Jorbady

Hier kan leuke tekeningen van anderen zien, maar ook vind je hier tips en tutorials over hoe je moet striptekenen en bijvoorbeeld hoe je je plaatjes zo mooi mogelijk aanpast op de computer!
Plaats reactie
KevinR
Suske en Wiske fan

Jorbady

Bericht door KevinR » 20 sep 2005, 14:38

Ik ben van plan een eigen strip te gaan maken, en zou ik jullie willen vragen om de titel te bedenken.
als ik de definitieve titel heb ga ik daar eerst een scenario omheen maken (elke week een gedeelte) en ga dan de tekeningen erbij maken, ook zl ik regelmatig mijn laatste tekeningen hier posten.
Laatst gewijzigd door KevinR op 23 mei 2006, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Antoon
Admin

Bericht door Antoon » 20 sep 2005, 15:19

Mij lijkt het logischer om eerst een verhaal/scenario te maken en daar een titel bij te verzinnen. Heb ik het goed als ik zeg dat je graag een allitererende titel wilt hebben (zelfde beginletters)? Dat hoeft toch niet persé. Het komt wel vaak voor, maar zeker niet bij alle verhalen.
Misschien is het ook wel aardig om jezelf even voor te stellen op dit forum, dat kan dan in dit topic. Ik ben sowieso wel beniewd naar tekeningen. Misschien kun je er al een paar laten zien?

jari
Die-hard fan

Bericht door jari » 20 sep 2005, 15:19

volgens mij kun je beter eerst een goed scenario maken en er daarna een titel bij verzinnen

KevinR
Suske en Wiske fan

Bericht door KevinR » 20 sep 2005, 15:23

Antoon schreef:Mij lijkt het logischer om eerst een verhaal/scenario te maken en daar een titel bij te verzinnen. Heb ik het goed als ik zeg dat je graag een allitererende titel wilt hebben (zelfde beginletters)? Dat hoeft toch niet persé. Het komt wel vaak voor, maar zeker niet bij alle verhalen.
Misschien is het ook wel aardig om jezelf even voor te stellen op dit forum, dat kan dan in dit topic. Ik ben sowieso wel beniewd naar tekeningen. Misschien kun je er al een paar laten zien?
het hoeft niet perse een allitererende titel te zijn maar het lijkt me wel leuker. ik zet op donderdag waarschijnlijk mijn eerste tekeningen op het internet.

Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 20 sep 2005, 16:00

Ik ben er al benieuwd naar, KevinR. :P

KevinR
Suske en Wiske fan

Bericht door KevinR » 20 sep 2005, 17:43

ik wil eigelijk ook liever eerst een titel horen omdat ik dan makkelijker het verhaal eromheen kan bedenken.

jerom39
Die-hard fan

Bericht door jerom39 » 20 sep 2005, 20:03

peter van de klucht

KevinR
Suske en Wiske fan

Bericht door KevinR » 20 sep 2005, 20:14

jerom39 schreef:peter van de klucht
Jah dat is lkkr makkelijk, nee een titel met een allirerende (ofzo) titel

dentom
Moderator
Contacteer:

Bericht door dentom » 20 sep 2005, 20:36

ploertige peter?

KevinR
Suske en Wiske fan

Bericht door KevinR » 21 sep 2005, 07:11

Hoe lang moet het scenario ong zijn want dan kan ik een beetje schatten hoe lang ik erover doe met het maken, nog verder leren tekenen
en dan kan ik ook een beetje tijd indelen.

zou er iemand misschien ook leuk vinden mee te helpen zet dit ff in dit topic, met een (klein) stukje scenario.

Antoon
Admin

Bericht door Antoon » 21 sep 2005, 07:52

Een normaal Suske en Wiske verhaal heeft (dacht ik) tegenwoordig 180 stroken of 45 bladzijdes, maar ik weet niet of het wel verstandig is om het meteen zo groot aan te pakken. Misschien is het beter om klein te beginnen en eerst wat te proberen. Van Suske en Wiske zijn ook wel kortverhalen verschenen van soms maar een paar bladzijdes (Bosspel, de Lambik-files).
Met een scenario kan ik je niet verder helpen; ik ben niet zo creatief. Maar misschien kun je zelf al een onderwerp halen uit een film die je hebt gezien en die je goed vindt, een land waar je op vakantie bent geweest, over iets wat je hebt gezien op tv of gehoord op de radio (nieuws) of een apart voorwerp dat je hebt gezien en daar een verhaal rondom heen vertellen.

KevinR
Suske en Wiske fan

Bericht door KevinR » 21 sep 2005, 08:07

Er is al wat opgekomen

- vakantie
- naar een camping
- worden achtervolgd
- er gebeuren rare dingen op de camping
- wiske ontvoerd
- diamantroof
- diamanten naar het buitenland smokkelen
- diamanten in schanulleke verstoppen

KevinR
Suske en Wiske fan

Bericht door KevinR » 21 sep 2005, 15:10

dus ik had als titel in gedachte

de dwaze diamantroof, is er dan iemand die mij kan helpen met he schrijven van het scenario dan heb ik langer de tijd om te tekenen want ik krijg wiske en tante sidonia der niet echt goed in, en de ontvoerder zou ik als Krimson willen hebben.

weet er iemand waar ik een eigen gratis site aan kan maken waar we dan het scenario en het verhaal op kunnen zetten?

KevinR
Suske en Wiske fan

Bericht door KevinR » 21 sep 2005, 16:50

wie willen er mee helpen?

Tekenaar = KevinR
Scenarist = ...?
Inkleuren = ...?

Meld je nu aan om te helpen.

KevinR
Suske en Wiske fan

Bericht door KevinR » 21 sep 2005, 18:09

Het begin van eht scenario voor De Dwaze Diamantroof

De Dwaze Diamantroof

Op een dag zitten Tante Sidonia, Suske en Wiske te wachten aan de eettafel tot Lambik en Jerom komen, want ze gaan op vakantie naar een camping (naam nog onbekend, bedenk er een en zet hem in dit topic) Lambik en Jerom komen aan en Tante Sidonia stelt voor meteen te gaan rijden. Halverwege de rit merkt Wiske op dat ze gevolgd worden maar Lambik gelooft het niet. Om het te bewijzen slaan ze een zijweg in maar de auto blijft volgen. Lambik begint meer gas te geven.
Als ze op de camping aankomen rijdt de vreemde auto ook de camping op en zoekt een plekje vlakbij de caravan van Suske en Wiske...

bedenk vanaf hier verder...

Ik heb nog steeds geen aanmeldingen voor de inkleurder en de scenarist aub help mij, uiteraard krijg je als je meewerkt ook een exemplaar van het verhaal. Als je niet meewerkt en je wil een exemplaar stuur dan even een pb-tje naar mij.

Plaats reactie