Muziek-quiz 2: de zwakste schakel

Speel hier quizzen over diverse onderwerpen!
Plaats reactie
Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 25 feb 2007, 16:56

Hier is íe al : de extra-ronde!!!! Ik geef jullie tijd tot volgende week zondag, de 4e maart.

Extra-ronde voor Ramon en Robert

1. Begin dit jaar werd bekend dat drie heren, die vooral begin jaren 80 wereldwijd enorm succes hadden, weer bij elkaar zijn en op wereldtoernee gaan. Of er nieuw werk van hun zal verschijnen is nog niet bekend!
Over welke groep heb ik het?

( 1 punt )

2. Onlangs werd de line-up van Pink-Pop bekend gemaakt en net als geleden jaar zijn er dit keer weer fantastische bands en artiesten, zoals o.a. Muse, Iggy Pop & the Stooges, The Waterboys, Smashing Pumpkins en Linkin Park, maar ook The Fratellis. Zij zullen het festival openen!
The Fratellis zijn ondertussen bekend door de hit „Chelsea Dagger“!
Toch heeft de band deze hit te danken aan drie dj´s, die een actie voerden!
Weten jullie, waarover ik het heb?

( 1 punt )

3. Midden jaren 80 bestond Roxy Music niet meer, maar toch had de groep toen in die tijd noch eens een keer een zogenaamde club-hit! Club-hits zijn songs, die eigenlijk maar bekendheid genieten binnen bepaalde kringen. De song waarover ik het heb heet „Lover“ en werd vooral in de disco´s van Florida gespeeld. Het was de vroegere b-kant van de single „The same old Scene“ uit het album „Flesh + Blood“.
De producent van een overbekende tv-serie uit die tijd, altijd op zoek wat „in“ was, had een neusje voor zulke club-hits en zette de song op de eerste van een drietal soundtracks rond die tv-serie.
Als gevolg hiervan werd vooral de single „The same old Scene“ een geliefd verzamelobject en ook nu nog vind men deze single bij cd- en platenbeurzen zelden.
Door welke tv-serie werd destijds de song „Lover“ bekend?

( 1 punt )

4. Wie kent de popdiva Grace Jones niet? Zij had diverse successen met hits zoals :

a. „La Vie en Rose“
b. „Slave to the Rythm“
c. „Love is the Drug“
d. „I´ve seen that face before“
e. „Do or Die“
f. „Pull up to the Bumper“

Welke van deze hits van madame Jones was vroeger ooit eens in het origineel een grote hit van Roxy Music? ( Als jullie goed opgepast hebben, moet die vraag nu erg makkelijk zijn! :wink: )

( 1 punt )

5. Op de cd „ the Baja-Sessions“ vindt men ook het lied „Only the Lonely“. Dit is een coverversie van een legende van de rock-geschiedenis, nl. ..?..
( Ook die moet eigenlijk makkelijk zijn, als men opgelet heeft! :wink: )

( 1 punt )

6. Midden jaren 90 presenteerde Chris Isaak op een festival ter ere van Sun-Records „Blue Moon“. Deze song stond ooit aan het begin van de carriëre van een man, die door Sun-Records het tot wereldroem gebracht heeft.
Over wie heb ik het?

( 1 punt )
Mijn strip `De Orkaan´ is weer online!!!
Te lezen op http://suskeenwiske.ophetwww.net

Robert
Forum voor de Fans fan

Bericht door Robert » 25 feb 2007, 17:18

Nosferatu schreef:De uitslag van de gehele ronde :

Ramon : 21 punten + 11 punten = 32 punten
Hans : 29 punten + 12 punten = 41 punten
Robert : 25 punten + 7 punten = 32 punten
Joepie : 24 punten + 10 punten = 35 punten
Niet dat het de uitslag veranderd, maar 24 + 10 is in mijn ogen geen 35 :wink: :P
Afbeelding

Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 25 feb 2007, 18:51

Robert schreef:
Nosferatu schreef:De uitslag van de gehele ronde :

Ramon : 21 punten + 11 punten = 32 punten
Hans : 29 punten + 12 punten = 41 punten
Robert : 25 punten + 7 punten = 32 punten
Joepie : 24 punten + 10 punten = 35 punten
Niet dat het de uitslag veranderd, maar 24 + 10 is in mijn ogen geen 35 :wink: :P
:oops: :shock: :roll: Je hebt natuurlijk gelijk, Robert!
Joepie heeft 34 punten in het geheel! :wink:

De antwoorden van Robert heb ik trouwens al.
Kom op, Ramon, nu nog die van jouw!!!!
Hoe sneller je me je antwoorden geeft, hoe sneller we naar de voorlaatste ronde kunnen doorgaan. :wink:

Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 27 feb 2007, 20:48

Ramon had me gisteren al zijn antwoorden gegeven, maar ik vond nu eerst de tijd alles te controleren ( en hopelijk komt alles ook door, want nog steeds heb ik grote problemen met mijn internetverbinding :( ).

De stand tussen de twee :

Robert : 4 / 6 punten
Ramon : 4 / 6 punten

Beide willen door tot het einde! 8)

Goed, dan laten we verder gaan, maar eerst onderstaand de antwoorden op de 6 vragen!

Extra-ronde voor Ramon en Robert

1. Begin dit jaar werd bekend dat drie heren, die vooral begin jaren 80 wereldwijd enorm succes hadden, weer bij elkaar zijn en op wereldtoernee gaan. Of er nieuw werk van hun zal verschijnen is nog niet bekend!
Over welke groep heb ik het?

( 1 punt )

Antwoord : The Police

2. Onlangs werd de line-up van Pink-Pop bekend gemaakt en net als geleden jaar zijn er dit keer weer fantastische bands en artiesten, zoals o.a. Muse, Iggy Pop & the Stooges, The Waterboys, Smashing Pumpkins en Linkin Park, maar ook The Fratellis. Zij zullen het festival openen!
The Fratellis zijn ondertussen bekend door de hit „Chelsea Dagger“!
Toch heeft de band deze hit te danken aan drie dj´s, die een actie voerden!
Weten jullie, waarover ik het heb?

( 1 punt )

Antwoord : Die had ieder van jullie goed! Het ging daarom over de actie van 3FM tegen landmijnen en de gevolgen hiervan. De dj´s Gerard Ekdom, Sander Lantinga en Giel Beelen lieten zich de week voor Kerstmis zonder iets te eten opsluiten in Het Glazen Huis en presenteerde muziek, die mensen door een geldbedrag te doneren ten bate van de slachtoffers van zulke landmijnen konden aanvragen. De dj´s presenteerden hier voor het eerst „Chelsea Dagger“ van The Fratellis. Dit nummer sloeg in die week al onmiddelijk aan bij het radiohorend publiek en werd al die week een hit.

3. Midden jaren 80 bestond Roxy Music niet meer, maar toch had de groep toen in die tijd noch eens een keer een zogenaamde club-hit! Club-hits zijn songs, die eigenlijk maar bekendheid genieten binnen bepaalde kringen. De song waarover ik het heb heet „Lover“ en werd vooral in de disco´s van Florida gespeeld. Het was de vroegere b-kant van de single „The same old Scene“ uit het album „Flesh + Blood“.
De producent van een overbekende tv-serie uit die tijd, altijd op zoek wat „in“ was, had een neusje voor zulke club-hits en zette de song op de eerste van een drietal soundtracks rond die tv-serie.
Als gevolg hiervan werd vooral de single „The same old Scene“ een geliefd verzamelobject en ook nu nog vind men deze single bij cd- en platenbeurzen zelden.
Door welke tv-serie werd destijds de song „Lover“ bekend?

( 1 punt )

Antwoord : De tv-serie „Miami Vice“

4. Wie kent de popdiva Grace Jones niet? Zij had diverse successen met hits zoals :

a. „La Vie en Rose“
b. „Slave to the Rythm“
c. „Love is the Drug“
d. „I´ve seen that face before“
e. „Do or Die“
f. „Pull up to the Bumper“

Welke van deze hits van madame Jones was vroeger ooit eens in het origineel een grote hit van Roxy Music? ( Als jullie goed opgepast hebben, moet die vraag nu erg makkelijk zijn! )

( 1 punt )

Antwoord : c. „Love is the Drug“

5. Op de cd „ the Baja-Sessions“ vindt men ook het lied „Only the Lonely“. Dit is een coverversie van een legende van de rock-geschiedenis, nl. ..?..
( Ook die moet eigenlijk makkelijk zijn, als men opgelet heeft! )

( 1 punt )

Antwoord : Roy Orbison

6. Midden jaren 90 presenteerde Chris Isaak op een festival ter ere van Sun-Records „Blue Moon“. Deze song stond ooit aan het begin van de carriëre van een man, die door Sun-Records het tot wereldroem gebracht heeft.
Over wie heb ik het?

( 1 punt )

Antwoord : de collega van Roy Orbison bij Sun-Records, namelijk Elvis Presley.

Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 27 feb 2007, 21:03

Ik gooi het dit keer over een andere boeg bij onze twee! :wink:

Dit keer maar drie vragen!

1. Willy deVille was vroeger de zanger bij welke groep?

( 1 punt )

2. Gordon Summer kennen we in de muziekwereld beter als ..?..

( 1 punt )

3. De goeie Prince heeft niet alleen voor zichzelf muziek gemaakt, maar heeft ook vele dames geholpen met zijn muziek ( en niet alleen daarmee ), waaronder...

a. Melissa Etheridge
b. Kim Basinger
c. Sheena Easton
d. Appolonia Kotero
e. Shaka Kahn
f. Allanah Myles
g. Sinead o´Connor
h. Sam Brown
i. Doro
j. Whitney Houston
k. Sheila E.
l. Mariah Carey

De antwoorden wil ik graag zo snel als mogelijk, ofschoon Ramon, zoals ik weet, een tijd lang geen internet heeft!
Wie Ramon buiten het internet bereiken kan, wil ik graag vragen of diegene het hem zeggen wil, dat er weer vragen op hem wachten wegens gelijkstand. :wink:

Ramon
Admin
Contacteer:

Bericht door Ramon » 28 feb 2007, 16:20

Mijn internet is inmiddels ook hier op mijn kamer aangesloten :) Ik ga ze meteen maken!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Robert
Forum voor de Fans fan

Bericht door Robert » 28 feb 2007, 17:49

Ik heb de antwoorden inmiddels verstuurd
Afbeelding

Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 28 feb 2007, 18:43

:shock: :shock: :shock: :lol: :lol: :lol:

Ongelooflijk!!!! Alwéér gelijkstand!

Beiden wisten de eerste vraag niet!
De tweede wisten beiden wel en bij de derde gaf Robert 3 namen, terwijl Ramon me er vijf gaf! Robert had alle drie goed en Ramon had er twee van de vijf fout! We zijn dus weer bij het begin! :twisted:

Eeert maar eens de antwoorden :

1 . Willy deVille was vroeger zanger bij de band Mink deVille!

( 1 punt )

2. Gordon Summer kennen we beter als Sting!

( 1 punt )

3. De dames van Prince zijn :

c. Sheena Easton
d. Appolonia Kotero
e. Shaka Kahn
g. Sinead o´Connor
k. Sheila E.

( 5 punten )

In het geheel dus 7 punten, die haalbaar waren en beiden hadden er vijf van.

Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 28 feb 2007, 18:56

Volgende extra-ronde voor Robert en Ramon :

1. Hadden de bovengenoemde dames nog meerdere hits na of vóór hun ( muzikale ) collaboratie met Prince?

2. Voor welk land heeft Céline Dion in 1988 aan het Eurovisie- songfestival deelgenomen?

a. Luxemburg
b. Zwitserland
c. Belgie
d. Frankrijk

3. Wanneer heeft Nederland voor het laatst een Eurovisie-songfestival gewonneen en met welke groep en lied? ... Of heeft Nederland nooit gewonnen?

Zo, beide heren en laat het me jullie antwoorden zo snel als mogelijk weten!
:wink:
Laatst gewijzigd door Nosferatu op 04 mar 2007, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Ramon
Admin
Contacteer:

Bericht door Ramon » 01 mar 2007, 01:06

Prachtig :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 01 mar 2007, 20:17

We zijn d´r! :D
Een van de twee was beter als de andere, maar door tijdgebrek zal ik de uitslag eerst morgen kunnen plaatsen.

Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 04 mar 2007, 20:24

Eerst de antwoorden :

1. Alleen
c. Sheena Easton, e. Shaka Kahn en g. Sinead o´Connor hadden zoiets als een carriere zonder de hulp van Prince.

2. Zwitserland

3. Dat was Teach Inn, die in 1975 wonnen voor Nederland met het lied "Ding a Dong"

In het geheel waren 7 punten haalbaar!

Nu de uitslag :

- Ramon 4/7 punten
- Robert 6/7 punten

Robert gaat dus al winnaar uit de bus. Helaas, Ramon, maar dat je veel weet over pop- en rockmuziek weet, bewees je al eerder in de eerste muziekquiz van me! :wink: Daar was je toen op de tweede plaats gelandt.
Mocht ik over een jaar of anderhalf weer een muziekquiz maken, hoop ik, dat je weer mee doet. :D

De voorlaatste ronde gaat over de muziek van de jaren 80 en de invloed, die ze nu nog heeft op het hedendaagse muziekgebeuren. :mrgreen:

dentom
Moderator
Contacteer:

Bericht door dentom » 04 mar 2007, 22:15

Nosferatu schreef: 2. Zwitserland
Tiens, ik dacht dat die voor luxemburg zong, ah well, zo ziet ge maar, nooit te oud voor te leren :)

joepie
Forum voor de Fans fan

Bericht door joepie » 04 mar 2007, 22:33

volgens wykepedia deed dion mee voor zwitserland in 1988 dus in 87 deed ze niet mee ......

nog ff dubbel gecheckt in 1988 deed dion mee voor zwitserland en niet in 87 :twisted: :?:

Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 04 mar 2007, 22:57

joepie schreef:volgens wykepedia deed dion mee voor zwitserland in 1988 dus in 87 deed ze niet mee ......

nog ff dubbel gecheckt in 1988 deed dion mee voor zwitserland en niet in 87 :twisted: :?:
Ik heb het ook effe nagecheckt en ja het was in 1988! :o :wink:
Dankje Joepie.
Volgend weekend luid ik de volgende ronde in! :D

... En die zal niet al te makkelijk worden voor Joepie, Robert en Hans! :twisted: :mrgreen:

Plaats reactie