Quiz : The legends of Rock and Pop

Speel hier quizzen over diverse onderwerpen!
Plaats reactie
Ramon
Admin
Contacteer:

Re: Quiz : The legends of Rock and Pop

Bericht door Ramon » 05 aug 2010, 18:13

Nosferatu schreef:Bedankt voor het meespelen. Jammer, dat er geen smilie bestaat, die je een ruikertje kan geven, want dan zou ik je die meteen geven! :wink:
Ramon, of bestaat zo´n smilie wel? :?: :idea:
Alstu: Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 05 aug 2010, 18:40

Beste Sanna,

Alsnog een ruikertje voor je! :wink:

Afbeelding

Met dank aan Ramon.
Mijn strip `De Orkaan´ is weer online!!!
Te lezen op http://suskeenwiske.ophetwww.net

Sanna
Suske en Wiske fan

Bericht door Sanna » 06 aug 2010, 12:55

Bedankt voor de bloemen!! T was een leuke quiz!! Succes voor de mensen die nog meedoen, ik zal de quiz nog blijven volgen!!

Een volgende keer zal ik zeker weer meedoen, als ABBA maar niet meer komt!
Hoewel... nu weet ik er natuurlijk heel veel van! ;)

Succes allen!
Das gibt's nur einmal, das kommt nicht wieder!

Antoon
Admin

Bericht door Antoon » 08 aug 2010, 12:21

Nosferatu schreef:...Zelfs onze gast Antoon als ABBA-expert ligt in het middenveld, wat me eigenlijk wel verbaast.
Tja, ik had al zo'n vermoeden dat ik niet zo'n hele hoge score zou hebben. Wanneer het om muziek gaat, gaat het mij vooral om de liedjes zelf. Albums, jaartallen en uiteindelijk zelfs artiesten interesseren me veel minder. Het is dat ABBA veel mooie liedjes heeft gemaakt dat dat ik me een 'fan' heb durven noemen, maar nu ik zo de uitslag bekijken denk ik dat er op het forum grotere fans zijn. (Ramon :twisted: )

Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 12 aug 2010, 17:48

De eerste vragen over Guns n´ Roses heb ik al, maar nog niet alle! :wink:

Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 29 aug 2010, 19:17

Effe duimpjes drukken en morgen of overmorgen staat de nieuwe ronde online! :gek: :wink:

Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 02 sep 2010, 18:36

Nog een paar vragen en dan gaat het EINDELIJK verder! :wink:
Ik denk morgen of zaterdag!

Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 05 sep 2010, 15:02

Nu de vakantie definitief voorbij is, kunnen we weer beginnen met de quiz.

Ik krijg tot uiterlijk 19 september de antwoorden van :

- Ramon
- Robert
- Sal.A.Mander
en
- AJG

Veel plezier en moge de beste winnen! :wink:

Zoals al bekend gaat het dit keer om een van de legendes van het stevigere soort muziek, nl. Guns N´ Roses!!!!!

1.Waar en wanneer ontstond de band?
Was dat in 1984, 1983, 1985 of 1986?
In New York, Denver, Los Angeles of in Seatle? ( 2 Punten haalbaar )

2.Het waren de schoolvrienden Axl Rose en Izzy Stradlin, die de groep Hollywood Rose oprichtten. Het duurde niet lang en Stradling wisselde naar de band London en Rose ging naar de band L.A. Guns, maar de beiden vonden elkaar weer en samen met Tracii Guns, Ole Beich en Rob Gardener werd een nieuwe groep opgericht en Guns N´ Roses was geboren.
Beich verliet de band al na een gig en Duff McKagan nam de basgitaar. Het was ook McKagan, die zijn beide schoolvriende Slash en Steven Adler naar de groep haalde. Darrvoor gingen dan Guns en Gardener!
Met deze formatie begon het succes geleidelijk aan vorm te krijgen. Ze werden onder contract van de firma Geffen Records genomen en de eerste EP met name „Live?!*@Like aSuicide" in een gelimiteerde oplage van 10.000 stuks verscheen.
In 1987 hadden de heren hun doorbraak met hun allereerste album …?... ( 1 Punt haalbaar )

3. Van dat album werden ook twee uiterst goed in het oor liggende singles uitgekoppeld
Wie kan mij de naam van tenminste één van die singles noemen? ( 1 Punt haalbaar )

4.Het tweede album „G N´ R Lies“ liet niet lang op zich wachten en verscheen einde 1988. Het bevatte de zelfde liederen, die al op hezn EP verschenen waren + nog vier extra songs.Had de band tot daarheen alleen succes in de VS, zag dat in 1989 al heel anders uit. Canada, Europa, Brazilië en Japan volgden en ook daar werden de heren gevierd als de nieuwe sensatie uit de rockwereld. Echter was hun bekendheidsgraad niet altijd van positieve aard.
Wie kan mij een van de dingen noemen, waardoor Guns N´ Roses uit het kader viel. ( 1 Punt haalbaar )

5.In 1990 werd Adler uit de groep geworpen en vervangen door Matt Sorum, de drummer van een band, welke grootste singlehit „She sells Sanctuary“ was. Bij welke groep was Sorum voor zijn tijd bij Guns N´ Roses de drummer? ( 1 Punt haalbaar )

6.Een uitgebreide wereldtoernee volgde hierop, zodat de al lang aangekondigde nieuwe plaat „ Use your Illusion“ op de lange baan werd geschoven. Een zesde man vond kort voor het begin van de wereldtoernee teogang tot de band, nl. Dizzy Reed, de toetsenist, zodat het klankspectrum van de band nog beter tot gelding zou komen.
Na het einde van de wereldtoernee had Izzy Stradlin het spuugzat en verliet de band. Gilby Clarke nam daarop de vakante positie in. In september 1991 was het dan zover. Het wachten op nieuw materiaal was ten einde en de muziekwereld werd beloond met zelfs 2 studio-albums!!! Ze heetten „Use your Illusion I“ en „Use your Illusion II „. Beide albums stormde overal ter wereld de hitparades naar binnen en er werden ook vlijtig singles uitgekoppeld, die stuk voor stuk hits werden. In het geheel waren dat zes single-uitkoppeleingen. Wie kan mij van de zes tenminste drie stuks noemen? ( 3 Punten haalbaar )

7.En weer ging het op toernee en weer waren alle concerten uitverkocht. Biinen een tijd van 28 maanden had de band zegge en schrijve 192 concerten achter zich gebracht!!!! Het mag dan wel logisch zijn, dat er spanningen optreden tussen de leden elkander!!! En hoe!
Toch verscheen in 1993 het album „The Spaghetti Incident. Dit album bestond uit covers van songs uit het tijdperk van de glamrock en de punkmuziek.
Dit album verkocht zich niet helemaal zo goed als de voorgaanden, maar toch goed genoeg, dat zowel de groep als ook de platenmaatschappij tevreden was. Slash, de leadgitarist was echter helemaal niet meer tevreden, met zowel de muzikale richting, die Axl Rose met Guns N´ Roses wilde volgen als ook met Axl zelf. In 1995 nam hij zijn hoed . In 1997 gingen dan ook nog Matt Sorum en Duff MacKagan. Nu stond Rose er helemaal alleen voor. Was dit het einde van de succesband Guns N´ Roses?
Het antwoord was „NEE!!!“
Nieuwe muzikanten moesten komen! Muzikanten, géén muziektalenten zoals bv. Slash!
Rose had genoeg ervan, dat al zijn besluiten in twijfel getrokken worden.
Hij kondigde een nieuw album en dat zou heten : „2000 Intensions“, maar daar kwam niets van!
Plots verscheen in 1999 het live-album „Live Era : ´87-´93“ en ook als nieuw songmateriaal de single „Oh my God“. Beiden flopten en hoe!
Trouwens is „Oh my God“ een deel van een soundtrack van een film met Arnold Schwarzenegger!
Welke film met Schwarzenegger bedoel ik? ( 1 Punt haalbaar ) ( Tip!!! Die film heeft niks met Conan of terminatoren te doen, maar met Mephistofeles!!!!! )

8.Vanaf het jaar 2000 gingen er weer leden uit de groep en er kwamen weer nieuwe, alléén Rose bleef!!! Niet moeilijk met zo´n ego!
In de herfst van 2002 ging Guns N´ Roses op toernee, weliswaar klein, want alleen Noord-Amerika en Groot – Brittanië stond op het programma, maar ook dar liep niet alles naar tevredenheid. In Vancouver bv. werd het concert van de ene dag op de andere afgelast, hetgeen als gevolg had, dat fans zich als hooligans begonnen te gedragen om zo hun frustratie kwijt te krijgen!
Het nieuwe album liet verder op zich wachten en had nu andere werktitel gekregen, nl. „Chinese Democracy“.
Geffen Records had nu op haar beurt echter de neus vol van Rose met zijn ster-alluren en bracht tot ergernis niet alleen van Rose, maar ook de vroegere leden Slash en MacDuff, een „Greatest Hits“-compilation in maart 2004 uit en dat album werd een succes!!! Sinds de zalige tijden van “Use your Illusion“ 1 en 2 eindelijk weer eens een hit!
Slash en MacKagan waren ondertussen in 2004 goed bezig, want zij waren nu leden geworden van de groep ..?... en hadden zowel een goedlopend album namens „Contraband“ en ook de single „Fall to Pieces“ scoorde goed in de hitparades! ( 1 Punt haalbaar )

9.Slash was al na zijn weggang in 1995 bij Guns N´ Roses niet lang werkeloos, want hij richtte zijn groep namens …?.... op. De groep bracht in verloop van zeven jaar 2 albums uit ( „It´s 5 o´Clock somewhere“ in 1995 en „Aint Life Grand“ in 2000 ).

10.Het jaar 2006 was het startsein voor het comeback van Guns N´ Roses.
Rose gooide er weer een paar uit zijn groep en nieuwe mochten erbij komen. Hij kondigde nu aan, dat „Chinese Democracy“ serieus vormen zou krijgen. Bij Geffen Records maar ook de fans en de muziekcritici hielden het voor een running gag. Rose deed dit alleen om zich interessant te maken, maar zie aan... Einde november 2008 lag het album in de winkels!!!!
Het wonder was volbracht, maar was dit het verwachte comeback?

Ogenschijnlijk : „JA!!!!“, maar inofficieel : „NEE!!!“

De tijden van weleer zijn voorbij en al verliep de aansluitende wereldtoernee 2008 /2009 van Guns N´ Roses goed, was het toch merkbaar, dat ze het moesten hebben van de oude songs uit de eindjaren 80/beginjaren 90!

Slash zelf lacht zich in het vuistje, want zijn eerste solo-album uit 2010 doet het uitstekend en men bewondert hem om zijn virtuositeit in zake gitaarspel. Hoe heet zijn eerste solo-album? ( 1 Punt haalbaar )
Laatst gewijzigd door Nosferatu op 06 sep 2010, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 05 sep 2010, 15:12

In de volgende ronde zal ik het hebben over een groep, die in de jaren 70 begon met een destijds gewaagde mix uit hard-rock, punk en synthesizerklanken. In de eerste helft van de jaren 80 waren zij de protagonisten van de electro pop en -rock om daarna in de jaren 90 te verdwijnen. Eerst nu, anno 2009 en 2010, laten ze weer van zich horen! :D

Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 08 sep 2010, 08:04

De eerste antwoorden heb ik al van :

- Sal.A.Mander
- Ramon

Nu nog die van :

- Robert
- AJG

Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 21 sep 2010, 18:56

Van Robert krijg ik de antwoorden binnenkort, maar.. AJG? :?:

Jouw antwoorden, wanneer komen die? :|

AJG
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door AJG » 21 sep 2010, 22:49

Nosferatu schreef:Van Robert krijg ik de antwoorden binnenkort, maar.. AJG? :?:

Jouw antwoorden, wanneer komen die? :|
:oops: , toch nog vergeten.

Morgenavond krijg je ze, mijn excuses.

Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 22 sep 2010, 19:37

Van AJG heb ik ze nu ook, nu nog die van Robert! :D

Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 23 sep 2010, 16:29

De strijd is weer gestreden! :P

Wie is dit keer niet meer bij?

Alle heren zijn kenners, dat mag duidelijk zijn! :mrgreen:
Men kon in het geheel 13 punten halen, maar allen hebben het ( misschien door vlugtigheid ) niet gehaald! :gek:

Ik ben heel eerlijk, dat ik dit niet zo verwacht heb en daarom heb ik nog een paar vragen bewaard voor een eventuele tussenronde, maar alles is anders gekomen. :shock:

Laten we het niet al te lang duren!

Here are the results!

- AJG : 12/13 Punten
-Sal.A.Mander : 11/13 Punten
- Ramon : 12/13 Punten
en
- Robert : 4/13 Punten

Het was niet Robert zijn moment, maar ja.... !
Hij heeft zich dapper geweerd en dat is ook niet te versmaden bij zulke "connaisseurs". :wink:

Robert, ik ga ervan uit dat je in een van de volgende edities weer er bij bent. :D

De laatste drie kunnen zich al hun borst nat maken, want in de volgende ronde gaat het om een van de richting gevende groepen uit de jaren 70 en 80 in zake synthezisers in combinatie van elektrische gitaren :

... nl. Ultravox!

Onderstaand vinden jullie de antwoorden.

Zoals al bekend gaat het dit keer om een van de legendes van het stevigere soort muziek, nl. Guns N´ Roses!!!!!

1. Waar en wanneer ontstond de band?
Was dat in 1984, 1983, 1985 of 1986?
In New York, Denver, Los Angeles of in Seatlle? ( 2 Punten haalbaar )

Antwoord : in 1985 in de stad Los Angeles

2.Het waren de schoolvrienden Axl Rose en Izzy Stradlin, die de groep Hollywood Rose oprichtten. Het duurde niet lang en Stradling wisselde naar de band London en Rose ging naar de band L.A. Guns, maar de beiden vonden elkaar weer en samen met Tracii Guns, Ole Beich en Rob Gardener werd een nieuwe groep opgericht en Guns N´ Roses was geboren.
Beich verliet de band al na een gig en Duff McKagan nam de basgitaar. Het was ook McKagan, die zijn beide schoolvriende Slash en Steven Adler naar de groep haalde. Darrvoor gingen dan Guns en Gardener!
Met deze formatie begon het succes geleidelijk aan vorm te krijgen. Ze werden onder contract van de firma Geffen Records en de eerste EP met name „Live?!* @Like aSuicide in een gelimiteerde oplage van 10.000 stuks verscheen.
In 1987 hadden de heren hun doorbraak met hun allereerste album …?... ( 1 Punt haalbaar )

Antwoord : „Appetite for Destruction“

3. Van dat album werden ook twee uiterst goed in het oor liggende singles uitgekoppeld
Wie kan mij de naam van tenminste één van die singles noemen? ( 1 Punt haalbaar )

Antwoord : Het waren er eigenlijk drie! „ Welcome to the Jungle“, „Sweet Child o´ Mine“ en „Paradice City“.

4. Het tweede album „G N´ R Lies“ liet niet lang op zich wachten en verscheen einde 1988. Het bevatte de zelfde liederen, die al op hezn EP verschenen waren + nog vier extra songs.Had de band tot daarheen alleen succes in de VS, zag dat in 1989 al heel anders uit. Canada, Europa, Brazilië en Japan volgden en ook daar werden de heren gevierd als de nieuwe sensatie uit de rockwereld. Echter was hun bekendheidsgraad niet altijd van positieve aard.
Wie kan mij een van de dingen noemen, waardoor Guns N´ Roses uit het kader viel. ( 1 Punt haalbaar )

Antwoord : Net als bij ons kikkerlandje zin voorbeeld Herman Brood : „Sex, Drugs, & Rock ´n Roll, maar waar hij enigzins discipline toonde was bij Guns `N Roses ook wegbliiven van optredens of eerst later beginnen als gepland en ook het verhonen van het publiek, alcoholmisbruik. Moet ik nog meer noemen!

5. In 1990 werd Adler uit de groep geworpen en vervangen door Matt Sorum, de drummer van een band, welke grootste singlehit „She sells Sanctuary“ was. Bij welke groep was Sorum voor zijn tijd bij Guns N´ Roses de drummer? ( 1 Punt haalbaar )

Antwoord : The Cult

6. Een uitgebreide wereldtoernee volgde hierop, zodat de al lang aangekondigde nieuwe plaat „ Use your Illusion“ op de lange baan werd geschoven. Een zesde man vond kort voor het begin van de wereldtoernee teogang tot de band, nl. Dizzy Reed, de toetsenist, zodat het klankspectrum van de band nog beter tot gelding zou komen.
Na het einde van de wereldtoernee had Izzy Stradlin het spuugzat en verliet de band. Gilby Clarke nam daarop de vakante positie in. In september 1991 was het dan zover. Het wachten op nieuw materiaal was ten einde en de muziekwereld werd beloond met zelfs 2 studio-albums!!! Ze heetten „Use your Illusion I“ en „Use your Illusion II „. Beide albums stormde overal ter wereld de hitparades naar binnen en er werden ook vlijtig singles uitgekoppeld, die stuk voor stuk hits werden. In het geheel waren dat zes single-uitkoppeleingen. Wie kan mij van de zes tenminste drie stuks noemen? ( 3 Punten haalbaar )

Antwoord : „November Rain“, Don´t cry“, „live & let die“, „Knocking on Heaven´s Door“ , Yesterdays“ en „You could be mine“.

7. En weer ging het op toernee en weer waren alle concerten uitverkocht. Biinen een tijd van 28 maanden had de band zegge en schrijve 192 concerten achter zich gebracht!!!! Het mag dan wel logisch zijn, dat er spanningen optreden tussen de leden elkander!!! En hoe!
Toch verscheen in 1993 het album „The Spaghetti Incident. Dit album bestond uit covers van songs uit het tijdperk van de glamrock en de punkmuziek.
Dit album verkocht zich niet helemaal zo goed als de voorgaanden, maar toch goed genoeg, dat zowel de groep als ook de platenmaatschappij tevreden was. Slash, de ledgitarist was echter helemaal niet meer tevreden, met zowel de muzikale richting, die Axl Rose met Guns N´ Roses wilde volgen als ook met Axl zelf. In 1995 nam hij zijn hoed . In 1997 gingen dan ook nog Matt Sorum en Duff MacKagan. Nu stond Rose er helemaal alleen voor. Was dit het einde van de succesband Guns N´ Roses?
Het antwoord was „NEE!!!“
Nieuwe muzikanten moesten komen! Muzikanten, géén muziektalenten zoals bv. Slash!
Rose had genoeg ervan, dat al zijn besluiten in twijfel getrokken worden.
Hij kondigde een nieuw album en dat zou heten : „2000 Intensions“, maar daar kwam niets van!
Plots verscheen in 1999 het live-album „Live Era : ´87-´93“ en ook als nieuw songmateriaal de single „Oh my God“. Beiden flopten en hoe!
Trouwens is „Oh my God“ een deel van een soundtrack van een film met Arnold Schwarzenegger!
Welke film met Schwarzenegger bedoel ik? ( 1 Punt haalbaar ) ( Tip!!! Die film heeft niks met Conan of terminatoren te doen, maar met Mephistofeles!!!!! )

Antwoord : Die film met Arnold Schwarzenegger was „ End of Days “.

8. Vanaf het jaar 2000 gingen er weer leden uit de groep en er kwamen weer nieuwe, alléén Rose bleef!!! Niet moeilijk met zo´n ego!
In de herfst van 2002 ging Guns N´ Roses op toernee, weliswaar klein, want alleen Noord-Amerika en Groot – Brittanië stond op het programma, maar ook daar liep niet alles naar tevredenheid. In Vancouver bv. werd het concert van de ene dag op de andere afgelast, hetgeen als gevolg had, dat fans zich als hooligans begonnen te gedragen om zo hun frustratie kwijt te krijgen!
Het nieuwe album liet verder op zich wachten en had nu andere werktitel gekregen, nl. „Chinese Democracy“.
Geffen Records had echter de neus vol van Rose met zijn ster-alluren en bracht tot ergernis niet alleen van Rose, maar ook de vroegere leden Slash en MacDuff, een „Greatest Hits“-compilation in maart 2004 uit en dat album werd een succes!!! Sinds de zalige tijden van “Use your Illusion“ 1 en 2 eindelijk weer eens een hit!
Slash en MacKagan waren ondertussen in 2004 goed bezig, want zij waren nu leden geworden van de groep ..?... en hadden zowel een goedlopend album namens „Contraband“ en ook de single „Fall to Pieces“ scoorde goed in de hitparades! ( 1 Punt haalbaar )

Antwoord : Velvet Revolver

9. Slash was al na zijn weggang in 1995 bij Guns N´ Roses niet lang werkeloos, want hij richtte zijn groep namens …?.... op. De groep bracht in verloop van zeven jaar 2 albums uit ( „It´s 5 o´Clock somewhere“ in 1995 en „Aint Life Grand“ in 2000 ). ( 1 Punt haalbaar )

Antwoord : Slash´s Snakepit

10. Het jaar 2006 was het startsein voor het comeback van Guns N´ Roses.
Rose gooide er weer een paar uit zijn groep en nieuwe mochten erbij komen. Hij kondigde nu aan, dat „Chinese Democracy“ serieus vormen zou krijgen. Bij Geffen Records maar ook de fans en de muziekcritici hielden het voor een running gag. Rose deed dit alleen om zich interessant te maken, maar zie aan... Einde november 2008 lag het album in de winkels!!!!
Het wonder was volbracht, maar was dit het verwachte comeback?

Ogenschijnlijk : „JA!!!!“, maar inofficieel : „NEE!!!“

De tijden van weleer zijn voorbij en al verliep de aansluitende wereldtoernee 2008 /2009 van Guns N´ Roses goed, was het toch merkbaar, dat ze het moesten hebben van de oude songs uit de eindjaren 80/beginjaren 90!

Slash zelf lacht zich in het vuistje want zijn eerste solo-album uit 2010 doet het uitstekend enmen bewondert hem om zijn virtuositeit in zake gitaar spelen. Hoe heet zijn eerste solo-album? ( 1 Punt haalbaar )

Antwoord : „Slash“

Bronnen:

Mijn eigen geheugen
Wikipedia
diverse fansites

AJG
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door AJG » 23 sep 2010, 17:15

Nosferatu schreef: De laatste drie kunnen zich al hun borst nat maken, want in de volgende ronde gaat het om een van de richting gevende groepen uit de jaren 70 en 80 in zake synthezisers in combinatie van elektrische gitaren :

... nl. Ultravox!

Hee, dat wordt een 'thuiswedstrijd'. :D . Daar heb ik diverse CD's van, en dit voorjaar zelfs nog live gezien.

Plaats reactie