

Marc schreef:Wat ik er mee wilde zeggen was dat Krolik Senne zag als iemand die graag achter meisjes aanzat. Ik wist toen eerlijk gezegd helemaal niet af van het bestaan van jonge pooiers die onder de soortnaam "Loverboys" opereerden.
Gelukkig :) dan weet ik dat. Ik vroeg me toen ook gelijk al af of dit wel zo bedoeld was.

Ramon
Admin
Contacteer:

Bericht door Ramon » 28 mei 2007, 15:42

't Onderwerp is hier in Nederland nu sowieso actueel, de laatste tijd zijn er weer enkele gevallen breed uitgemeten in de media
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Ruben
Forum voor de Fans fan

Bericht door Ruben » 28 mei 2007, 17:05

Zeker, zeker. Vorige week zijn er twee vangsten gedaan, in Goes en Rotterdam, van respectievelijk drie en zes loverboys, en deze week ook alweer een stuk of drie...

roymanders
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Bericht door roymanders » 28 mei 2007, 18:42

laatst hadden ze het ook over lovergirls. hoe vreemd is dat dan...

Gesloten