Prettige Feestdagen

Hier kan leuke tekeningen van anderen zien, maar ook vind je hier tips en tutorials over hoe je moet striptekenen en bijvoorbeeld hoe je je plaatjes zo mooi mogelijk aanpast op de computer!
Plaats reactie
BobF
Bezoeker
Contacteer:

Prettige Feestdagen

Bericht door BobF » 14 dec 2014, 17:09

Afbeelding

Minilotje
Bezoeker

Re: Prettige Feestdagen

Bericht door Minilotje » 15 dec 2014, 13:43

Een kwestie van smaak danwel taboedoorbrekend zal ik maar zeggen :shock: maar de gelijkenis is goed. Gelukkig met de originele type roodrandcover :).

BobF
Bezoeker
Contacteer:

Bericht door BobF » 15 dec 2014, 15:07

Dank voor het compliment.

Dit zijn dingen die zeker niet door iedereen op prijs worden gesteld, maar ja, parodien zijn nu eenmaal mijn ding. Als men zich er aan stoort moeten ze gewoon niet kijken. De ongekuiste versies zal ik hier iig niet plaatsen.

En inderdaad een rode kaft. Ik geloof niet dat ik ooit ga wennen aan de nieuwe covers. Ik koop ze sindsdien ook niet meer.

Minilotje
Bezoeker

Bericht door Minilotje » 15 dec 2014, 21:41

On second thought, nu we het er toch over hebben, zitten Suske's tepels niet een tikje te hoog (boven de oksels)? En hij heeft geen sixpack, maar goed hij is Jerommeke niet.
BobF schreef:parodien zijn nu eenmaal mijn ding.
Ja, laten we zeggen NSFW cq erotisch-getinte parodie(e)n; een parodie is niet per definitie erotisch getint. :P
BobF schreef:De ongekuiste versies zal ik hier iig niet plaatsen.
Ik heb ze al gevonden, zo kende ik ze nog niet LOL! Heeft u daar echter geen copyright problemen mee?

BobF
Bezoeker
Contacteer:

Bericht door BobF » 16 dec 2014, 13:22

Parodien zijn sinds 1984 toegestaan en dat is in 2006 zelfs vastgelegd in de wet en de enkele haken en ogen die er aan zitten vervallen allemaal als het doel niet commercieel is.

De versies op mijn eigen blog zullen wat lastig te vinden zijn omdat ik alles (gekuist of niet) als "adult" heb aangemerkt in de zoekmachines om ze afgeschermd te houden voor een te jong publiek dus zoeken met standaard instellingen zal weinig opleveren.

Maar daar ik zojuist al commentaar heb gehad van een moderator zal er hier niets meer geplaatst worden.

Hamirubi
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Hamirubi » 16 dec 2014, 14:16

Flauw van de moderator!

BobF
Bezoeker
Contacteer:

Bericht door BobF » 16 dec 2014, 22:08

Het waren de gekuiste versies maar ik weet natuurlijk niet waar een ander de grens trekt van wat kuis genoeg is en wat niet. Het nodige net bedekt houden is blijkbaar niet voldoende. Een bikini wellicht wel? Ik teken ze ook in Amoras stijl, en wat dan? In de normale albums gaan ze verder als in de oude reeks...

Ach, wat maakt het ook uit. Geen zin om er over na te denken. Dan post ik ze toch gewoon niet :-D

Minilotje
Bezoeker

Bericht door Minilotje » 17 dec 2014, 15:57

Hamirubi schreef:Flauw van de moderator!
Misschien voelt ie de hete adem vd sponsors in zijn/haar nek. :)

Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 17 dec 2014, 21:21

Hoi Bobdf,

Het kan zijn, dat je in de nadere toekomst bij verdere zulke publikaties problemen krijgt met de uitgeverij van Suske en Wiske.
Niet dat ik dat boycotteer, in hemelsnaam, maar het is maar een tip van me. :wink:
Mijn strip `De Orkaan´ is weer online!!!
Te lezen op http://suskeenwiske.ophetwww.net

BobF
Bezoeker
Contacteer:

Bericht door BobF » 18 dec 2014, 03:18

Ik denk dat dat wel mee zal vallen. Ja, proberen kunnen ze in principe altijd maar dat lijkt me verloren moeite want ik doe niets wat niet mag of zo. Ik claim geen copyright op de karakters of zo en ben al helemaal geen commerciele concurrent.

De auteurswet werd in 2004 uitgebreid met het parodieartikel 18b waarin beschreven staat hoe ver je mag gaan en daar ga ik van uit.

Plaats reactie