Frankrijkreeks 3.0 Moet dit zijn?

Bespreek hier de albumreeksen van Amoras, Junior Suske en Wiske, Jerom, De grappen van Lambik, Schanulleke etc.
Plaats reactie
Nosferatu
Die-hard fan

Frankrijkreeks 3.0 Moet dit zijn?

Bericht door Nosferatu » 26 mar 2014, 18:06

http://suskeenwiske.ophetwww.net/nieuws/frankrijk.php

Ik weet niet wat ik ervan houden moet?

"Amoras"! O.K.

Daar zie ik er de meerwaarde van in, maar gaat het nu niet iets te ver? :?

Als karikaturen vond ik dat in het verleden passabel?

Dus van mijn kant uit : NÈÈ!!!
Laatst gewijzigd door Nosferatu op 27 mar 2014, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn strip `De Orkaan´ is weer online!!!
Te lezen op http://suskeenwiske.ophetwww.net

Antoon
Admin

Re: Frankrijkreeks 3.0 Moet dit zijn?

Bericht door Antoon » 27 mar 2014, 10:13

Voor mij hangt het een beetje van de schaal van de verhalen af. Wanneer er compleet nieuwe verhalen of uitgebreide bewerkingen van bestaande verhalen worden gemaakt, heb ik ook mijn bedenkingen. Maar eigenlijk doet dit me meer denken aan de kortverhaaltjes en gags die zijn verschenen in het familiestripboek van 1995, ter gelegenheid van 50 jaar Suske en Wiske. Toen hebben Vlaamse scenaristen en tekenaars in een aantal gevallen ook karikaturen gemaakt van Suske en Wiske. En ook de platen in de uitgave 'De Pensioenpakkers' (uit 2005 van De Morgen) zijn karikaturen, maar daarom wel geslaagd.

esteban
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Bericht door esteban » 28 mar 2014, 23:05

Dus toch nog een soort van "Robbedoes en Kwabbernoot door ..." met onze helden. Ik sta 100% achter het idee. Het blijft me verbazen dat ze het nooit eerder gedaan hebben. En vooral dat ze het niet met onze tekenaars doen. Het zal natuurlijk van scenarist en tekenaar afhangen of het wat kan worden of niet. En dat is net het leuke aan dit initiatief. Elk nieuw album kan iets anders worden.

De eerste beelden van Kring zijn niet helemaal mijn ding, maar wel uitstekend getekend. Ik ben wel ontzettend benieuwd naar het eindresultaat. Vooral het komende verhaal door Morvan of Yann spreekt me wel aan. Ik zou bv. graag een Suske en Wiske door Tome & Janry zien. Laat die interpretaties maar komen. Graag!

satestokje1
Die-hard fan

Bericht door satestokje1 » 29 mar 2014, 15:42

ik wacht wel af wat het wordt.

esteban
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Bericht door esteban » 02 okt 2016, 16:15

Nét geen 2½ jaar later, is er nog steeds niets méér over bekend. On hold? Cancelled? Uitgesteld? Van alle S&W-projecten was ik net het meest enthousiast over dit. Vooral omdat het idee 10 jaar geleden al in mij op kwam. Voorlopig worden we dan wel wat zoet gehouden met de SOS-albums. Maar ik zou nu graag eens 't échte werk zien. :)

Plaats reactie