De grappen van Lambik 1, 2 en 3

Bespreek hier de albumreeksen van Amoras, Junior Suske en Wiske, Jerom, De grappen van Lambik, Schanulleke etc.
Plaats reactie
dentom
Moderator
Contacteer:

Bericht door dentom » 21 nov 2003, 07:03

Rikki - Erik schreef:
dentom schreef:origineel is niet zo licht :-) (komt uit de kwartaalfolder trouwens)
Waarom is dat nieuwtje dan niet meteen geplaatst?
dat is ook allemaal al geplaatst, s&w op het www bijvoorbeeld staat het al even op, enkel de gag is nooit gescant geweest :-)

Sebbie-San
Suske en Wiske Megafan
Contacteer:

Bericht door Sebbie-San » 21 nov 2003, 07:46

Rikki - Erik schreef:
dentom schreef:origineel is niet zo licht :-) (komt uit de kwartaalfolder trouwens)
Waarom is dat nieuwtje dan niet meteen geplaatst?
De fanclub had het ook al eerder geplaatst (samen met Snoek overigens), maar nu hadden we meer info.
De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand dat de mensen een bril zouden dragen en toch staan onze oren op de goede plaats.

jari
Die-hard fan

Bericht door jari » 21 nov 2003, 07:55

is dit een nieuwe want volgens mij heb ik em al een keer gezien

Rikki - Erik
DE Suske en Wiske freak!
Contacteer:

Bericht door Rikki - Erik » 21 nov 2003, 12:25

Dat nieuwtje was al interessant, maar met stroken erbij was het helemaal interessant. Daarom vroeg ik me af waarom jullie de stroken niet meteen hebben geplaatst!
Het is overigens al een wat oudere strip, Jari. Alleen bij het plaatje in de rechterbovenhoek heb ik wat twijfels.

satestokje1
Die-hard fan

Bericht door satestokje1 » 21 nov 2003, 13:54

Rikki - Erik schreef:Wat denken jullie hier van?

[afbeelding]
Bron: FFC

een geweldig tekst en een leuk humor.

Arthur
Suske en Wiske fan

Bericht door Arthur » 13 mar 2004, 14:07

Zelf zie ik erg uit naar de ververste Grappen van Lambik die vanaf komende week verschijnen. Het lijkt mij ook een ideaal laagdrempelig marketinginstrument voor de Rode Reeks om de gags te laten verschijnen in tijdschriften of in speciale reclame uitgaven op den duur.

Wat verwachten jullie van de gags die nog komen te verschijnen? Ik hoop dat ze wat meer down to earth zijn dan die Lambik-files van een aantal jaren terug, hoewel ik het artwork wel erg kon waarderen!

Ruben
Forum voor de Fans fan

Bericht door Ruben » 13 mar 2004, 18:45

We zullen zien over een aantal albums...de tekenstijl van de nieuwe gags zou zoveel mogelijk jaren '60 blijven..zeer benieuwd...humor zal wel wat gevarieerd zijn, ik hoop dat Marc zich er ook wat mee bezig zal houden, maar hij zal het wel te druk hebben... :)
Ik ben ook erg benieuwd naar de lay-out van de albums (behalve de voorkant :) )...en hoeveel stroken de nieuwe gags zullen bevatten (hoewel we dat natuurlijk pas vanaf deel 4 zullen kunnen zien :) )

Qua marketing...ik denk eerder andersom: de rode reeks is natuurlijk al ongelooflijk bekend ( :gek: ) en mss dat er eens een advertentie voor dgvl in kan staan....aan de andere kant, voor tijdschriften is dit veel makkelijker natuurlijk, hoewel ik niet verwacht dat het in een tijdschrift zal worden voorgepubliceerd (hoogstens de puzzelboekjes -waar nu ook klein s&w instaat- )..Ik hoop wel dat er wat aankondigingsposters zullen komen :mrgreen:

Even een kleine stelling: wat zou jullie mening zijn als de Lambik-files van een paar jaar geleden ook in een album zouden worden afgedrukt? (afgezien dat je ze allemaal al hebt en je het goedkoop scoren zou vinden :lol: ) Slechts een kleine peiling...:) (barst niet los ;) )

Rikki - Erik
DE Suske en Wiske freak!
Contacteer:

Bericht door Rikki - Erik » 13 mar 2004, 18:47

De lambik files horen er toch wel bij, alhoewel dat niet altijd de beste verhalen zijn. Maar ik twijfel aan de jaren 60 stijl als ik de kaft al zag van de nieuwe grappen van Lambik. We zullen het maar eens gaan afwachten he!

Arthur
Suske en Wiske fan

Bericht door Arthur » 13 mar 2004, 19:09

De Lambik-files mogen er van mij wel in. Tja, en eigenlijk is de hele reeks al een beetje "goedkoop scoren", dus dat is niet zo'n punt. Bovendien: dat de grote liefhebbers de files al hebben wil nog niet zeggen dat dat bij het gemiddelde lezerspubliek ook het geval is.

Overigens vind ik dat de eerste cover er geweldig uitziet. Vergeet niet: tegenwoordig moeten dergelijke albums het ook veel van supermarktverkoop heben en in die schappen zal hij het vast goed doen

Ruben
Forum voor de Fans fan

Bericht door Ruben » 13 mar 2004, 19:40

Zeker, het ziet er fris uit. :)
En dat de cover moderne stijl getekend is, zegt op zich nog niet zoveel over hoe de reeks wordt voortgezet. Wat vooral voor de cover erg belangrijk is, is herkenbaarheid. Als mensen/kinderen die van de achtergrond niet veel weten het album zien liggen, moeten ze het wel herkennen (en kopen :mrgreen: ) :)
Nu is dit herkenbaarheidsgedoe over de nieuwe gags ook te zeggen natuurlijk, maar dat laten we even in het midden...dat zien we vanzelf :)

Rikki - Erik
DE Suske en Wiske freak!
Contacteer:

Bericht door Rikki - Erik » 13 mar 2004, 20:33

Arthur schreef:Tja, en eigenlijk is de hele reeks al een beetje "goedkoop scoren", dus dat is niet zo'n punt.
Nou, er is wss. veel moeite gedaan om de gags om te werken; nieuwe letters en inkleuring, misschien ook bijwerken van de tekeningen? Dus er is wel degelijk in geinvesteerd.

de_Lambik
Bezoeker

Bericht door de_Lambik » 15 mar 2004, 22:31

wat een mooi initiatief dat ze deze serie nieuw leven inblazen! Nu maar hopen dat het wat wordt

van Duyn
Suske en Wiske Megafan

Bericht door van Duyn » 18 mar 2004, 13:35

Laat maar komen die hap!
Marc, ook de Katwijkers steunen je!

peer
Suske en Wiske Megafan
Contacteer:

Bericht door peer » 18 mar 2004, 14:50

Ze zijn er al hoor :P . Tenminste in België dan.

Peter
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Peter » 18 mar 2004, 15:56

Ik dacht dat ik 'm had... maar toch niet... :|

Ik heb nu half Tilburg en een deel van Breda afgezocht maar... helaas :( ...
Het is elke keer 't zelfde: "Nee m'neer die hebben we niet maar kom zeker eens terug :| :roll:
Klik eens hier als je de digitale dromenmachine hebt! ;)
http://www.husigi.nl/

Plaats reactie