Suske en Wiske quiz: de zwakste schakel

Speel hier quizzen over diverse onderwerpen!
Plaats reactie
Rikki - Erik
DE Suske en Wiske freak!
Contacteer:

Bericht door Rikki - Erik » 07 sep 2006, 22:56

Als er verzoekjes zijn voor een bepaald thema dan hoor ik dat graag, dan probeer ik er een quiz rond te maken! Dus laat maar weten :)

Rikki - Erik
DE Suske en Wiske freak!
Contacteer:

Bericht door Rikki - Erik » 12 sep 2006, 11:15

as. donderdag moeten de antwoorden binnen zijn!

De volgende quiz zal over Marc Verhaegen gaan!

Rikki - Erik
DE Suske en Wiske freak!
Contacteer:

Bericht door Rikki - Erik » 14 sep 2006, 23:04

Dentom en Ramon; Zorg dat de antwoorden zsm. binnen zijn, of laat aub weten als je er mee stopt.

Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 14 sep 2006, 23:42

Rikki - Erik schreef:Vraag 8 is geschrapt.
Er werd gevraagd naar de diepste onderzee locatie. Ik meende dat Atlanta (Ijzeren Schelvis) dieper lag dan het decor in 'De bonkige baarden'. Daar is echter niets zinnigs over te zeggen, en daarom is deze vraag gescharpt. Excuses voor het ongemak.

Eigenlijk wel, Erik.

Volgens mij zijn de wateren rond IJsland dieper als die van Griekenland!
...Maar Antoon zal het beslist wel beter weten, dus had je die vraag rustig kunnen laten gelden! Waarom ook niet ! :wink:
Het zou dus een vraag geweest zijn, waar wij deelnemers hadden gissen kunnen! :D
Mijn strip `De Orkaan´ is weer online!!!
Te lezen op http://suskeenwiske.ophetwww.net

Rikki - Erik
DE Suske en Wiske freak!
Contacteer:

Bericht door Rikki - Erik » 15 sep 2006, 10:31

Nosferatu schreef:
Rikki - Erik schreef:Vraag 8 is geschrapt.
Er werd gevraagd naar de diepste onderzee locatie. Ik meende dat Atlanta (Ijzeren Schelvis) dieper lag dan het decor in 'De bonkige baarden'. Daar is echter niets zinnigs over te zeggen, en daarom is deze vraag gescharpt. Excuses voor het ongemak.

Eigenlijk wel, Erik.

Volgens mij zijn de wateren rond IJsland dieper als die van Griekenland!
...Maar Antoon zal het beslist wel beter weten, dus had je die vraag rustig kunnen laten gelden! Waarom ook niet ! :wink:
Het zou dus een vraag geweest zijn, waar wij deelnemers hadden gissen kunnen! :D

Helemaal gelijk :)
Maar ik wil niet perse een geografie quiz gaan verwarren met een Suske en Wiske quiz ;)

Antoon
Admin

Bericht door Antoon » 15 sep 2006, 14:44

Ik meen, gok, veronderstel :?: dat Erik na het lezen van mijn antwoord op deze vraag tot de conclusie kwam dat het antwoord niet duidelijk is. 8) Ik kan het antwoord ook niet geven. Mijn eerste gedacht was ook de IJzeren schelvis, maar meteen daarna bedacht ik me dat er nog een bathyscaaf was: de IJslandsuite. Ik meen zelfs dat er wordt gezegd in 'de bonkige baarden' "een bathyscaaf voor grote diepten". Maar dat weet ik niet zeker, en dat heb ik (vanzelfsprekend) ook niet gecontroleerd.
Welke locatie dieper is, de Ionische zee bij Griekenland of de Atlantische Oceaan bij IJsland weet ik ook niet zeker. Maar ik gok erop dat de laatste dieper is.
PS. Ik zou er geen moeite mee hebben als er meer 'geografische' vragen in de Suske en Wiske quiz werden gesteld :wink:

Ramon
Admin
Contacteer:

Bericht door Ramon » 15 sep 2006, 14:47

Rikki - Erik schreef:Dentom en Ramon; Zorg dat de antwoorden zsm. binnen zijn, of laat aub weten als je er mee stopt.

Ik ga het niet meer redden, vandaag ook niet meer helaas!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

dentom
Moderator
Contacteer:

Bericht door dentom » 15 sep 2006, 15:09

Ramon schreef:
Rikki - Erik schreef:Dentom en Ramon; Zorg dat de antwoorden zsm. binnen zijn, of laat aub weten als je er mee stopt.

Ik ga het niet meer redden, vandaag ook niet meer helaas!

ik heb het blijkbaar ook gemist, jammer :(

maar ja

Hans
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Bericht door Hans » 15 sep 2006, 20:04

Ey Tom, ik moest persee meedoen met jou kwis en nu verzaak je zelf :wink:

Erik, wanneer komt de uitslag?
eerlijk is eerlijk en dat is dus niet oneerlijk!

dentom
Moderator
Contacteer:

Bericht door dentom » 16 sep 2006, 06:20

Hans schreef:Ey Tom, ik moest persee meedoen met jou kwis en nu verzaak je zelf :wink:

Erik, wanneer komt de uitslag?

ja, ik heb eigenlijk zelf ook geen idee hoe ik het heb gemist... want normaal zodra ik de post met de vragen zie, beantwoord ik ze direct

het is nu wel, voor de tiende zat ik met smallband, en dan ben ik zo minmogelijk langs de verschillende forums gepasseerd, misschien dat ik het zo heb gemist

Rikki - Erik
DE Suske en Wiske freak!
Contacteer:

Bericht door Rikki - Erik » 16 sep 2006, 15:07

Tom en Ramon, morgen zijn de antwoorden online. Dus als je het vandaag nog kunt toesturen dan is dat bij deze de laatste kans!

Suc6!

Ramon
Admin
Contacteer:

Bericht door Ramon » 16 sep 2006, 17:16

Ik heb het helaas erg druk, sorry... Volgende quiz beter ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

dentom
Moderator
Contacteer:

Bericht door dentom » 16 sep 2006, 17:35

ik heb geantwoord :)

Hans
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Bericht door Hans » 18 sep 2006, 19:09

Erik, geef nu toch eens het verlossende antwoord. Wie is er door en wie valt er af? Het is inmiddels de 18e 8)
eerlijk is eerlijk en dat is dus niet oneerlijk!

Rikki - Erik
DE Suske en Wiske freak!
Contacteer:

Bericht door Rikki - Erik » 18 sep 2006, 19:59

Ik was al bezig toen je 't berichtje plaatste Hans ;)

Wederom een pittige ronde, en dat is niet vreemd gezien de finale die al begint te naderen! Toch wil ik proberen om het simpeler te maken... zoals je van mij gewend bent ;) En hopelijk krijg ik de vragen ook wat boeiender!
Volgende keer is te laat insturen niet meer meetellen (omdat ik mijn planning overhoop moet gooien), daarentegen zal ik nog duidelijker waarschuwen.

1. Wiens standbeeld staat er in Amoras? (1 punt)
Sus Antigoon. We zien hier Sus Antigoon in een menselijke gedaante afgebeeld bovenop een biervat. (die had iedereen goed)

2. Wat is er veranderd aan Amoras als ze voor de 2e keer Amoras bezoeken (1e keer is album 'Op het eiland Amoras')? (1 punt)
In 'De stalen bloempot' keren ze voor de 2e keer terug. Er is dan meer welvaart gekomen en de daken staan nu recht, ipv. schots en scheef.

3. Heeft Amoras prinsen en prinsessen? (1 punt)
ja, zie 'Het vliegende hart'. Daarin spelen Prins Koenhart en zijn gezin.

4. Met welke maatschappij vliegen onze vrienden meestal? (1 punt)
KLM (die had iedereen goed)

5. Waarom vliegen ze met die maatschappij? (1 punt)
Willy Vandersteen kreeg een wereldreis aangeboden van KLM en maakte naar aanleiding van die reis 'De gouden cirkel'. Sindsdien vliegen onze vrienden altijd met KLM. (die had iedereen goed)

6. Noem de 2 uitvindingen waarmee men ondergronds kan reizen. (2 punten)
De Stalen Mol I en II (De groene splinter), De Terranef/ondergronder (De Knokkersburcht) en daarnaast heb ik ook nog Het strijkijzer (Walli de Walvis) goedgekeurd omdat die zich door ijslagen voortbeweegt (max. 2 punten)

7. In welk verhaal komen onze vrienden nogmaals in Bazaria? (zie 'De speelgoedzaaier') (1 punt)
In De Fleurige Floriade komen Suske en Wiske bij de Bazaria-stand van de Floriade.

8. Deze vraag is tussentijds geschrapt...

9. In welk avontuur wordt de Mount Everest beklommen? (1 punt)
Sagarmatha. In de brullende berg beklommen ze de MontLadsu

10. In welk avontuur bereiken ze de locatie die het verst weg lag en met welke uitvinding kwamen ze daar? (2 punten)
In De stervende ster gingen ze via een zwart gat naar het sterrenstelsel Orion met de Barutras, een door Barabas ontwikkeld ruimtetuig. De amoureuze amazone met de teletijdmachine is ook goedgekeurd, omdat ik wederom niet kan beslissen wat verder weg ligt. De mottenvanger is dan weer foutgerekend, omdat het hier de achterkant van de maan betreft.

11. Welk verhaal onstond er naar aanleiding van Paul's bezoek aan Tanzania? (1 punt)
De Rino-ramp (ongetwijfeld meer over te lezen in Versus 75?)

12. Welk verhaal onstond er naar aanleiding van Marc's bezoek aan Zuid-Afrika? (1 punt)
De Kaapse Kaalkoppen Lilli Natal werd niet goedgekeurd omdat dit niet een verhaal van Marc is.

13. Welk verhaal onstond er naar aanleiding van Willy's bezoek aan de Middellandse zee? (1 punt)
De bronzen sleutel; hierin verwerkt hij het diepzeeduiken en Monaco.

14. Na een aantal optredens verlaat Vitamitje enkele jaren het toneel. In een milieuvriendelijk verhaal komt ze plots weer tevoorschijn. Welk verhaal is dit? (1 punt)
De boze boomzalver (sinds 'De tamtamkloppers) en De tootootjes (sinds 'de botte botaknol').

15. Met welke uitvinding kan je met bomen communiceren? (1 punt)
De klankentapper (die had iedereen goed)

16. Met welke uitvinding kan je dingen en dieren vergroten? (1 punt)
De snelgroeier. Het sprietatoomkanon telt niet, omdat deze uitvinding niet vergroot, maar verkleint. (die verkleining raakt uitgewerkt, waardoor het bestraalde item weer groeit)

17. Er zijn 3 verschillende (uiterlijke) versies van de ondergronder. Kun je bij elke versie 1 bijbehorend album opnoemen? (2 punten)
Alle 3 de versies (dus 3 verschillende titels) opnoemen levert daarnaast 1 bonuspunt op!

Ik noem nu enkel de titels die door jullie zijn aangedragen:

Versie 1 (met de naam Stalen Mol I en II): De groene splinter (met steekvlam)
De koperen knullen (hier heet deze uitvinding opmerkelijk genoeg: Terranef)
Het slapende goud

Versie 2 (met de naam Terranef/Ondergronder): De Knokkersburcht (met diamanten draaischijf)
Het Aruba-dossier

Versie 3 (met de naam Terranef): Het laatste dwaallicht (met steekvlam, andere versie)
De Windbrekers

Goedgekeurde 4e versie: Het strijkijzer uit Walli de Walvis

18. Met welk kleinood kan je in de tijd reizen? (1 punt)
kleinood = kostbaar voorwerp, pronkjuweel, veel waard voor de bezitter. De armbanden uit 'De duistere diamant' en 'De komieke Coco' beantwoorden aan deze omschrijving.

19. Met welke uitvinding kan je schilderijen levend maken? (1 punt)
Teletransfor

Gaan we nu over naar de inzendingen en de resultaten en het bonuspunten totaal!

Deze mensen stuurden niets in en zijn daarom uitgeschakeld:
Ramon

21 punten en 1 bonuspunt:
Antoon (11 bonuspunten)
20 punten:
Nosferatu (14 bonuspunten)
19 punten:
Frank (4 bonuspunten)
17 punten en 1 bonuspunt:
Hans (5 bonuspunten)
17 punten:
dentom (7 bonuspunten)
16 punten en 1 bonuspunt:
Robert (4 bonuspunten)

deltaduel is met 15 punten de zwakste schakel geworden! Proficiat dat je tot de top 7 hoorde, een bijzondere prestatie!

Mijn planning ligt door alle vertragingen een beetje door de war, maar ik ga proberen de nieuwe kennersquiz zsm. te plaatsen!
Laatst gewijzigd door Rikki - Erik op 18 sep 2006, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie