Spin-off reeks "Amoras"

Bespreek hier de albumreeksen van Amoras, Junior Suske en Wiske, Jerom, De grappen van Lambik, Schanulleke etc.
Plaats reactie
dentom
Moderator
Contacteer:

Re: Spin-off reeks "Amoras"

Bericht door dentom » 25 apr 2013, 21:18

Zowel Suske en Wiske als de junior reeks blijft gewoon verder lopen :)

De Straatridder
Suske en Wiske Megafan
Contacteer:

Bericht door De Straatridder » 03 mei 2013, 15:14

Wiske met een enorme boezem... Het moet niet gekker worden!

Kom, dat is Wiske niet. Maar ik snap het wel, het boekwerkje moet ook nog verkopen en dat valt in deze tijd niet mee! Nu is de publicatie omgeven door veel aandacht, nooit verkeerd natuurlijk. Het kost ook allemaal geld. De strip ga ik beslist even bekijken, maar kopen doe ik hem waarschijnlijk niet. Juist omdat die link met S&W er zo nadrukkelijk bij wordt gehaald. Ik kan er maar niet aan wennen...

dentom
Moderator
Contacteer:

Bericht door dentom » 03 mei 2013, 17:09

een "enorme" boezem :roll:

De personages zijn in Amoras ongeveer 17-19 jaar, in de reguliere reeks zijn ze 12-14 dus dat daar wiske met een platte borstkas rondloopt, ja. Waarom niet. Maar op de leeftijd die ze hebben in Amoras is het alleen maar normaal.

Ik hoor toch ook niemand klagen dat Suske en Wiske in de junior-reeks enorme hoofden hebben...

Bertus
Suske en Wiske fan
Contacteer:

Bericht door Bertus » 04 mei 2013, 00:36

Weet niet goed wat ik moet denken van deze nieuwe reeks. Er overheerst bij mij wel een gevoel dat echt alles wordt gedaan door standaard uitgeverij om het 'merk' Suske en Wiske zoveel mogelijk uit te melken. Natuurlijk zien de trailer en de tot nu toe verschenen tekeningen er fantastisch uit. Maar moet voor dit soort strips nou echt de personages van Suske en Wiske ingezet worden? Als je als uitgeverij echt zo graag specifiek voor de doelgroep van jong volwassenen een strip wilt hebben, maak die dan ook vooral! Maar laat een traditionele strip als Suske en Wiske dan gewoon lekker rusten en bedenk nieuwe personages die helemaal van deze tijd zijn.

Antoon
Admin

Bericht door Antoon » 04 mei 2013, 09:19

Van één kant begrijp ik dat gevoel wel, maar ik weet ook dat het heel moeilijk is om een nieuwe stripreeks van scratch af aan op te starten. Door de jaren zijn er meerdere pogingen geweest en vele hebben na enkele albums al moeten stoppen. Met de namen Suske en Wiske heb je al een grote bekendheid wat het makkelijker maakt iets nieuws te beginnen. De wil om Suske en Wiske onder een breder publiek te verkopen begrijp ik ook. Ik zal toch eerst het album een paar keer moeten lezen om te kunnen zeggen of dit voor mij de manier is.

suske en wiske fan
Suske en Wiske fan

Bericht door suske en wiske fan » 04 mei 2013, 09:28

Hier het persmap van Amoras:
http://www.amoras2047.com/downloads/amoras-persmap.pdf
In het persmap zijn een paar pagina's van het album al te zien.

Danny5976
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Danny5976 » 04 mei 2013, 11:00

Het ziet er nog steeds heel bijzonder uit. De persmap nodigt wel uit tot lezen vind ik

esteban
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Bericht door esteban » 05 mei 2013, 10:50

De opmerking dat de uitgeverij beter of evengoed iets nieuws kon bedenken las ik elders ook al. Een loos argument, vond ik, wegens totaal irrelevant en totaal naast de kwestie. Het uitgangspunt was van begin af aan nu nét dat de makers iets met het universum van Suske en Wiske zouden doen, niet omgekeerd. Ik begrijp onder uitmelken nog iets helemaal anders.

Al vrij snel na de eerste geruchten dacht aan iets in de lijn van "Een verhaal door ..." uit het Robbedoes-universum. Een uiterst geslaagd initiatief die een opwindende randreeks opleverde. Het grappige is dat ik destijds zelf ook al bedacht hoeveel mogelijkheden zoiets zou geven met gevestigde waarden als Suske en Wiske. Nu blijkt, althans volgens Cambré, dat deze nevenreeks ook hen min of meer op 't idee bracht of minstens de aanleiding gaf. Stiekem hoop ik zelfs dat ook andere artiesten zich aan zo'n uitstapje mogen wagen eens de 6 albums af zijn.

Verder vermoed ik dat het nieuws rond Amoras niet spectaculair genoeg was om de massa onder de lezers mee te hooken en -zoals steeds- is het dan de taak van de journalisten om het wat te kruiden met negativisme, overdrijving en vleesballonnen. Dat werkt nu eenmaal. Want is het nu écht een punt dat Wiske borsten heeft? Neen, het is normaal, ze is 19. Ze werden niet eens extra in de verf gezet, het zijn -we moeten daar niet onnozel over doen- onopvallende doodgewone boebels. En Suske zoent! Op de brandstapel ermee! Waarom? Is dat niet normaal dan? Wat doen ze toch met ons Suske en Wiske!? Niets, de rode reeks (die de meeste schreeuwers niet eens meer kopen) loopt toch gewoon door zoals we het altijd al geweten hebben? Wat is dan 't probleem? En dan de dooddoener dat de jongste lezertjes dit niet mogen zien ... Wat? Het bloed? De volwassen setting? Al eens aandachtig de gemiddelde hedendaagse cartoon op Nickelodeon gezien? Enfin, dat buiten beschouwing gelaten. Je gaat toch ook niet "De Geverniste Vernepelinskes" aanschaffen voor je kinderen omdat ze "Urbanus" mogen lezen?

Ik kijk er in ieder geval meer en meer naar uit. Niet in het minst om de inbreng van Ikke (enfin, Marc) en Cambré. 't Werd tijd dat iemand het voor de hand liggende potentieel zou benutten.

dentom
Moderator
Contacteer:

Bericht door dentom » 05 mei 2013, 13:18

Nagels met koppen!

Deweb
Suske en Wiske fan

Bericht door Deweb » 05 mei 2013, 21:39

Toch schat ik de kans wel in dat mensen zo vertrouwd zijn met de oude vertrouwde Suske en Wiske dat ze dit (achteraf) zullen verafschuwen. Ten slotte is de reeks van nature behoorlijk braaf en nooit echt veranderd zoals dat het geval is bij Kiekeboe/de Kiekeboes. Het is het imago: Wie deze serie koopt, speelt op safe. En dat is dit nieuwe hoofdstuk in de geschiedenis van Suske en Wiske alles behalve.

Voor de verzamelaars: In de folder van Bruna deze week staat een advertentie voor dit nieuwe avontuur. Ze hebben er ook een pagina aan gewijd: http://actie.bruna.nl/amoras

Misschien is het daar overigens toch niet helemaal duidelijk genoeg dat het hier gaat om een spin-off reeks van 6 delen?

Dit kan de geschiedenis ingaan als de grootste campagne én flop.

dentom
Moderator
Contacteer:

Bericht door dentom » 05 mei 2013, 23:09

Deweb schreef: Dit kan de geschiedenis ingaan als de grootste campagne én flop.
Ontegensprekelijk en juist om die durf en wil om te investeren (temidden van de zwaarste financiële crisis sinds de jaren '30!), ben ik hier fan van.
Een tweede reden waarom ik fan van ben is: dit is gericht naar 14 tot 20 jarigen. Met andere woorden stripdoelgroep: "dead end".

De stripwereld valt op te delen in 2 duidelijk afgebakende categorieën: kinderstrips (met een uitstervende klassieke familiestrip) en volwassenenstrips.
Daartussen zit een hiaat van 6 jaar waarin makkelijk 75 tot 85% van de jongvolwassenen en pubers de stripwereld de rug toekeren. Een merk, want laat ons een kat een kat noemen, als Suske en Wiske heeft genoeg brand recognition om dat gat te kunnen opvullen. Waardoor de generatie 14 tot 20 jarigen kunnen groeien als striplezers van kinderstrips om uiteindelijk bij de volwassenen strips te eindigen.

3 tot 7 jaar: Suske en Wiske Junior
7 tot 14 jaar: Suske en Wiske
14 tot 20 jaar: Amoras

1 merk, 17 jaar leesplezier. Of je het nu eens bent met de inhoud of niet, voor de stripwereld an sigh, vind ik dit de beste zet in jaren!

Hamirubi
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Hamirubi » 05 mei 2013, 23:57

Is Amoras niet eerder voor 12- tot 14-jarigen?

dentom
Moderator
Contacteer:

Bericht door dentom » 06 mei 2013, 07:01

Daar is het toch iets te ingewikkeld voor geschreven, denk ik.

cees
Forum voor de Fans fan

Bericht door cees » 06 mei 2013, 07:29

We zijn nu al een tijdje bezig over het album Spin-off reeks Amoras,maar hebben jullie de prijzen eens vergeleken Het album kost bij bruna 6,95 en bij de makro B 4,90,waarom zo prijs verschil ????????.
mijn nieuwe email adres is

rover12031@outlook.com

dentom
Moderator
Contacteer:

Bericht door dentom » 06 mei 2013, 07:51

Omdat die 6.95 een adviesprijs is.
De winkels zijn vrij om zelf hun prijzen te bepalen natuurlijk. :)

Daarom is er zo prijs verschil !!!!!!!. ;-) :D

Plaats reactie