[Amoras - Kronieken] 6. De Underdog

Bespreek hier de albumreeksen van Amoras, Junior Suske en Wiske, Jerom, De grappen van Lambik, Schanulleke etc.
Plaats reactie
Sandr
Suske en Wiske Megafan

[Amoras - Kronieken] 6. De Underdog

Bericht door Sandr » 20 apr 2020, 21:18

Op 13 mei verschijnt het zesde deel van de serie De kronieken van Amoras: De underdog.

Om definitief uit de geldzorgen te raken, bewandelen zowel Suske en Wiske als Jerom en Lambik duistere paden.
Vanzelfsprekend loopt het slecht af en Wiske verdwijnt spoorloos. Professor Barabas meent dat hij haar op de luchthaven zag en biedt zijn hulp aan.
Vanaf dan gaat het pas echt mis...

Afbeelding

Henmii
Suske en Wiske Megafan

Re: [Amoras - Kronieken] 6. De Underdog

Bericht door Henmii » 21 mei 2020, 09:25

De beschrijving klopt niet meer. Barabas komt in het hele verhaal niet voor. Ik vondt het trouwens een erg clichematig album dat echt niks meer met de normale reeks te maken heeft.

Eszie91
Suske en Wiske fan
Contacteer:

Bericht door Eszie91 » 22 mei 2020, 15:59

Ik moet zeggen, ik werd er tijdens het lezen niet warm of koud van het verhaal. Barabas is inderdaad niet verschenen in dit avontuur en hoewel de slechterikken ook echt heel slecht zijn, voelde het niet als het soort slechterik wat thuis hoort in Suske en Wiske - of Amoras for that matter.
Het volgende album mag van mij weer zoiets worden als De Zaak Krimson of de Killerbacterie, dan spreken we nergens meer over ;)
Gewoon een geeky fan girl
Mijn blog

Henmii
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Henmii » 23 mei 2020, 16:59

De zaak Krimson vondt ik ook niet grandioos. Maar de killerbacterie was wel heel goed.

jerom39
Die-hard fan

Bericht door jerom39 » 25 mei 2020, 09:07

wanneer is deze serie eindelijk ten einde ?

Jeroen
Suske en Wiske Megafan
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 01 jun 2020, 03:32

Ik hoop dat de heren Legendre en Chambré nog lang doorgaan met deze reeks. Ik vond dit weer een erg goed album. Ik geniet echt van de tekeningen en dit was weer een verhaal dat goed te volgen was. Dat vond ik in eerdere delen van deze reeks nog wel eens een probleem, dat het verhaal op den duur nauwelijks te volgen is. Wat dat betreft ben ik blij dat het tegenwoordig one-shots zijn en geen lang vervolg meer. De spanning zit er in dit verhaal behoorlijk goed in en Spoiler! hoe Jerom en Lambik aan het einde ineens weer in het verhaal opduiken Spoiler!...zo obvious, maar ik zag het toch niet aankomen! De impulsiviteit van Wiske.... het volgzame van Suske.... Jerom en Lambik die zich ergens in storten dat het daglicht niet kan verdragen. Deze reeks is zo anders dan de reguliere reeks, maar ook weer zo herkenbaar Suske en Wiske. Zo knap gedaan! Wiske die wordt gedrogeerd om de hoer te spelen...damn, het gaat behoorlijk ver, wie had ooit gedacht dat dit zou kunnen in een album met Vandersteen's naam op de cover. Een fijne compensatie voor de kinderachtige hoofdreeks. Ik kijk inmiddels meer uit naar nieuwe Amoras albums dan de reguliere Sus en Wis.

Deweb
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Deweb » 01 jun 2020, 11:53

@jeroen: Ze gaan inderdaad behoorlijk ver met deze reeks. Maar de karakters blijven behouden. Dat is het knappe.

Plaats reactie