Topografie-quiz 2: de zwakste schakel

Speel hier quizzen over diverse onderwerpen!
Plaats reactie
Antoon
Admin

Bericht door Antoon » 21 jul 2007, 12:27

De antwoorden zijn weer gecontroleerd, maar voordat ik de uitslag van ronde 3 bekend maak eerst de antwoorden:

1) Van welk land is Teheran de hoofdstad?
Iran
2) Wat is de naam van de hoofdstad die hieronder met een rode cirkel is weergegeven?
Boedapest
3) In welk land ligt de stad Sjanghai?
China
4) Hoe heet de noordoostelijke regio van Spanje met Barcelona als hoofdstad?
Catalonië
5) Aan welke twee landen grenst Tunesië?
Algerije en Libië
6) Bij welk land hoort de eilandengroep Azoren (Atlantische Oceaan)?
Portugal
7) Welk land had in 2005 meer inwoners Rusland of de Verenigde Staten?
De Verenigde Staten, want deze hadden 300 miljoen inwoners en Rusland 143 miljoen
8 ) Hoe heet de zee tussen Cuba, de kleine Antillen, Zuid- en Midden-Amerika?
Caribische Zee
9) Wat is de naam van het (laag)gebergte dat hoofdzakelijk in België ligt, maar ook in Luxemburg en een stukje Frankrijk?
Ardennen
10) Wat is de naam van de toren die hieronder (op de voorgrond) is te zien en in welke stad staat het?
De Big Ben, natuurlijk in Londen (Westminster Tower heb ik ook goed gerekend omdat deze toren deel uitmaakt van het Palace of Westminster. De officiële naam is trouwens het simpele ‘clock tower’ en ‘Big Ben’ is eigenlijk de beroemdste van de klokken die in deze toren hangt.)

De individuele punten zijn dan:

Robert 20/20
Roy 12/20
Jos (Campesino) 20/20
Hans 12/20
Alain (Nosferatu) 20/20
Erik (Rikki-Erik) 14/20
Ramon 14/20
Arco (amoras) 18/20
Rach (wissewis) -/20
Olaf (falo) 15/20
Harmen (Hedlims) 20/20

Zowel Hans als Roy hebben het laagste aantal punten gescoord 12 en Rach (wissewis) heeft geen antwoorden ingestuurd. Aangezien ik toch extra vragen zal moeten stellen om te zien wie er deze ronde afvalt, wil ik Rach ook nog de mogelijkheid geven de extra vragen te beantwoorden.
Er is dus nog geen afvaller bekend. Vanavond zal ik hier extra vragen plaatsen voor Hans, Roy en Rach.

Antoon
Admin

Bericht door Antoon » 21 jul 2007, 18:20

Hieronder volgen de extra vragen:

1) In welk land ligt de stad Valencia?
2) Welke van de zes werelddelen heeft het kleinste landoppervlak? (Noord-Amerika, Zuid-Amerika, Europa, Afrika, Azië of Oceanië)
3) Wat is één van de langste rivieren ter wereld, maar in ieders geval de langste rivier van Zuid-Amerika?
4) In het oosten niet heel ver van de grens met Duitsland ligt het hoogste punt van België: de Signal de Botrange. Geef een schatting hoe hoog deze is. Degene die het dichtst bij de goede hoogte zit krijgt twee punten en de ander één. Tenzij je er meer dan 100 meter naast zit, dat zou ik wel erg veel vinden en dan is het: geen punten.
5) In tegenstelling tot de berichten die ik vandaag heb gehoord is de in aanbouw zijnde Burj Dubai niet het hoogste gebouw ter wereld. Hieronder is een foto te zien van de vooralsnog hoogste vrijstaande toren ter wereld. Wat is de naam van deze toren en in welke stad staat deze?

Afbeelding

Let op: het gaat dus om extra vragen. Deze zijn alleen bedoeld voor:
Hans
Roy
Rach
Ik geef jullie een week de tijd om de vragen te beantwoorden en hoop dat jullie nu niet net op vakantie zijn.

roymanders
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Bericht door roymanders » 22 jul 2007, 13:11

eehm antoon in rode 1 vielen Sylvia, Jari en Luca af omdat ze geen antwoorden ingeleverd hebben. gilles viel af omdat hij de minste goed had.

waarom geef je iemand nu wel een tweede kans zonder dat deze de vragen beantwoordt heeft van de laatste ronde, en de mensen die in het begin afvielen niet.........

Gilles
Forum voor de Fans fan

Bericht door Gilles » 22 jul 2007, 15:28

En waarom moet jij het nog eens inwrijven dat ik er het eerste uitlag? :twisted:

roymanders
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Bericht door roymanders » 22 jul 2007, 15:59

Gilles schreef:En waarom moet jij het nog eens inwrijven dat ik er het eerste uitlag? :twisted:
omdat ik er bijna zeker van was dat ik dat zou worden :wink:

Antoon
Admin

Bericht door Antoon » 22 jul 2007, 17:31

roymanders schreef:eehm antoon in rode 1 vielen Sylvia, Jari en Luca af omdat ze geen antwoorden ingeleverd hebben. gilles viel af omdat hij de minste goed had.

waarom geef je iemand nu wel een tweede kans zonder dat deze de vragen beantwoordt heeft van de laatste ronde, en de mensen die in het begin afvielen niet.........
Dat is een goede vraag. Eigenlijk omdat het niet meer de eerste ronde is; Rach heeft nu al een aantal keer de antwoorden ingeleverd. Daarnaast was ze vorig jaar finaliste en zou ik het jammer vinden als ze er nu al uit zou liggen.
Zijn er meer mensen die vinden dat Rach er uit zou moeten liggen nu ze de antwoorden niet op tijd heeft ingeleverd?

Ramon
Admin
Contacteer:

Bericht door Ramon » 22 jul 2007, 21:04

Wel als er verder maar één persoon was met het laagste aantal punten, maar gezien de gelijke stand vind ik het redelijk om haar ook die kans nog te kunnen. Maar uiteindelijk ben jij quizmaster :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Antoon
Admin

Bericht door Antoon » 28 jul 2007, 09:41

Rach heeft bij mij aangegeven niet meer te kunnen meedoen oa. wegens drukte, waardoor Hans en Roy beiden doorgaan in de topografiequiz. Zij hebben wel hun antwoorden ingeleverd, maar voordat ik de scores bekend maak eerst de antwoorden op de vragen:

1) In welk land ligt de stad Valencia?
Spanje
2) Welke van de zes werelddelen heeft het kleinste landoppervlak? (Noord-Amerika, Zuid-Amerika, Europa, Afrika, Azië of Oceanië)
Oceanië, ruim 9 miljoen vierkante kilometer. Europa is ongeveer 10,5 miljoen vierkante kilometer groot.
3) Wat is één van de langste rivieren ter wereld, maar in ieders geval de langste rivier van Zuid-Amerika?
de Amazone
4) In het oosten niet heel ver van de grens met Duitsland ligt het hoogste punt van België: de Signal de Botrange. Geef een schatting hoe hoog deze is. Degene die het dichtst bij de goede hoogte zit krijgt twee punten en de ander één. Tenzij je er meer dan 100 meter naast zit, dat zou ik wel erg veel vinden en dan is het: geen punten.
694 meter
5) In tegenstelling tot de berichten die ik vandaag heb gehoord is de in aanbouw zijnde Burj Dubai niet het hoogste gebouw ter wereld. Hieronder is een foto te zien van de vooralsnog hoogste vrijstaande toren ter wereld. Wat is de naam van deze toren en in welke stad staat deze?
De CN-tower in Toronto, Canada (553 meter)

De uitslag is dan als volgt:
Hans 4/10
Roy 4/10
Rach -/10

Waarschijnlijk zal ik vanavond de vragen voor ronde vier hier op het forum zetten. Omdat we nu nog midden in de vakantieperiode zitten zal ik iedereen weer drie weken de kans geven de antwoorden op te sturen.

Antoon
Admin

Bericht door Antoon » 28 jul 2007, 18:15

Een weekje later dan gepland, maar nu dan toch de vragen voor ronde 4:

1) Wat was de (administratieve) hoofdstad van West-Duitsland?
2) Wat is de naam van de hoofdstad die hieronder met een rode cirkel is weergegeven?

Afbeelding

3) In welk land ligt de stad Brisbane?
4) Hoe wordt het (overgrote deel) van Aziatisch Rusland genoemd? Deze naam zit ook in de naam van de bekende spoorlijn van Moskou naar Vladivostok?
5) Aan welke twee landen grenst Uruguay?
6) Hoe heet het grootste (en meest zuidelijke) eiland van Griekenland?
7) Welk land had in 2005 meer inwoners: Noorwegen of Zweden?
8 ) Welk kanaal verbindt de Middellandse met de Rode zee?
9) Wat is de naam van de berg bij Kaapstad die bekend is om zijn platte top?
10) Wat is de naam van het paleis/museum dat hieronder is te zien en in welke stad staat het?

Afbeelding

Zoals ik vanmorgen al schreef krijgt iedereen weer drie weken de tijd zijn antwoorden in te leveren, oftewel t/m vrijdag 17 augustus. En wel van de volgende personen:

Robert
Roy
Jos (Campesino)
Hans
Alain (Nosferatu)
Erik (Rikki-Erik)
Ramon
Arco (amoras)
Olaf (falo)
Harmen (Hedlims)

Rikki - Erik
DE Suske en Wiske freak!
Contacteer:

Bericht door Rikki - Erik » 29 jul 2007, 22:13

De laatste vraag is wel een beetje simpel gezien een klein detail dat je wellicht over het hoofd hebt gezien?

Antoon
Admin

Bericht door Antoon » 30 jul 2007, 07:26

Rikki - Erik schreef:De laatste vraag is wel een beetje simpel gezien een klein detail dat je wellicht over het hoofd hebt gezien?
Dat detail heb ik er nog expres ingebracht, omdat het me anders toch nog te moeilijk leek. We zijn pas in ronde 4, dus er komt nog genoeg tijd voor moeilijke vragen. Als ik naar het detail had gevraagd, dan zou de vraag pas simpel zijn geweest :wink:

Hans
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Bericht door Hans » 30 jul 2007, 14:08

Antoon schreef:
Rikki - Erik schreef:De laatste vraag is wel een beetje simpel gezien een klein detail dat je wellicht over het hoofd hebt gezien?
Dat detail heb ik er nog expres ingebracht, omdat het me anders toch nog te moeilijk leek. We zijn pas in ronde 4, dus er komt nog genoeg tijd voor moeilijke vragen. Als ik naar het detail had gevraagd, dan zou de vraag pas simpel zijn geweest :wink:

Zo klein is ie niet :lol:
eerlijk is eerlijk en dat is dus niet oneerlijk!

Antoon
Admin

Bericht door Antoon » 30 jul 2007, 15:52

De antwoorden zijn binnen van:

Arco (amoras)
Hans
Ramon
Erik (Rikki-Erik)
Jos (Campesino)
Olaf (falo)
Harmen (Hedlims)

Ik verwacht nog antwoorden van:

Robert
Roy
Alain (Nosferatu)
Laatst gewijzigd door Antoon op 08 aug 2007, 12:32, 5 keer totaal gewijzigd.

Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 30 jul 2007, 20:08

Komend weekend krijg je mijn antwoorden, Antoon.
Mijn strip `De Orkaan´ is weer online!!!
Te lezen op http://suskeenwiske.ophetwww.net

Robert
Forum voor de Fans fan

Bericht door Robert » 08 aug 2007, 08:34

Ik ben net terug van vakantie, mijn antwoorden komen er binnenkort aan :)
Afbeelding

Plaats reactie