Topografie-quiz 2: de zwakste schakel

Speel hier quizzen over diverse onderwerpen!
Plaats reactie
Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 08 aug 2007, 21:29

:oops: :oops:

Antoon, sorry, maar de topografie-quiz was ik helemaal vergeten. :(
Mijn strip `De Orkaan´ is weer online!!!
Te lezen op http://suskeenwiske.ophetwww.net

Antoon
Admin

Bericht door Antoon » 09 aug 2007, 07:26

Nosferatu schreef::oops: :oops:

Antoon, sorry, maar de topografie-quiz was ik helemaal vergeten. :(
Sjongejonge, en dat is dan de winnaar van de vorige keer :twisted:
Ik had me nog geen zorgen gemaakt, hoor. Je bent zeker nog niet de laatste die zijn antwoorden inlevert. Ik vermoed zelfs dat dat ook deze keer niet zal zijn, want het begint een traditie te worden dat Roy dat is op de laatste dag :P

Nog even het overzicht; de antwoorden zijn binnen van:

Arco (amoras)
Hans
Ramon
Erik (Rikki-Erik)
Jos (Campesino)
Olaf (falo)
Harmen (Hedlims)
Robert

Ik verwacht nog antwoorden van:

Roy
Alain (Nosferatu)

roymanders
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Bericht door roymanders » 09 aug 2007, 11:18

ik heb ook veel bedenktijd nodig :wink: vandaar ik telkens onderaan eindig 8)

Antoon
Admin

Bericht door Antoon » 18 aug 2007, 17:26

En de laatste antwoorden zijn binnen :wink: Voordat ik de scores bekend maak, eerst maar weer de antwoorden op de vragen:

1) Wat was de (administratieve) hoofdstad van West-Duitsland?
Bonn
2) Wat is de naam van de hoofdstad die hieronder met een rode cirkel is weergegeven?
Bern
3) In welk land ligt de stad Brisbane?
Australië
4) Hoe wordt het (overgrote deel) van Aziatisch Rusland genoemd? Deze naam zit ook in de naam van de bekende spoorlijn van Moskou naar Vladivostok?
Siberië (enkele mensen zeiden Transsiberië, maar ‘trans’ is een ander woord voor ‘door’, de spoorlijn gaat dan ook door Siberië. Voor dit antwoord heb ik nog 1 punt gegeven.)
5) Aan welke twee landen grenst Uruguay?
Argentinië en Brazilië
6) Hoe heet het grootste (en meest zuidelijke) eiland van Griekenland?
Kreta
7) Welk land had in 2005 meer inwoners: Noorwegen of Zweden?
Zweden, want deze had 9 miljoen inwoners en Noorwegen 4,6 miljoen
8 ) Welk kanaal verbindt de Middellandse met de Rode zee?
Het Suez kanaal
9) Wat is de naam van de berg bij Kaapstad die bekend is om zijn platte top?
Tafelberg
10) Wat is de naam van het paleis/museum dat hieronder is te zien en in welke stad staat het?
Het Louvre in Parijs (op de achtergrond zijn nog de Eiffeltoren en de kantoren van La Defense te zien. Een aantal mensen gaven Versailles als antwoord, wat begrijpelijk is omdat het ook een paleis/museum is, maar dat staat niet bij de Seine en niet zo dicht bij de Eiffeltoren.)

De scores zijn dan als volgt:

Robert 20/20
Roy 13/20
Jos (Campesino) 19/20
Hans 16/20
Alain (Nosferatu) 18/20
Erik (Rikki-Erik) 18/20
Ramon 18/20
Arco (amoras) 11/20
Olaf (falo) 20/20
Harmen (Hedlims) 18/20

Arco (amoras) heeft dus deze keer de minste punten gehaald en ligt er uit. Heel erg jammer, niet alleen omdat hij morgen jarig is, maar ook omdat hij in de eerste drie rondes zo goed gescoord heeft.
Morgen zal ik voor de overgebleven negen mensen de vragen posten. Nu de vakantie voor de meeste mensen voorbij is wil ik de tijd om de antwoorden in te sturen weer terugbrengen naar twee weken.

roymanders
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Bericht door roymanders » 18 aug 2007, 18:10

mijn god, ik heb een kennis van niks, en ben nog steeds door.

en natuurlijk altijd mijn andwoorden netjes optijd ingeleverd :lol:

Antoon
Admin

Bericht door Antoon » 19 aug 2007, 13:44

En we gaan door met ronde no.5:

1) Van welk land is Beunos Aires de hoofdstad?
2) Wat is de naam van de hoofdstad die hieronder met een rode cirkel is weergegeven?

Afbeelding

3) In welk land ligt de stad Ho Chi Minh-stad
4) Hoe heet de westelijke regio van Frankrijk met steden als Rennes, Brest en Quimper?
5) Aan welke twee landen grenst Bangladesh?
6) Hoe heet het eiland direct ten zuiden van Cuba met als hoofdstad Kingston, dat wordt/werd getroffen door de orkaan Dean?
7) Welk land had in 2005 meer inwoners Tsjechië of Slowakije?
8 ) Hoe heet de zee tussen de Balkan en Italië?
9) Hoe heet de vulkaan op Sicilië, die de hoogste van Italië en zelfs Europa is?
10) Wat is de naam van het grafmonument dat hieronder is te zien en in welke stad staat het?

Afbeelding

Ik verwacht deze ronde antwoorden van:

Robert
Roy
Jos (Campesino)
Hans
Alain (Nosferatu)
Erik (Rikki-Erik)
Ramon
Olaf (falo)
Harmen (Hedlims)

Jullie hebben t/m vrijdag 31 augustus de tijd de antwoorden in te leveren.

Antoon
Admin

Bericht door Antoon » 20 aug 2007, 16:10

De antwoorden zijn binnen van:

Erik (Rikki-Erik)
Jos (Campesino)
Hans
Robert
Roy
Alain (Nosferatu)
Ramon

Olaf (falo)
Harmen (Hedlims)

Antoon
Admin

Bericht door Antoon » 01 sep 2007, 09:43

De antwoorden zijn weer binnen zodat ik dadelijk de scores bekend zal maken. Eerst weer even de antwoorden op de vragen:

1) Van welk land is Beunos Aires de hoofdstad?
Argentinië
Ankara
3) In welk land ligt de stad Ho Chi Minh-stad
Vietnam
4) Hoe heet de westelijke regio van Frankrijk met steden als Rennes, Brest en Quimper?
Bretagne
5) Aan welke twee landen grenst Bangladesh?
India en Myanmar (Tot 1989 heette het laatste land Birma, dit antwoord heb ik niet goed gerekend)
6) Hoe heet het eiland direct ten zuiden van Cuba met als hoofdstad Kingston, dat wordt/werd getroffen door de orkaan Dean?
Jamaica
7) Welk land had in 2005 meer inwoners Tsjechië of Slowakije?
Tsjechië, want deze had 10,2 miljoen inwoners en Slowakije 5,4 miljoen
8 ) Hoe heet de zee tussen de Balkan en Italië?
Adriatische Zee
9) Hoe heet de vulkaan op Sicilië, die de hoogste van Italië en zelfs Europa is?
Etna
10) Wat is de naam van het grafmonument dat hieronder is te zien en in welke stad staat het?
De Taj Mahal te Agra (India)

De scores zijn dan als volgt:

Robert 18/20
Roy 14/20
Jos (Campesino) 19/20
Hans 16/20
Alain (Nosferatu) 19/20
Erik (Rikki-Erik) 18/20
Ramon 17/20
Olaf (falo) 17/20
Harmen (Hedlims) 12/20

Dit betekent dat deze keer Harmen eruit ligt. Jammer, want als je een paar keer gehad gegokt had er misschien een hogere score uitgerold. De ervaring leert dat veel gokken goed werkt; geen antwoord is altijd fout. Arco had ook nog antwoorden ingeleverd zijn score is 13/20.
De vragen voor ronde nummer 6 volgen vanmiddag of vanavond. Jullie krijgen weer een kleine twee weken de vragen te beantwoorden. Hou er rekening mee dat de vragen moeilijker zullen worden.

Antoon
Admin

Bericht door Antoon » 01 sep 2007, 17:30

En we zijn al weer bij ronde nr. 6, de vragen:

1) Van welk land is Kuala Lumpur de hoofdstad?

Afbeelding

3) In welk land ligt de stad Monterrey?
4) Hoe heet de provincie van Canada met het hoogste aantal inwoners en steden als Toronto en Ottowa?
5) Aan welke twee landen grenst Moldavië?
6) Bij welk land horen de Faeröer eilanden in het noorden van de Atlantische Oceaan?
7) Welk land had in 2005 meer inwoners: Ethiopië of Soedan?
8 ) Wat is de naam van het meer tussen Kazachstan en Oezbekistan dat de laatste decennia sterk in oppervlakte is afgenomen?
9) Wat is de naam van het (hoog)gebergte in het noorden van Marokko (niet de Atlas)?
10) Deze keer geen 3D-gebouw, maar een ruïnestad in Zuid-Amerika. Wat is de naam van deze stad en in welk land zijn deze Inca-overblijfselen te vinden?

Afbeelding

Ik verwacht antwoorden van:

Robert
Roy
Jos (Campesino)
Hans
Alain (Nosferatu)
Erik (Rikki-Erik)
Ramon
Olaf (falo)

Jullie hebben t/m zaterdag 15 september om de antwoorden in te leveren. Omdat ik die zaterdag in Kalmthout ben zullen pas zondag de antwoorden en scores volgen. Veel succes!

roymanders
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Bericht door roymanders » 01 sep 2007, 17:44

idd pittige vragen antoon, ga eens aan de binnenkant van mijn oogjes kijken of er wat antwoorden te vinden zijn :wink:

Drenth
Forum voor de Fans fan

Bericht door Drenth » 01 sep 2007, 18:14

Antoon schreef: Jullie hebben t/m zaterdag 15 september om de antwoorden in te leveren.

Omdat ik die zaterdag in Kalmthout ben zullen pas zondag de antwoorden en scores volgen. Veel succes!
Antoon,
Kan ik je in Kalmthout omkopen met een drankje?

Rikki-Erik
Het gemiste drankje van Valkenswaard inhalen in Kalmthout?

Tot daar

Antoon
Admin

Bericht door Antoon » 01 sep 2007, 19:43

Uiteindelijk zullen de vragen nog wel een graadje moeilijker worden. Helaas val ik niet om te kopen wat niet wil zeggen dat je me geen drankje mag aanbieden :twisted: :wink:

Antoon
Admin

Bericht door Antoon » 02 sep 2007, 10:16

Ik heb de antwoorden van:

Jos (Campesino)
Erik (Rikki-Erik)
Alain (Nosferatu)
Robert
Hans
Ramon
Roy

Olaf (falo)

Antoon
Admin

Bericht door Antoon » 16 sep 2007, 10:12

Ik moet nog van Olaf de antwoorden krijgen. Ik heb hem daar vandaag nog de tijd voor gegeven, anders is hij de 'zwakste schakel' voor deze ronde.

Antoon
Admin

Bericht door Antoon » 17 sep 2007, 12:21

De antwoorden zijn dan toch allemaal binnen, maar eerst weer de antwoorden op de vragen (speciaal voor Alain uitleg bij een aantal vragen :wink: ):

1) Van welk land is Kuala Lumpur de hoofdstad?
Maleisië
Praag
3) In welk land ligt de stad Monterrey?
Mexico (Canada is een paar keer genoemd, maar dit is waarschijnlijk verward met Montreal. Ook Californië in de VS is genoemd; hiervoor heb ik nog één punt gegeven omdat er inderdaad een stadje bestaat met bijna dezelfde naam, het is verschil is een letter ‘r’ minder: Monterey)
4) Hoe heet de provincie van Canada met het hoogste aantal inwoners en steden als Toronto en Ottowa?
Ontario
5) Aan welke twee landen grenst Moldavië?
Oekraïne en Roemenië
6) Bij welk land horen de Faeröer eilanden in het noorden van de Atlantische Oceaan?
Denemarken
7) Welk land had in 2005 meer inwoners: Ethiopië of Soedan?
Ethiopië, want deze had 73 miljoen inwoners en Soedan 40 miljoen
8 ) Wat is de naam van het meer tussen Kazachstan en Oezbekistan dat de laatste decennia sterk in oppervlakte is afgenomen?
Aralmeer
9) Wat is de naam van het (hoog)gebergte in het noorden van Marokko (niet de Atlas)?
Rifgebergte (Over deze vraag kreeg ik een opmerking als zou deze toch tot het Atlasgebergte behoren. Ik heb het nagezocht en de meningen lijken erover uiteen te lopen. Ikzelf ben van mening dat dit niet klopt: de verschillende delen van het Atlasgebergte lopen allemaal van het zuidwesten naar het noordoosten en het Rifgebergte meer van het noordwesten naar het zuidoosten. Op Wikipedia is te lezen en op onderstaande kaart is te zien dat het Rifgebergte deel uitmaakt van een andere serie gebergten die de Betische Cirdellera wordt genoemd en die als een boog om het westelijk deel van de Middellandse Zee loopt. De Sierra Nevada en de Balearen maken hier ook deel vanuit.)
Afbeelding

10) Deze keer geen 3D-gebouw, maar een ruïnestad in Zuid-Amerika. Wat is de naam van deze stad en in welk land zijn deze Inca-overblijfselen te vinden?
Machu Picchu In Peru (Hans, waarschijnlijk bedoelde je Tikal in Guatemala, dit is echter geen Inca maar een Maya-stad; daarbij is die streek minder bergachtig)

De scores zijn als volgt:

Robert 10/20
Roy 9/20
Jos (Campesino) 20/20
Hans 8/20
Alain (Nosferatu) 15/20
Erik (Rikki-Erik) 10/20
Ramon 16/20
Olaf (falo) 10/20

Dit betekent dat we dit keer moeten afscheid nemen van Hans; het is heel goed dat je bijna overal iets ingevuld, maar dit keer was dat helaas niet voldoende. Ik hoop wel dat je de quiz blijft volgen en een volgende keer weer meedoet.

Vanavond zal ik de vragen voor ronde 7 plaatsen

Plaats reactie