Senne en Sanne - Rebecca R.

In dit forum kan je praten over het non-Suske en Wiske werk van Marc Verhaegen
Gesloten
joepie
Forum voor de Fans fan

Bericht door joepie » 09 dec 2005, 19:25

:oops:

welk cijfer denk je dat marc voor het jaar 2005 zal geven? :cry: :) :D
Laatst gewijzigd door joepie op 10 dec 2005, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 10 dec 2005, 09:50

joepie schreef:volgens mij is het album in de belgische pers goed ontvangen , zelfs de kritiek v/d standaard (vlotjes ontsnapt aan de duitsers ) komt over als goed bedoelde tips . :wink:

welk cijfer denk je dat marc voor het jaar 2005 zal geven? :cry: :) :D
Kun je de link plaatsen naar het artikel van De Standaard, Joepie? :D
Mijn strip `De Orkaan´ is weer online!!!
Te lezen op http://suskeenwiske.ophetwww.net

joepie
Forum voor de Fans fan

Bericht door joepie » 10 dec 2005, 11:46

welk cijfer denk je dat marc voor het jaar 2005 zal geven? :cry: :) :D[/quote]

Kun je de link plaatsen naar het artikel van De Standaard, Joepie? :D[/quote]

ha nie goed gekeken :oops: :oops: waren artikelen van voor de belgische pers dag op de senne en sanne site die ik nu voor het eerst zag , maar wel goeie

joepie
Forum voor de Fans fan

Bericht door joepie » 10 dec 2005, 13:28

weet iemand al iets over de pers presentatie in belgie :?:

jerom39
Die-hard fan

Bericht door jerom39 » 10 dec 2005, 16:50

deze is al geweest afgelopen vrijdag in Turnhout
stelde niet veel voor

Eten was lekker

joepie
Forum voor de Fans fan

Bericht door joepie » 10 dec 2005, 17:21

:D vergeleken bij de nederlandse presentatie blijft het nu zo stil , maar verslag zal toch wel komen op die prachtige senne en sanne site?
is er al een eerste indruk hoe het album verkoopt? :wink:

Sylvia
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Sylvia » 10 dec 2005, 18:36

joepie schreef::D vergeleken bij de nederlandse presentatie blijft het nu zo stil , maar verslag zal toch wel komen op die prachtige senne en sanne site?
is er al een eerste indruk hoe het album verkoopt? :wink:
Ga er maar van uit dat Amsterdam 10 keer beter (als het niet meer was)was. Daar kwam Senne en Sanne goed uit de verf. In Turnhout, was Senne en Sanne maar een onderdeeltje van een groter geheel.

maharal
Bezoeker
Contacteer:

simplistisch denken

Bericht door maharal » 10 dec 2005, 18:49

Rikki - Erik

Je verfoeilijke simplistisch denken :roll: die GEEN verschil maakt tussen agressieve zelfmoordenaars die het tegen iedereen jong en oud, moeders en kinderen hebben, en daden van zelfverdediging die de isrealitische burgerbevolking moeten vrijwaren van moordaanslagen zoals busoptploffingen en messen-moorden en meer...
Spijtig...

Om mee te heulen met laagbijdegrondse moordenaars die in hun zelfmoordbommen met nagels en ijzeren kogeltjes inpakken om zo meer burgers te verminken is heel droevig.
Maar ja, net zoals in de Londonse ondergrond en Parijs zullen julie daarmee op gepaste tijd wel ook kennis maken, het Wahhabi. (zie Google)
Foei.

Dit moest er eventjes uit al is dit een stripforum, nou ja... recht van antwoord.

Voor meer info:
www.maharal.blogspot.com
(Sunday, July 10, 2005 Trieste prediktie )

laatste bericht.....amen en uit

joepie
Forum voor de Fans fan

Bericht door joepie » 10 dec 2005, 19:06

ik vind NIET dat op het topic van rebecca r ,wat de verschrikkingen van de 2e wereldoorlog een plaats geeft in de(strip) geschiedenis mag worden gebruikt om over het hedendaagse onbegrip wat er tussen israelische mensen en pallastijnse mensen bestaat ,(is droevig genoeg ,)
te discuseren . :shock:

Antoon
Admin

Bericht door Antoon » 10 dec 2005, 19:31

Wel, zoals ik het lees komt er helemaal geen discussie en dat is misschien wel erger: men zou niet alleen naar de ander moeten wijzen en ook bij zichzelf te raden moeten gaan. En dit geldt zeker niet alleen voor de 'Joden', maar voor iedereen die denkt achtergesteld te worden.
Mij is geleerd dat heel vaak geldt: waar er twee ruzie hebben, hebben er ook twee schuld.

Hans
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Bericht door Hans » 10 dec 2005, 20:23

Antoon schreef:Wel, zoals ik het lees komt er helemaal geen discussie en dat is misschien wel erger: men zou niet alleen naar de ander moeten wijzen en ook bij zichzelf te raden moeten gaan. En dit geldt zeker niet alleen voor de 'Joden', maar voor iedereen die denkt achtergesteld te worden.
Mij is geleerd dat heel vaak geldt: waar er twee ruzie hebben, hebben er ook twee schuld.
Euh Antoon. Het wordt bijna beangstigend, maar gij hebt weer gelijk. :lol:

Het is mensen helaas eigen om alleen naar de ander te wijzen, terwijl er juist zoveel leed zou kunnnen worden voorkomen als men ook eens keek naar haar eigen postitie binnen het grotere geheel.

Daarbij is wijzen naar een ander natuurlijk vele malen makkelijker dan zelf met oplossingen komen.
eerlijk is eerlijk en dat is dus niet oneerlijk!

maharal
Bezoeker
Contacteer:

Bericht door maharal » 11 dec 2005, 01:51

Beste Theodor

"Nu een wat zinnigere vraag Maharalekke, had de Maharal ook nog afstammelingen in Polen zitten?"

Raak! Mijn eigen grootva kwamen uit Polen, vond wel zijn dood in duitsland...

Dus Pools troetelnaam voor haas op zijn plaats.

De Famillie Rotenberg kwam oorspronkelijk uit duitsland, de stamvader werd in 13de eeuw als gijzelaar opgesloten in burcht, kasteelheer dacht forse losgeld te verkrijgen. Kreeg die niet. En zo verkreeg de oude zijn vrijheid pas na zijn dood.

De poolse tak was er befaamd, een nazaat was tot zijn deportatie rabijn van de joodse gemeente te Antwerpen. meer bepaald de Oostenstraatsynagoog. Zijn woning naast dat synagoog werd meevernield tijdens de 14 april-pogrom.
Toevalig woont er een over-kleinzoon niet ver van mij te Beth Shemesh.
Dochter van Rabbijn Rottenberg, een antwerpse, had tijdens en na de oorlog een wezenhuis te Montreux.

alee genoeg voor nu ik ben moe en dommel in. :wink:

ps:
rikki-erik
:toast:
m'n sterke taal was niet tegen jou persoonlijk gericht, het deed me alleen erg pijn dat na de moord van verleden week op 5 medeburgers te natanya, dat terroristengedoe "gladgestreken" werd....

joepie
Forum voor de Fans fan

Bericht door joepie » 11 dec 2005, 02:44

"gladgestreken"

je heb het gelukkig zelf al tussen aanhalings tekens gezet., nederlanders hebben begrip voor deze zaak , voor bijde partijen , maar veroordelen ook geweld /onrecht van beide partijen :oops:

H@gar
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door H@gar » 11 dec 2005, 11:31

Jammer zeg. Ik ben zelf gisteren pas het album wezen halen, maar het viel me op dat de winkel waar ik hem haalde niet altijd van alle nieuwe strips wat heeft, maar er stond een aardig stapeltje Senne en Sanne! Een goed teken!
Mijn tante werkt ook in een boekenwinkel, die heb ik ook even instructies gezet om de strip vooraan te zetten... ;)
Afbeelding

Hans
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Bericht door Hans » 11 dec 2005, 12:46

H@gar schreef:Jammer zeg. Ik ben zelf gisteren pas het album wezen halen, maar het viel me op dat de winkel waar ik hem haalde niet altijd van alle nieuwe strips wat heeft, maar er stond een aardig stapeltje Senne en Sanne! Een goed teken!
Mijn tante werkt ook in een boekenwinkel, die heb ik ook even instructies gezet om de strip vooraan te zetten... ;)
Ik zet sowieso in iedere boekwinkel waar ik kom Senne en Sanne vooraan zodat iedereen ze goed kan zien (deed ik indertijd met Suske en Wiske van Marc zijn hand ook al). Als iedereen van het forum dit nu doet!
eerlijk is eerlijk en dat is dus niet oneerlijk!

Gesloten