Verhaal: De Wrede Walkuren

Hier kan leuke tekeningen van anderen zien, maar ook vind je hier tips en tutorials over hoe je moet striptekenen en bijvoorbeeld hoe je je plaatjes zo mooi mogelijk aanpast op de computer!
Plaats reactie

Wat vinden jullie van "De Wrede Walkuren";

Geweldig
15
39%
Leuk
10
26%
Wel aardig
2
5%
Geen mening
4
11%
Matig
0
Geen stemmen
Slecht
2
5%
Dat kan ik beter!
2
5%
Eerst wel leuk, maar nu niet meer
0
Geen stemmen
Eerst niet zo leuk, maar begin het steeds leuker te vinden
3
8%

Totaal aantal stemmen: 38

satestokje1
Die-hard fan

Bericht door satestokje1 » 16 jul 2004, 21:35

in een woord geweldig Chris ga zo door

Antoon
Admin

Bericht door Antoon » 16 jul 2004, 21:41

azurill schreef: Zeg antoon, kun jij niets eens een tekeningetje maken?
(Strips) tekenen is nooit mijn hobby geweest en ik zou er ook niets van terecht brengen. Commentaar kan ik nog wel geven (makkelijk hè :mrgreen: ) en misschien ideeën aandragen, maar meer moet je mij niet vragen.

Chris Hoogeveen
Die-hard fan
Contacteer:

Bericht door Chris Hoogeveen » 16 jul 2004, 21:43

Nou wat let je. Ideeën zijn altijd welkom, daar zit ik nu al maanden op te wachten. Mensen toon eens wat initiatief!!!
I love the sound of breaking glass

Mijn Dvd Collectie

Antoon
Admin

Bericht door Antoon » 16 jul 2004, 21:54

Wel, ik denk dat je het verhaal al min of meer in je hoofd hebt zitten. Verder weet ik niet wat je van plan bent met de Walkuren. Ik moet meteen denken aan "Het verborgen volk" en ik kan het als titel van een opera van Wagner (het verhaal niet). Als je commentaar wilt hebben: ik heb het idee dat de inleiding al heel lang is. Ik heb daarstraks deel 16 gelezen en de afgelopen delen niets meer over een medaillon. Ik had gedacht dat zo'n 10 delen terug het verhaal al wel zou losbarsten.

Chris Hoogeveen
Die-hard fan
Contacteer:

Bericht door Chris Hoogeveen » 16 jul 2004, 23:12

Deel: 17
Op haar dooie gemak staat zuster Lu het bed op te maken waar Suske nog geen half uur geleden in gelegen had. "Waar is Suske", vraagt Wiske ongerust aan de zuster. "Oh, die is al lang naar beneden, hij mocht naar huis van de dokter, maar aangezien jullie nergens te vinden waren wacht hij beneden in de hal op jullie", zegt zuster Lu vriendelijk. Wiske rent als een gek naar het trappenhuis en holt van verdieping 3 naar de begane grond. Daar ziet ze Suske aan een tafeltje zitten. "He Fransiscus, ik ben me rot geschrokken". Suske kijkt om en Wiske vliegt hem in de armen. Even later komen de anderen er ook aan en gaan ze met zijn allen naar het huis van Tante Sidonia.
Tante Sidonia werkt Professor Barabas, Lambik en Jerom het huis uit en zegt dat ze vanavond om halfzeven weer op de stoep moeten staan, want dan vertrekken ze naar het Franse restaurant "De Confiance". "Kom kinders, ga jullie klaar maken, jullie moeten er vanavond wel florissant uizien, is het niet?", Zegt Tante Sidonia tegen Suske en Wiske. Suske en Wiske lopen naar boven om zich om te kleden en Tante Sidonia laat Odfella het gastenverblijf zien.
Wiske loopt haar slaapkamer in en gooit voor Suske's neus de deur dicht en roept: "Geen mannen hier als deze dame zich moet opmaken voor dit chique uitje". Suske kijkt verbaasd en loopt door naar zijn eigen kamer. Ondertussen heeft Tante Sidonia zit opgesloten in de badkamer om zich te kunnen opmaken. "Mm eens zien, die rode 'Rommel Londen' lipstick pas perfect bij mijn avondjurk" zegt Sidonia terwijl ze in haar beautycase rommelt. "Ah en deze 'Mabel-inn' mascara is een perfecte match. Sidonia legt haar make-up klaar en stapt vervolgens onder de douche en begint vrolijk te zingen: "I'm in the shower and I'm writing a song
Stop me if you've heard it!"*
De waterdamp stijgt op en begint te condenseren rond de fitting van de badkamerlamp. Langzaam aan dringt het vocht de fitting binnen en al gauw begint het licht te knipperen. Sidonia kijkt op en ziet dat er kortsluiting op komst is. Ze stap onder de douche vandaan en glijdt uit op een stuk zeep. “whaaa!” klinkt er van uit de badkamer. Sidonia’s schrikreactie wordt abrupt beëindigd door een doffe knal.

* niet echt een Sidonia liedje, maar ik kon ff niets anders bedenken

Nou in het volgende deel komt de ketting weer terug, dus nog even geduld!
Enne het eind van deel 17 heb ik afgelopen week geschreven dus wat nu komen gaat is vers van de pers (als ik het zo mag zeggen).

Preview deel 18:
Wiske loopt de badkamer uit en knalt tegen Odfella aan, die op het moment staat de badkamer te betreden. Odfella laat haar toilettas op de grondvallen en alles valt er uit. Odfella raapt alles vluchtig bij elkaar in de hoop dat Wiske niet gezien heeft dat ze een ketting in haar toilettas heeft zitten.

Mijn Dvd Collectie

satestokje1
Die-hard fan

Bericht door satestokje1 » 17 jul 2004, 14:20

ik moet zeggen het verhaal wordt erg spannend hoor.

Wat dacht je van Krimson die probeert de ketting te stelen van Odfella maar dat gaat niet zo maar zonder slag en stoot om te stelen.
of een paar handlangers van krimson ( Stoet en Haspel).

Antoon
Admin

Bericht door Antoon » 18 jul 2004, 20:53

Ik vind het zeker een aardig stuk, maar ik heb het idee dat je nu wel heel vaak van de hoofdlijn begint af te wijken. Dit hoeft trouwens niet waar te zijn als het badkamerongeluk van Sidonia ze eindelijk na de ketting leidt. Uit de preview van deel 18 zou ik zeggen dat dat ook mogelijk is. In dat geval heb ik niets gezegd. Al vraag ik me dan toch af of dat badkamerongeval nodig is.

Chris Hoogeveen
Die-hard fan
Contacteer:

Bericht door Chris Hoogeveen » 18 jul 2004, 21:22

Het Badkamer ongeval is meer bijzaak, dan hoofdzaak. Maar wat extra dingen in het verhaal geven het geheel wat meer kleur. Zoals je in vele verhalen ziet is een verhaal niet alleen de hoofdlijn!

Ik denk dat ik voordat ik op vakantie gaat nog 2 delen posten. Daarna 2 weken lang niets. Ik ben weg van 23 juli tot 6 augustus.

Als ik morgen tijd het komt deel 18 on line.

Mijn Dvd Collectie

H@gar
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door H@gar » 19 jul 2004, 10:35

Stomme vraag, gaat dit verhaal ooit nog een eind krijgen, of wordt het 'neverending'? ;)
Gewoon nieuwsgierigheid hoor, is wel leuk als je er steeds op kunt blijven voortborduren.... Maar heb je in gedachten al een eind, of schrijf je gewoon steeds wat in je opkomt?
Afbeelding

Chris Hoogeveen
Die-hard fan
Contacteer:

Bericht door Chris Hoogeveen » 19 jul 2004, 12:10

Er komt wel een einde aan hoor, maar ik wil het verhaal niet te kort houden dus schrijf ik een heleboel. Ik heb de hoofdlijnen wel in mijn hoofd, maar ik schrijf ook veel wat in mij opkomt en hoe wonderbaarlijk het ook is, het past altijd in het geheel.
Maar de walkuren doen straks hun intrede en er komt ook iets in terug van Sigurd & Brynhilde!

En ja er komt ooit een einde aan en dat begin ik gewoon aan een nieuw idee. ik heb ideeën zat! maar bij mijn n nieuwe sw verhalen zal ik niet zoveel mensen terug laten keren.

Check voor veel walkure stuff en germaanse mythologie:

http://www.histoportal.net/germaans/germaans.html

Mijn Dvd Collectie

Chris Hoogeveen
Die-hard fan
Contacteer:

Bericht door Chris Hoogeveen » 20 jul 2004, 16:13

Deel: 18
Wiske hoort de knal en rent naar de badkamer toe. Ze klopt op de deur, maar tante Sidonia geeft geen respons. Voor de tweede maal geeft Wiske een bons op de deur, maar het blijft stil aan de andere kant. Wiske gaat in paniek Suske halen. Ook Suske klopt op de deur maar het blijft nog steeds stil. Verontrust staan Suske en Wiske voor de badkamer deur en besluiten de deur in te slaan. Suske loopt naar de schuur en haalt een moker op. Ondertussen steekt Wiske een schroevendraaier in het slot en draait deze met een gemak open. Het slot is geopend en Wiske pakt de klink vast en duwt deze naar beneden. Voorzichtig opent ze de deur en het licht van de gang vermindert de duisternis in de badkamer. Als ze het licht aan wil doen merkt ze dan de lamp het niet doet. Ze laat de deur op een kier, zodat ze toch nog een beetje kan zien. Maar niet te ver open, want tante Sidonia in een eva kostuum zou voor Suske toch wel erg schokkend zijn. Wiske kijkt in de rondte, maar ziet tante Sidonia nergens liggen. Er ligt alleen een bezem, een handdoek en een stuk zeep op de grond. Wiske loopt de badkamer uit en knalt tegen Odfella aan, die op het moment staat de badkamer te betreden. Odfella laat haar toilettas op de grondvallen en alles valt er uit. Odfella raapt alles vluchtig bij elkaar in de hoop dat Wiske niet gezien heeft dat ze een ketting in haar toilettas heeft zitten. En niet zo maar een ketting, maar een zelfde exemplaar als Sidonia voor haar verjaardag heeft gekregen. Wiske heeft het helaas wel opgemerkt en vind dit een uiterst verdachte zaak. Ze spreekt er niet over met Odfella en loopt terug naar haar slaapkamer en is tante Sidonia helemaal vergeten. Odfella sluit zich op in de badkamer en haalt de ketting uit haar toilettas. Deze begint ineens te gloeien en verlicht de badkamer met een groene gloed. Dan ziet Odfella de ketting van Sidonia liggen als ook deze begint te gloeien. Als Odfella de ketting wil pakken struikelt ze en geeft een gil. Wiske komt als nieuwsgierig aagje wederom als eerste op het gegil afgerent en opent de deur weer met een schroevendraaier. Dit keer treuzelt ze niet en gooit de deur in een keer open …

Preview deel 19:
. “Zo waar is de jarige job, ik heb wel een pint verdient of niet soms?”, zegt Lambik zodra hij de woonkamer binnen banjert.

Mijn Dvd Collectie

Antoon
Admin

Bericht door Antoon » 20 jul 2004, 21:18

Ik vind het een beetje raar deel, Chris. Het roept toch een aantal vragen op:
Was/is er nu kortsluiting in de badkamer?
Waar is Suske met de moker gebleven?
Hoe kan Wiske, tante Sidonia nu zijn vergeten?
Lag de ketting van Sidonia (verjaardagcadeau) in de badkamer?
Heb ik iets gemist? / Ben ik iets vergeten?
Waarom zegt Wiske niks tegen Odfella? Anders is ze ook niet bang om iets te vragen of om de confrontatie aan te gaan?

Ik vind het trouwens wel goed dat er nu weer naar de hoofdlijn gegaan wordt.

Chris Hoogeveen
Die-hard fan
Contacteer:

Bericht door Chris Hoogeveen » 20 jul 2004, 21:44

Was/is er nu kortsluiting in de badkamer?
Eigenlijk is het peertje kapot, maar het lijkt kortsluiting
Waar is Suske met de moker gebleven?
Ehm.. in de schuur...
Hoe kan Wiske, tante Sidonia nu zijn vergeten?
Gebruik je fantasie
Lag de ketting van Sidonia (verjaardagcadeau) in de badkamer?
Jep.. ze was zich aan het klaar maken, make lag er ook al!
Heb ik iets gemist? / Ben ik iets vergeten?
Ja... die deel vind ik zelf ook een van de mindere!
Waarom zegt Wiske niks tegen Odfella? Anders is ze ook niet bang om iets te vragen of om de confrontatie aan te gaan?
Ze wil eerst zelf op onderzoek uit gaan en kan door Odfella vragen te stellen haar eigen glazen in gooien. Wiske's nieuwsgierige aard komt op een andere manier tot uiting!

Mijn Dvd Collectie

luca
Forum voor de Fans fan

Bericht door luca » 21 jul 2004, 10:18

Ik heb deel 14,15,16,17 en 18 nu nog altijd niet gelezen omdat ik vorige week gaan tijd had :( tot waar ik heb gelezen is echt goed, kzal ook nog is een tekening maken.

Chris Hoogeveen
Die-hard fan
Contacteer:

Bericht door Chris Hoogeveen » 22 jul 2004, 17:40

Deel: 19
Wiske ziet Odfella op de grond liggen en helpt haar overeind. “Gaat het?” , vraagt Wiske aan Odfella. Odfella geeft te kennen dat er niets aan de hand is. “Ik ben alleen over deze bezem gestruikeld”, zegt Odfella tegen Wiske. Ze knipt haar zaklamp aan en richt op de bezem die op de grond ligt. “Hoe is het mogelijk” zeggen ze tegelijk en kijken elkaar aan. Wiske en Odfella zien Sidonia bewusteloos op de grond liggen en proberen haar bij bewustzijn te brengen. Na haar overeind geholpen te hebben opent Sidonia haar ogen. Ze is nog ietwat duizelig, maar staat al zelfstandig op. Als Odfella en Wiske het idee hebben dat Sidonia zich weer kan redden verlaten ze beide de badkamer en laten Sidonia haar gang weer gaan. Sidonia vervangt het peertje van de lamp en het licht doet het weer.
Sidonia gaat weer onder de douche staan, die nog steeds stroomt en wast haar haren uit. Vervolgens draait ze de kraan uit en droogt zich af. Ze trekt haar badjas aan en loopt naar haar slaapkamer. Daar haalt ze haar jurk uit de kast en trekt hem aan.
Ondertussen zijn Suske, Wiske en Odfella al gereed en wachten in de woonkamer op tante Sidonia. Dan gaat de deurbel. Wiske loopt naar de deur en laat Lambik en Jerom binnen. “Zo waar is de jarige job, ik heb wel een pint verdient of niet soms?”, zegt Lambik zodra hij de woonkamer binnen banjert. “Is onverantwoord, Bik nog rijden”, zegt Jerom tegen Lambik. Lambik kijkt Jerom aan en gaat mopperend in de fauteuil zitten. Een half uur later komt Sidonia naar beneden, totaal gerenoveerd presenteert ze zich in de woonkamer. Iedereen die haar nog niet gefeliciteerd heeft gefeliciteerd haar. Lambik staat op uit zijn fauteuil en geeft Sidonia drie zoenen en feliciteert haar. “Van alle waaibomen, ben jij toch wel de mooiste”, zegt hij haar en gaat weer zitten. Sidonia is weer in de zevende hemel en gaat bij Lambik op schoot zitten en geeft hem een dikke knuffel. “Oh, Lambik, mijn ridder, mijn rots in de branding, trouw met me!”.

Preview deel 20:

Barabas staat op en pakt de Klankentapper uit de kast. Voorzichtig sluit hij de Klankentapper aan op de ketting en begint voorzichtig met vragen stellen. Heel voorzichtig, om schade te voorkomen aan zowel de ketting als de Klankentapper. Na tientallen vragen heeft de ketting nog steeds niets los gelaten en professor Barabas geeft het op. Hij raapt de rest van de palmbladeren op en loopt zijn laboratorium uit, als dan … Kggg…. Gevaar …. KGG walkuren….. grote strijd… Kgg … gevaar… Sidonia.

Tot 6 augustus, dan ben ik er weer!

Mijn Dvd Collectie

Plaats reactie