Spin-off reeks "Amoras"

Bespreek hier de albumreeksen van Amoras, Junior Suske en Wiske, Jerom, De grappen van Lambik, Schanulleke etc.
Jeroen
Suske en Wiske Megafan
Contacteer:

Re: Spin-off reeks "Amoras"

Bericht door Jeroen » 31 dec 2013, 13:37

Deel 1 was, zoals je zelf ook terecht aangeeft, natuurlijk ook wel heel erg veelvuldig in het nieuws omdat het het begin van de reeks was.
Deel twee is redelijk geruisloos verschenen. De liefhebbers blijven hem kopen.

Nieuwe kopers zullen er bij deel 2 niet of nauwelijks geweest zijn, want als je op een album "deel 2" ziet staan en je hebt deel 1 niet, dan zul je hem niet zo snel meenemen.

Ik denk dat delen 3 t/m 6 qua verkoop wel vergelijkbaar zullen zijn met deel 2. Diegenen die deel 2 hebben gekocht zullen de overige delen ook wel kopen.

jerom39
Die-hard fan

Bericht door jerom39 » 31 dec 2013, 17:01

jammer dat het een vervolgverhaal is en niet alleenstaande verhalen - dus noodzaak om de serie kompleet te houden is wel aanwezig anders klopt het verhaal niet

lijkt me allemaal veel op de terminator serie

Drenth
Forum voor de Fans fan

Bericht door Drenth » 31 jan 2014, 22:43

Gisteren een tekening opgehaald bij Charel Cambré tijdens zijn signeersessies te Angoulême.
Uitgeverij Paquet geeft nu deel 1 uit in het Frans.

Laat ik nou gedacht hebben dat België tweetalig was en dat WPG ook wel franstalige albums zouden uitgeven van Amoras.
Njet.
Een andere uitgeverij moet dat dus op de markt zetten.

jerom39
Die-hard fan

Bericht door jerom39 » 01 feb 2014, 09:00

waarschijnlijk een heel moeilijk album om te bekomen in je verzameling -

Afbeelding

dentom
Moderator
Contacteer:

Bericht door dentom » 01 feb 2014, 20:20

Drenth schreef:Gisteren een tekening opgehaald bij Charel Cambré tijdens zijn signeersessies te Angoulême.
Uitgeverij Paquet geeft nu deel 1 uit in het Frans.

Laat ik nou gedacht hebben dat België tweetalig was en dat WPG ook wel franstalige albums zouden uitgeven van Amoras.
Njet.
Een andere uitgeverij moet dat dus op de markt zetten.
De Franse markt is niet de Waalse markt.
In Vlaanderen en Nederland spreken ze ook allebei Nederlands, maar behalve Suske en Wiske heeft geen enkele Vlaamse reeks ooit voet aan wal in Nederland gekregen.

esteban
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Bericht door esteban » 01 feb 2014, 20:38

Wat Tom zegt.

Je merkt ook wekelijks opvallende verschillen tussen de verkooptop van bij ons en die uit Frankrijk. (Stripspeciaalzaak) Vlaanderen is, althans volgens mijn indruk, een trouw maar weinig avontuurlijk publiek wanneer het op strips aankomt. De vaste waarden van eigen bodem worden van generatie op generatie doorgegeven, gewoonte-aankopen die weinig ruimte laten voor nieuwigheden. Die laatste krijgen ook zelden de kans hier groot te worden.

Als ik zie wat er bij de Fransen leeft, valt me vooral de verscheidenheid op in de verkooptoplijsten.

dentom
Moderator
Contacteer:

Bericht door dentom » 01 feb 2014, 22:19

Vergeet niet dat die tops verschillende parameters hebben!
De top 10 van Vlaanderen baseert zich op Vlaanderen + Brussel en put enkel uit de top 100.
De top 10 van Frankrijk baseert zich op Frankrijk en put uit de top 200.

Terwijl in Vlaanderen de volledige top 10 zich steevast bij de eerste 50 bevinden, staan de voorbije 2 weken de nummers 8 en 9 uit de Franse top niet eens bij de eerste 100.

esteban
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Bericht door esteban » 02 feb 2014, 10:31

Akkoord, daar ben ik me ook van bewust. Vlaanderen is, zoals gezegd, een trouw publiek. Maar daar staan dan weer geen cijfers tegenover, dus kan het -bij wijze van spreken- evengoed zijn de verkoop van de nr. 90 uit FR in een eerlijke vergelijking (omgerekend naar een percentage in vergelijking met aantal inwoners etc.) hoger ligt dan de nr. 10 van bij ons. En misschien gaat de verkoop van de niet-strips ginder wel uitzonderlijk goed in vergelijking met hier? En daar hebben we dus helaas geen idee van. Enfin, ik toch niet. 'k Zou het wel graag weten eigenlijk.

Verder brengt dat weinig verandering wat mijn bemerking over de meer avontuurlijke keuze betreft. ;)

jerom39
Die-hard fan

Bericht door jerom39 » 02 feb 2014, 15:29

maar de vraag blijft hoe krijgt een nederlandse verzamelaar deze boeken in zijn verzameling

satestokje1
Die-hard fan

Bericht door satestokje1 » 02 feb 2014, 17:40

die wil ik graag hebben in mijn verzameling dat zal heel moeilijk worden om te vinden.

Ralph
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door Ralph » 02 feb 2014, 18:15

Nee hoor. Gewoon heel vriendelijk contact opnemen met deze uitgeverij.

esteban
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Bericht door esteban » 02 feb 2014, 18:17

Dit jaar zit er helaas geen reis naar Frankrijk in, anders wou ik gerust enkele exemplaren meebrengen op bestelling. Ik denk namelijk dat ze daar wel vrij makkelijk te vinden zullen zijn in ketens als Super U. Zelf heb ik geen interesse in een Franse editie.

dentom
Moderator
Contacteer:

Bericht door dentom » 02 feb 2014, 22:25

jerom39 schreef:maar de vraag blijft hoe krijgt een nederlandse verzamelaar deze boeken in zijn verzameling
Door in Frankrijk een strip- of boekenwinkel binnen te stappen en het daar te kopen?
Die boeken zijn bedoelt voor de Franse markt, niet voor de Nederlandse verzamelaar dus is het toch logisch dat je ze daar moet gaan halen als je het wil?

Wie op de Noordpool woont zal ook naar het zuiden moeten gaan om een kameel te willen zien hé ;)

Niels74
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Niels74 » 10 feb 2014, 18:10

Online bestellen?

Niels74
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Niels74 » 15 sep 2014, 19:29

Ik heb inmiddels de eerste 2 delen van de Franse vertaling 'Amphoria' in mijn bezit. Niet alleen is de misdruk van de Nederlandstalige versie van deel 2 (2 pagina's zonder tekst) rechtgezet in de Franse versie, maar ook de layout van de Amphoria-albums is veel beter dan van de Amoras-albums! Als je de twee versie naast elkaar legt, zie je dat Standaard Uitgeverij de bladspiegel niet goed begrepen had!

Plaats reactie