Uitleg Toernooi

Kies hier je favoriete Suske en Wiske albums!
AJG
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door AJG » 17 nov 2008, 19:14

mrdammann schreef:
vdW schreef:
AJG schreef:Het moet een beetje overzichtelijk blijven, het gaat immers om een heeeeele hoop albums en heel veel meningen.

Een paar dingen moeten volgens mij wel in de gaten gehouden worden:
- Niet de groepen van 10 zoals de vorige keer; immers dan krijg je alle van der Steen, alle Geerts, en alle Verhaegen boeken die onderling tegen elkaar spelen
- Een knockout systeem vanaf het begin: ik denk dat het dan te lang gaat duren

Mijn voorstel zou zijn:
- Loten, en beginnen met een eerste ronde met groepen van 4
- Om er de vaart in te houden elke week 5 groepen van 4 plaatsen, die een week open laten, en de week erna weer 5
- 67 t/m 302 betekent 236 albums die meedoen; dat geeft 59 albums voor de volgende ronde. Dit dan met de beste verliezers aanvullen tot 64, en vanaf dan er een knockout systeem van maken.
vind ik ook een prima idee.. maar hoe ga je dan willekeurig die groepen vullen? (neem je bijv 67, 77, 87, 97 en 107?)
Volgens mij gaat hij loten. Ik vind het ook een goed idee. Maar beginnen we gelijk na deze competitie?
Loten inderdaad. AJG jr. verheugt zich er nu al op. :lol:

Wat mij betreft wachten we niet tot na de huidige competitie; dan zijn we een half jaar verder of zo. Volgens mij kan dat prima naast elkaar. Maar daar mogen de inrichters van dit forum ook even hun zegje over doen :wink: .

Rikki - Erik
DE Suske en Wiske freak!
Contacteer:

Bericht door Rikki - Erik » 17 nov 2008, 19:54

Ik denk dat we elk redelijk initiatief altijd zullen steunen. Dus mocht je van ons specifieke informatie nodig hebben om deze competitie op te zetten dan hoor ik 't wel!
Misschien dat Cees ook wel zijn steentje bij zal willen dragen gezien zijn enthousiasme om hiermee te beginnen!

mrdammann
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door mrdammann » 17 nov 2008, 21:14

Vergeet je ronde 2c niet?

AJG
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door AJG » 17 nov 2008, 21:17

mrdammann schreef:Vergeet je ronde 2c niet?
Wat denk je? :wink:

Uiteraard niet, staat met hoofdletters in m'n agenda de komende 16 weken. Wordt later vanavond of morgenochtend.

mrdammann
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door mrdammann » 17 nov 2008, 21:18

AJG schreef:
mrdammann schreef:Vergeet je ronde 2c niet?
Wat denk je? :wink:
Ik denk dat je het niet vergeet :lol: :D

Antoon
Admin

Bericht door Antoon » 17 nov 2008, 21:23

Mijn idee zou ook zijn om te wachten tot de huidige competitie van beste verhaal voorbij is. Ik wil ook wel zeggen dat het een leuk initatief is en benieuwd ben naar argumenten waarom het ene verhaal slechter wordt gevonden dan een ander. Misschien dat er meer mensen met ideeën rondlopen. Ik zou het leuk vinden als iemand nog eens een quiz zou organiseren; ik ben alweer vragen aan het verzinnen voor een volgende topografiequiz.

mrdammann
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door mrdammann » 17 nov 2008, 21:34

Antoon schreef: Ik zou het leuk vinden als iemand nog eens een quiz zou organiseren; ik ben alweer vragen aan het verzinnen voor een volgende topografiequiz.
Mag ik daarvoor alvast meedoen. :D
En ik dacht dat we een muziek-nederlands quiz nog gingen doen?

Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 18 nov 2008, 09:38

mrdammann schreef:
Antoon schreef: Ik zou het leuk vinden als iemand nog eens een quiz zou organiseren; ik ben alweer vragen aan het verzinnen voor een volgende topografiequiz.
Mag ik daarvoor alvast meedoen. :D
En ik dacht dat we een muziek-nederlands quiz nog gingen doen?
Ja, die komt ook!
Echter kan dat nog wat duren! Tot Kerstmis dit jaar heb ik nauwelijks tijd en ben met andere dingen steeds in de weer!
Mijn strip `De Orkaan´ is weer online!!!
Te lezen op http://suskeenwiske.ophetwww.net

mrdammann
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door mrdammann » 18 nov 2008, 17:11

Trouwens kunnen we daarna na het slechtste album gelijk een competie van mooiste cover en daarna lelijkste cover. Iets te vroeg kunnen we gelijk planen.

Lila
Suske en Wiske kenner

Bericht door Lila » 18 nov 2008, 21:45

Ideeen komen we niet te kort :wink:

AJG
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door AJG » 21 nov 2008, 15:22

AJG schreef:Het moet een beetje overzichtelijk blijven, het gaat immers om een heeeeele hoop albums en heel veel meningen.

Een paar dingen moeten volgens mij wel in de gaten gehouden worden:
- Niet de groepen van 10 zoals de vorige keer; immers dan krijg je alle van der Steen, alle Geerts, en alle Verhaegen boeken die onderling tegen elkaar spelen
- Een knockout systeem vanaf het begin: ik denk dat het dan te lang gaat duren

Mijn voorstel zou zijn:
- Loten, en beginnen met een eerste ronde met groepen van 4
- Om er de vaart in te houden elke week 5 groepen van 4 plaatsen, die een week open laten, en de week erna weer 5
- 67 t/m 302 betekent 236 albums die meedoen; dat geeft 59 albums voor de volgende ronde. Dit dan met de beste verliezers aanvullen tot 64, en vanaf dan er een knockout systeem van maken.

Goed, even paar dagen de reacties afgewacht hier, en mij lijkt als ik het zo lees dat er wel animo is voor een 'slechtste-album competitie'. Ook de opzet zoals ik hierboven noemde stuitte niet echt op weerstand, al kun je altijd over details discussieren.

Blijft er 1 vraag over: zijn de moderators akkoord als ik dit weekend de zaak ga opstarten? Of wil men perse wachten tot na de 'beste album competitie'?

Ideeen als beste cover en lelijkste cover kunnen we dan altijd nog doen na deze competities.

Rikki - Erik
DE Suske en Wiske freak!
Contacteer:

Bericht door Rikki - Erik » 21 nov 2008, 15:32

Liever geen competities door elkaar. Liefst na de beste album competitie.

Wie zou overigens een soort van samenvatting van deze competitie kunnen schrijven, want we moeten toch iets hebben om later eens naar terug te kijken he ;)

Aart-Teun
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Aart-Teun » 21 nov 2008, 17:07

Dit toernooi gaat overigens op deze manier nog 13 + 8 + 4 + 2 + 1 weken duren = 28 weken - meer dan een half jaar.
Kunnen we het toernooi niet iets versnellen door bijvoorbeeld meer knock-outs tegelijk naast elkaar te zetten?

Hedlims
Suske en Wiske Megafan

Meer polls tegelijk

Bericht door Hedlims » 21 nov 2008, 20:42

Ik stem voor

AJG
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door AJG » 21 nov 2008, 22:00

Wat mij betreft prima; 3 rondes tegelijk of zo? (zeg ik terwijl ik met een schuin oog richting moderators kijk :) )

Plaats reactie