[Tutorial] Van een foto een cartoon maken

Hier kan leuke tekeningen van anderen zien, maar ook vind je hier tips en tutorials over hoe je moet striptekenen en bijvoorbeeld hoe je je plaatjes zo mooi mogelijk aanpast op de computer!
Plaats reactie
GJ
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

[Tutorial] Van een foto een cartoon maken

Bericht door GJ » 16 apr 2005, 11:37

Deze Tutorial is door mij gemaakt voor ClubPhotoshop.nl maar ik post em hier ook :).

In deze tutorial leer je hoe je van een foto een cartoon maakt.

Stap 1: Open een foto naar keuze, ik gebruik deze:
Afbeelding

Stap 2: Knip de achtergrond eruit.
Afbeelding

Stap 3: Klik op Layer>Duplicate Layer

Stap 4: Klik op de gekopieerde layer en klik op Image>Adjustments>Dessurate
Afbeelding

Stap 5: Klik op Layer>Duplicate Layer en druk op CTRL+I, zet de Blending Mode op Color Dodge, raak niet in paniek als je alleen wit en misschien wat zwarts ziet, dit hoort zo.
Afbeelding

Stap 6: Klik op Filter>Gaussian Blur en typ 5 of 6 in.

Stap 7: Klik op Layer>Merge Down en druk op CTRL+L, typ in het eerste hokje '100' in om de details beter te zien.

Stap 8: Houd CTRL ingedrukt en klik op de onderste layer, het plaatje waar je mee begon.

Stap 9: Druk op CTRL+Shift+I en druk dan op Delete
Afbeelding
Nu heb je een schets.

Stap 10: Link de 2 layers aan elkaar en maak een nieuwe layer (Layer>New Layer), zorg dat deze layer boven de 2 gelinkte komt te staan.

Stap 11: Trek het hele hoofd/mannetje/wat je ook maar maakt over.
Gebruik pixel grote 2 of 3 voor het mooiste effect. Als je een mooi resultaat hebt kun je naar de volgende stap gaan.
Afbeelding

Stap 12: Dan kun je nu beginnen met het inkleuren.
Afbeelding

Stap 13: Je kan je cartoon nog mooier maken met de 'Burn' en 'Dodge' tools, je kunt ook nog wat effecten toevoegen enz.

Dit is waar ik op uit kwam:
Afbeelding

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Deze tutorial is gemaakt door: Afbeelding.
Afbeelding

Rikki - Erik
DE Suske en Wiske freak!
Contacteer:

Bericht door Rikki - Erik » 16 apr 2005, 15:44

Bedankt voor deze tut! Maar je zou voor diegene die Photoshop nog niet kennen beter kunnen uitleggen hoe ze bepaalde acties moeten doen, omdat ze bijvoorbeeld nog niet weten hoe ze achtergronden moeten weghalen... Verder leuk!

Plaats reactie