[Gastauteurs] Geduvel op de heide

Bespreek hier de albumreeksen van Amoras, Junior Suske en Wiske, Jerom, De grappen van Lambik, Schanulleke etc.
Plaats reactie
S&W lover
Suske en Wiske Megafan

[Gastauteurs] Geduvel op de heide

Bericht door S&W lover » 20 jan 2022, 16:40

Ik vond dit op internet. Moet volgens enkele webshops in mei verschijnen. Iemand enig idee?

Verhaal:
In deze heerlijk ouderwetse hommage aan meesterverteller Willy Vandersteen combineren de auteurs elementen uit De Verborgen Kroon (een avontuur van Jerom) en De Duistere Diamant. Het resultaat is een luchtig, vrolijk en spannend avontuur in de geest van de vierkante Jerom-albums, overgoten met het onmiskenbare Suske en Wiske-sausje. Lambik kocht een caravan en organiseert een uitstap met Jerom en tante Sidonia naar de Kalmthoutse heide. Suske en Wiske verblijven er op het landgoed van een oude bekende, maar wanneer Lambik & co. ter plaatse komen, blijkt hun kampplaats overhoop gehaald en zijn de kinderen verdwenen...
Laatst gewijzigd door Rikki - Erik op 21 jan 2022, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Toevoeging aan titel

Rikki - Erik
DE Suske en Wiske freak!
Contacteer:

Re: Geduvel op de heide

Bericht door Rikki - Erik » 21 jan 2022, 14:47

Door Marc Legendre (scenario) en Jan Bosschaert (tekeningen) lees ik ook ergens.

ArjenLeine
Suske en Wiske fan

Re: [Gastauteurs] Geduvel op de heide

Bericht door ArjenLeine » 27 apr 2022, 16:46

Jan Francken stuurt een mail rond met een pakket voor Geduvel op de heide voor 12.50 Eur.
100 exemplaren. De foto laat het album en een gelimiteerde postkaart zien. Ik neem aan dat dat de kleine afbeelding is van het album.
En een sticker van Toerisme Kalmthout.
Af te halen 1 mei te Gouda
Afbeelding

SWvx
Suske en Wiske Megafan

Bericht door SWvx » 05 mei 2022, 22:16

Ik heb het album net aangeschaft. En eerste blik erop toonde mij een verhaal dat het woord hommage al eer aan doet. Een mooi eerbetoon aan een klassiek Suske en Wiske verhaal uit de tijd van de geestelijke vader en zelfs aan een verhaal uit de reeks Jerom, een hoofdpersonage dat eindelijk terug met haar oorspronkelijk naam aangesproken wordt, de terugkeer van een paar oude bekenden en zelfs een gastoptreden van een stripfiguur uit een andere reeks.

Wat mij naast het verhaal ook nog opviel, is dat ze nu blijkbaar voor een vaste vormgeving van de hommage-albums hebben gekozen. Dit was al het derde op een rij met een klassieke rode kaft, en het tweede op rij met een identiek lettertype voor de titels op de kaft.

JeroenG
Suske en Wiske Megafan
Contacteer:

Bericht door JeroenG » 16 mei 2022, 10:41

SWvx schreef:
05 mei 2022, 22:16
Wat mij naast het verhaal ook nog opviel, is dat ze nu blijkbaar voor een vaste vormgeving van de hommage-albums hebben gekozen. Dit was al het derde op een rij met een klassieke rode kaft, en het tweede op rij met een identiek lettertype voor de titels op de kaft.
De rode kaft is inderdaad de derde op een rij.
Het lettertype op de kaft is echter al aanwezig vanaf het allereerste verhaal in de hommage-serie, dat wil zeggen, de auteurs en 'Suske en Wiske' tekst. Alleen het verhaal van Paul Geerts had een ander lettertype, die aansluit bij de oude officiële rode reeks. De titel van het verhaal zelf is echter ook al vrijwel elk verhaal in hetzelfde lettertype op de kaft te zien, namelijk het 'oude' rode reeks lettertype. Alleen 'Cromimi' en 'De Vroem-Vroem-Club' hadden een ander lettertype voor de titel.

Plaats reactie