Uitleg Toernooi

Kies hier je favoriete Suske en Wiske albums!
Sal A. Mander
Suske en Wiske kenner

Bericht door Sal A. Mander » 28 okt 2008, 14:49

Ik vind dat wel een goed idee AJG.
Door loting komen willekeurige albums tegen over elkaar te staan.
Hiermee voorkom je wat in de 1e ronde is gebeurd: vroegtijdige uitschakeling van goede albums en zwakkere broeders die wel verder zijn. Dat is nu niet meer terug te draaien.
Door loting maak wordt het ook nog spannender.
Je kunt ook nog een herkansingsronde invoeren (net als bij Judo toernooien :-D) en daar albums die het op een procent (of twee) niet gehaald hebben, alsnog een kans te geven.

Rikki - Erik
DE Suske en Wiske freak!
Contacteer:

Bericht door Rikki - Erik » 28 okt 2008, 17:23

Wie wil dit graag op zich nemen? Ik vind het allemaal prima.

AJG
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door AJG » 28 okt 2008, 20:08

Rikki - Erik schreef:Wie wil dit graag op zich nemen? Ik vind het allemaal prima.
Ik wil dat best doen als inbrenger van het idee, maar ik wil als relatieve nieuwkomer hier zeker niet voor de voeten gaan lopen van meer ervaren forummers. Dus als iemand anders het wil doen, ook prima :) .

Antoon
Admin

Bericht door Antoon » 28 okt 2008, 20:26

Sander (mrdammann) was ook een 'relatieve nieuwkomer' toen hij met het idee voor dit toernooi kwam, dat kan toch nooit een beletsel zijn.
Als er geen andere ideeën zijn om verder te gaan lijkt me een knock-out systeem heel goed. Ook het idee van Michiel (Sal A. Mander) om willekeurige albums tegen elkaar te laten strijden lijkt me aardig.

dentom
Moderator
Contacteer:

Bericht door dentom » 28 okt 2008, 20:52

een ander systeem is dat tegen een bepaalde datum elke forummer (die meedoet) zijn 10-15 favoriete albums inzend en dat daartussen de poules worden gehouden

mrdammann
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door mrdammann » 02 nov 2008, 18:29

Ik denk als bedenker :) dat de loting het beste is, het bouwt de spanning op. Ik zou dit niet graag willen doen, omdat ik het druk met school heb. :evil:

AJG
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door AJG » 02 nov 2008, 19:26

OK, ik neem het stokje wel over dan. :)

De bedenker heeft ingestemd dus we gaan voor loten. Ik moet even de winnaars bij elkaar zoeken, en aanvullen met de beste nr's 2 tot we er 32 hebben. Vervolgens een notaris zoeken die bij de loting aanwezig is :lol: .

Binnen een paar dagen zal ik de eerste plaatsen; deze blijft een week open staan alvorens deze gesloten wordt, en de nieuwe geplaatst wordt.

Rikki - Erik
DE Suske en Wiske freak!
Contacteer:

Bericht door Rikki - Erik » 02 nov 2008, 23:43

Prima!

Misschien kun je in de topictitels laten weten dat het hier de eindrondes betreft! ;)

AJG
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door AJG » 17 nov 2008, 12:15

Nu we toch bezig zijn: wat vinden we er van om een soortgelijke competitie op te zetten en zo tot het slechtste album te komen? Waarom we een bepaald album goed vinden, dat is meestal wel bekend, maar ik ben ook wel benieuwd naar de mening van anderen waarom bepaalde albums nou zo slecht zijn. Volgens mij kan dat wel aardige discussies opleveren :) .

mrdammann
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door mrdammann » 17 nov 2008, 15:50

AJG schreef:Nu we toch bezig zijn: wat vinden we er van om een soortgelijke competitie op te zetten en zo tot het slechtste album te komen? Waarom we een bepaald album goed vinden, dat is meestal wel bekend, maar ik ben ook wel benieuwd naar de mening van anderen waarom bepaalde albums nou zo slecht zijn. Volgens mij kan dat wel aardige discussies opleveren :) .
Ik zal het leuk vinden zonder groepen te doen. En gelijk een knock-out ronde. Dat lijkt me ook veel eerlijker. 8)

vdW
Suske en Wiske Megafan

Bericht door vdW » 17 nov 2008, 15:52

mrdammann schreef:
AJG schreef:Nu we toch bezig zijn: wat vinden we er van om een soortgelijke competitie op te zetten en zo tot het slechtste album te komen? Waarom we een bepaald album goed vinden, dat is meestal wel bekend, maar ik ben ook wel benieuwd naar de mening van anderen waarom bepaalde albums nou zo slecht zijn. Volgens mij kan dat wel aardige discussies opleveren :) .
Ik zal het leuk vinden zonder groepen te doen. En gelijk een knock-out ronde. Dat lijkt me ook veel eerlijker. 8)
ik zou gewoon mensen albums laten nomineren. dan bekijken welke het vaakst voorkomen en dan daaruit een knockout ronde maken..

mrdammann
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door mrdammann » 17 nov 2008, 15:53

vdW schreef:
mrdammann schreef:
ik zou gewoon mensen albums laten nomineren. dan bekijken welke het vaakst voorkomen en dan daaruit een knockout ronde maken..
Op een gegeven moment komen toch alle albums aan kop. Iedereen heeft een eigen mening!

AJG
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door AJG » 17 nov 2008, 17:48

Het moet een beetje overzichtelijk blijven, het gaat immers om een heeeeele hoop albums en heel veel meningen.

Een paar dingen moeten volgens mij wel in de gaten gehouden worden:
- Niet de groepen van 10 zoals de vorige keer; immers dan krijg je alle van der Steen, alle Geerts, en alle Verhaegen boeken die onderling tegen elkaar spelen
- Een knockout systeem vanaf het begin: ik denk dat het dan te lang gaat duren

Mijn voorstel zou zijn:
- Loten, en beginnen met een eerste ronde met groepen van 4
- Om er de vaart in te houden elke week 5 groepen van 4 plaatsen, die een week open laten, en de week erna weer 5
- 67 t/m 302 betekent 236 albums die meedoen; dat geeft 59 albums voor de volgende ronde. Dit dan met de beste verliezers aanvullen tot 64, en vanaf dan er een knockout systeem van maken.

vdW
Suske en Wiske Megafan

Bericht door vdW » 17 nov 2008, 17:57

AJG schreef:Het moet een beetje overzichtelijk blijven, het gaat immers om een heeeeele hoop albums en heel veel meningen.

- Niet de groepen van 10 zoals de vorige keer; immers dan krijg je alle van der Steen, alle Geerts, en alle Verhaegen boeken die onderling tegen elkaar spelen

Mijn voorstel zou zijn:
- Om er de vaart in te houden elke week 5 groepen van 4 plaatsen, die een week open laten, en de week erna weer 5
- 67 t/m 302 betekent 236 albums die meedoen; dat geeft 59 albums voor de volgende ronde. Dit dan met de beste verliezers aanvullen tot 64, en vanaf dan er een knockout systeem van maken.
vind ik ook een prima idee.. maar hoe ga je dan willekeurig die groepen vullen? (neem je bijv 67, 77, 87, 97 en 107?)

mrdammann
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door mrdammann » 17 nov 2008, 18:41

vdW schreef:
AJG schreef:Het moet een beetje overzichtelijk blijven, het gaat immers om een heeeeele hoop albums en heel veel meningen.

Mijn voorstel zou zijn:
vind ik ook een prima idee.. maar hoe ga je dan willekeurig die groepen vullen? (neem je bijv 67, 77, 87, 97 en 107?)
Volgens mij gaat hij loten. Ik vind het ook een goed idee. Maar beginnen we gelijk na deze competitie?

Plaats reactie