Muziek-quiz: de zwakste schakel

Speel hier quizzen over diverse onderwerpen!
Plaats reactie
Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 12 jan 2006, 00:00

De uitslag van ronde 8:

Ramon 10/11
Hans 7/11
JC 8/11
Dentom 10/11
Chris 5/11

Helaas, Chris, dit keer ben jij het! :?

De antwoorden op mijn vragen zie onderstaand:

1. Wie zingt over een witte vlag? ( 1 PUNT )

Dido

2. In 2005 bestond de band BZN 40 jaar! Hoeveel albums hebben ze in die tijd uitgebracht?

a. 21 stuks
b. 41 stuks
c. 31 stuks

( 1 PUNT )

b. 41 stuks

3. BZN is natuurlijk een afkorting voor ....? ( 1 PUNT )

Band Zonder Naam

4. Blijven we toch bij de afkortingen!
Zeker kennen jullie de Engelse band UB40. Dit is een afkorting voor ...? ( 1 PUNT )

Unemployed Benefit Attendance Card met de nr. 40!
Men ziet, met muziek kun je het toch ver brengen! :mrgreen:
Degene die me gemaild hadden, dat dat een formulier voor werkelozen in Engeland is, heb ik natuurlijk ook goed gerekend.

5. Met welke lied hadden UB40 in 1980 hun eerste grote hit? ( 1 PUNT )

`Food for Tought´

6. Begin jaren 90 coverden UB40 een song van Elvis! Hoe heet die song en uit welke film van Elvis stamt die song? ( 2 PUNTEN )

`I can´t help falling in love´ uit de Elvis-film `Blue Hawaii´van 1962.

7. De stijl van muziek, die UB40 spelen is reggae! Uit welk land stamt deze muziekstijl? ( 1 PUNT )

Jamaica

8. De reggae zelf komt ook weer voort uit een muziekstijl uit dat bewuste land. Deze ruwere oorspronkelijke voorvorm van reggae beleefde einde jaren 70 / begin jaren 80 een revival door bands als The Specials, The Selecter, Madness, The Beat en Bad Manners! Nu wil ik van jullie de naam van deze muziekstijl weten! ( 1 PUNT )

Ska.
Ik heb gemerkt, dat ik niet de enigste ben, die van deze muziekstijl houd! 8)

9. Wie had met zijn song `Milennium´ einde 1999 een grote hit? ( 1 PUNT )

Robbie Williams

10. Deze artiest uit vraag 9 heeft echter bij het componeren van dit lied zich bediend bij een ander lied, nl. ...., gezongen door Nancy Sinatra! ( 1 PUNT )

`You only live twice´ uit de gelijknamige James Bond-film van 1967.
Mijn strip `De Orkaan´ is weer online!!!
Te lezen op http://suskeenwiske.ophetwww.net

dentom
Moderator
Contacteer:

Bericht door dentom » 12 jan 2006, 00:26

Nosferatu schreef: Ska.
Ik heb gemerkt, dat ik niet de enigste ben, die van deze muziekstijl houd!
SKAAAAAAAAAAAAAAA :mrgreen:

Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 12 jan 2006, 09:16

Et voila, ronde 9.

Dit keer zijn films aan de beurt, waarin pop- en rockmuziek voorkomt, maar ik stel ook een paar vragen over bands, die het liever „hard ´n heavy“ hebben.

1. Beginnen we maar eens met wat zoeken en raden.
Jullie zien onderstaand 10 films met titel, 10 songs en 10 groepen. Die moeten jullie bij elkaar voegen.
Een voorbeeld: Purple Rain :arrow: Purple Rain :arrow: Prince

1 Wild at Heart
2 The Girl can´t help it
3 Pulp Fiction
4 Saturdaynightfever
5 Dirty Dancing
6 Star Trek - First Contact
7 Grease
8 Easy Rider
9 Purple Rain
10 Blackboard Jungle

a. Ooby Dooby
b. Let´s go crazy
c. Be-Bop-a-Lula
d. If I can´t have you
e. Rock around the clock
f. Born to be wild
g. Rock ´n Roll is here to stay
h. Wicked Game
i. Rumble
j. Do you love me

I. Bill Haley & the Comets
II. The Contours
III. Prince
IV. Yvonne Elliman
V. Sha Na Na
VI. Chris Isaak
VII. Link Wray
VIII. Gene Vincent & the Blue Caps
IX. Steppenwolf
X. Roy Orbison
( Bij elke juiste combinatie 1 PUNT )

2. Uit de eerste ronde weten we dat de term `Rock ´n roll´ door de in de jaren 50 overbekende DJ Allan Freed gecreëerd werd, maar niet bij alle muziekstijlen is dit zo.
Bij `Heavy Metal´is dat anders, want de muziek historici zijjn zich hier enig, dat deze begrip uit een tekststuk van een overbekende rocksong stamt.
Uit welke rocksong stamt de term `Heavy Metal´? ( 1 PUNT )

3. Op dit forum zullen er maar weinige zijn, die de film `The Blues Brothers´ nog niet gezien hebben!
Deze kostelijke film puilt uit van bekende zangers uit de jazz-, blues- en soultijdperk.
Welke van deze speelde nu mee in `The Blues Brothers´?

a. Otis Redding
b. Cab Calloway
c. Aretha Franklin
d. Ray Charles
e. Marvin Gaye
f. James Brown
g. Diana Ross
h. Smokey Robinson
( Bij elke juiste zanger(es) 1 PUNT )

4. Ik zeg maar Ozzy Osbourne en iedereen denkt aan de knotsgekke reality-soap op MTV. Deze soap betekende een grote comeback voor deze icoon van de heavy metal-muziek.
In de jaren 80 was hij op de hoogtepunt van zijn cariëre met albums zoals `Diary of a Madman´ e.a.
In de jaren 90 was het betrekkelijk rustig om hem geworden. In die jaren steekte hij zijn tijd in het uitbreiden en opvoeden van zijn kroost en het leegmaken van flessen e.d., met als gevolg... nou ja! Men ziet het op MTV!
Zijn roem echter begon al eerder in de jaren 70 als zanger bij de band ...? ( 1 PUNT )

5. Wie was het pin-upje ( liefje ) van Prince in zijn film `Purple Rain´? ( 1 PUNT )

6. Welke heavy metal-band waren in 1979 tot hun eigen verwondering plots disco-iconen en met welk lied? ( 2 PUNTEN )

7. Sting heeft ook een aantal films op zijn naam staan, zoals bv. de science-fictionfilm `Dune´ ( 1984 ), `The Bride´ ( 1985 ) en `Stormy Monday´ ( 1988 ), maar zijn eerste film uit 1979 was een musical, genaamd naar een album van The Who!
Hoe heette deze film en daarmee ook het album van The Who? ( 1 PUNT )

8. Marilyn Manson, die onlangs trouwde, is de laatste jaren door zijn uiterlijk tijdens zijn tourneëen zoiets als de schrik aller schoonmoeders geworden.
Hijzelf geeft aan, dat iemand hem daartoe geïnspireerd heeft en dat hij tegen die iemand maar een mak lammetje is!
De man, waarover Marily Manson het heeft, begon zijn carriëre begin jaren 70 met albums zoals `School´s out´ ( 1972 ) en `Billion Dollar Babies´ ( 1973 ) en om op te vallen presenteerde hij geen normale rockshow, maar spikte het met horrorelementen en die formule ging op. De man verdiende hierdoor miljoenen en nogmaals miljoenen.
Over welke persoon heb ik het? ( 1 PUNT )

9. In welke film danst en zingt de acteur Gene Kelly op een onvergelijkbare wijze met een paraplu en uit welk jaar stamt die film? ( 2 PUNTEN )

10. Wat linkt de groepen Deep Purple en Whitesnake? ( 1 PUNT )

dentom
Moderator
Contacteer:

Bericht door dentom » 12 jan 2006, 14:57

ohla alain, uit mijn vaarwater blijven eh ;) :mrgreen: :lol:

Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 13 jan 2006, 16:11

Reeds binnen:

Dentom

jc
Suske en Wiske Megafan

Bericht door jc » 14 jan 2006, 20:53

dentom schreef:ohla alain, uit mijn vaarwater blijven eh ;) :mrgreen: :lol:
doemme ja, schrijf ik mij express niet in bij de film kwis, omdat ik toch niet veel van films ken, dan krijgen we nu filmvragen bij de muziek kwis :wink: :lol:

Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 14 jan 2006, 23:27

De antwoorden van JC en Ramon heb ik nu ook.
Ik mis alleen die van Hans nog.
Kom op, Hans! :D :wink:

Hans
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Bericht door Hans » 14 jan 2006, 23:38

Nosferatu schreef:De antwoorden van JC en Ramon heb ik nu ook.

Morgen Alain Ik ga nu slapen. 8)
eerlijk is eerlijk en dat is dus niet oneerlijk!

Hans
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Bericht door Hans » 15 jan 2006, 21:12

Hans schreef:

Sorry weer morgen. heb nu te veel gedronken :wink:
eerlijk is eerlijk en dat is dus niet oneerlijk!

Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 15 jan 2006, 23:09

Hans schreef:
Hans schreef:

Sorry weer morgen. heb nu te veel gedronken :wink:
:shock: :lol: :lol: :lol:

Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 16 jan 2006, 23:02

De antwoorden van Hans heb ik nu ook en de uitslag volgt morgen. :D

Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 17 jan 2006, 09:04

Zo, hier is dus de uitslag en het was voor mij toch een verrassing!

Dentom 19/23
JC 10/23
Ramon 15/23
Hans 12/23

Het mag nu duidelijk zijn, dat helaas onverwacht JC ( sorry Hans, dit is niet persoonlijk gemeend ) er uitligt, al is het maar knap!
Bij deze JC bedankt voor het meespelen. :D

Dit keer zijn films aan de beurt, waarin pop- en rockmuziek voorkomt, maar ik stel ook een paar vragen over bands, die het liever „hard ´n heavy“ hebben.

1. Beginnen we maar eens met zoeken en raden.
Jullie zien onderstaand 10 films met titel, 10 songs en 10 groepen. Die moeten jullie bij elkaar voegen.
Een voorbeeld: Purple Rain :arrow: Purple Rain :arrow: Prince

1. Wild at Heart :arrow: h. Wicked Game :arrow: VI. Chris Isaak
2. The Girl can´t help it :arrow: c. Be-Bop-a-Lula :arrow: VIII. Gene Vincent & the Blue Caps
3. Pulp Fiction :arrow: i. Rumble :arrow: VII. Link Wray
4. Saturdaynightfever :arrow: d. If I can´t have you :arrow: IV. Yvonne Elliman
5. Dirty Dancing :arrow: j. Do you love me :arrow: II. The Contours
6. Star Trek - First Contact :arrow: a. Ooby Dooby :arrow: X. Roy Orbison
7. Grease :arrow: g. Rock ´n Roll is here to stay :arrow: V. Sha Na Na
8. Easy Rider :arrow: f. Born to be wild :arrow: IX. Steppenwolf
9. Purple Rain :arrow: b. Let´s go crazy :arrow: III. Prince
10. Blackboard Jungle :arrow: e. Rock around the clock :arrow: I. Bill Haley & the Comets
( Bij elke juiste combinatie 1 PUNT )

2. Uit de eerste ronde weten we dat de term `Rock ´n roll´ door de in de jaren 50 overbekende DJ Allan Freed gecreëerd werd, maar niet bij alle muziekstijlen is dit zo.
Bij `Heavy Metal´is dat anders, want de muziek historici zijjn zich hier enig, dat deze begrip uit een tekststuk van een overbekende rocksong stamt.
Uit welke rocksong stamt de term `Heavy Metal´? ( 1 PUNT )

`Born to be wild´ van Steppenwolf

„I like smoking lightning
Heavy metal thunder
Racing with the wind
and the feeling that i´m under“

3. Op dit forum zullen er maar weinige zijn, die de film `The Blues Brothers´ nog niet gezien hebben!
Deze kostelijke film puilt uit van bekende zangers uit de jazz-, blues- en soultijdperk.
Welke van deze speelde nu mee in `The Blues Brothers´?

a. Otis Redding
b. Cab Calloway
c. Aretha Franklin
d. Ray Charles
e. Marvin Gaye
f. James Brown
g. Diana Ross
h. Smokey Robinson
( Bij elke juiste zanger(es) 1 PUNT )

b, c, d en f.

4. Ik zeg maar Ozzy Osbourne en iedereen denkt aan de knotsgekke reality-soap op MTV. Deze soap betekende een grote comeback voor deze icoon van de heavy metal-muziek.
In de jaren 80 was hij op de hoogtepunt van zijn cariëre met albums zoals `Diary of a Madman´ e.a.
In de jaren 90 was het betrekkelijk rustig om hem geworden. In die jaren steekte hij zijn tijd in het uitbreiden en opvoeden van zijn kroost en het leegmaken van flessen e.d., met als gevolg... nou ja! Men ziet het op MTV!
Zijn roem echter begon al eerder in de jaren 70 als zanger bij de band ...? ( 1 PUNT )

Black Sabbath

5. Wie was het pin-upje ( liefje ) van Prince in zijn film `Purple Rain´? ( 1 PUNT )

Appolonia Kotero 8)

6. Welke heavy metal-band waren in 1979 plots disco-iconen en met welk lied? ( 2 PUNTEN )

Kiss met `I was made for loving you´

7. Sting heeft ook een aantal films op zijn naam staan, zoals bv. de science-fictionfilm `Dune´ ( 1984 ), `The Bride´ ( 1985 ) en `Stormy Monday´ ( 1988 ), maar zijn eerste film uit 1979 was een musical, genaamd naar een album van The Who!
Hoe heette deze film en daarmee ook het album van The Who? ( 1 PUNT )

`Quadrophenia´

8. Marilyn Manson, die onlangs trouwde, is de laatste jaren door zijn uiterlijk tijdens zijn tourneëen zoiets als de schrik aller schoonmoeders geworden.
Hijzelf geeft aan, dat iemand hem daartoe geïnspireerd heeft en dat hij tegen die iemand maar een mak lammetje is!
De man, waarover Marily Manson het heeft, begon zijn carriëre begin jaren 70 met albums zoals `School´s out´ ( 1972 ) en `Billion Dollar Babies´ ( 1973 ) en om op te vallen presenteerde hij geen normale rockshow, maar spikte het met horrorelementen en die formule ging op. De man verdiende hierdoor miljoenen en nogmaals miljoenen.
Over welke persoon heb ik het? ( 1 PUNT )

Alice Cooper

9. In welke film danst en zingt de acteur Gene Kelly op een onvergelijkbare wijze met een paraplu en uit welk jaar stamt die film? ( 2 PUNTEN )

`Singing in the Rain´ uit het jaar 1952

10. Wat linkt de groepen Deep Purple en Whitesnake? ( 1 PUNT )

De zanger David Coverdale

De volgende ronde is tegen het komende weekend en daar gaat `Back to the 80´s". :mrgreen:

jc
Suske en Wiske Megafan

Bericht door jc » 17 jan 2006, 22:36

Nosferatu schreef:Zo, hier is dus de uitslag en het was voor mij toch een verrassing!

Dentom 19/23
JC 10/23
Ramon 15/23
Hans 12/23

Het mag nu duidelijk zijn, dat helaas onverwacht JC ( sorry Hans, dit is niet persoonlijk gemeend ) er uitligt, al is het maar knap!
Bij deze JC bedankt voor het meespelen. :D
Ik vreesde wel al een beetje voor deze uitslag, al was er nog een beetje hoop. Het was in iedergeval een plezante kwis Nosferatu; je mag dat meer doen :wink:
En voor de andere: veel success, moge de beste winnen.

Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 18 jan 2006, 17:17

Zo, nu komt ronde 9 met als thema "Back to the 80´s"
Dit keer zijn het 15 vragen.

1. De band Depeche Mode zal velen niet onbekend zijn. In hun geboorestad Basildon in Engeland worden zij vereerd als helden, te vergelijken zoals The Beatles in Liverpool. Zij begonnen hun carriëre in 1981 met welk album?
( 1 PUNT )

2. Een van de oprichters van Depeche Mode Vincent Clarke werd de plotse enorme roem te veel en verliet de band. Daarna richtte hij ..?.. op en ook deze band werd binnen korte tijd een succes. Na twee albums viel deze band ook weer uit elkaar, omdat het Clarke te veel werd, maar de vingers van muziek kon hij niet laten en richtte een derde band op, nl. ...?... Hoe was het anders te verwachten en ook hier had hij weer hits na hits met deze band, maar dit keer bleef hij standhaft. Dit jaar kunnen we het zoveelste album van hun verwachten, nl. `Union Street´!
Welke beide bands richtte Vince Clarke na Depeche Mode op? ( 2 PUNTEN )

3. Einde jaren 80 bracht zich het land Zweden op muzikaal gebied gezien terug in het schijnwerperlicht, want na ABBA in de jaren 70 en heel kortstondig de groep Europe, midden jaren 80, had Zweden muzikaal niet meer veel te bieden gehad.
Op het gebied van rap en hiphop was het een jonge dame, die met haar vlug mondwerk van zich liet spreken en op het gebied pop/rock was het een duo bestaande uit de zangeres Marie Fredericksson en de gitarist Per Gessle.
Over welke zangeres en over welke groep heb ik het?
( 2 PUNTEN )

4. Ik som nu alle albums van U2 uit de jaren 80 op en jullie moeten ze naar het jaar van verschijnen ordenen!

A. The Joshua Tree
B. War
C. October
D. Rattle and Hum
E. Under a Bloodred Sky
F. Boy
G. The Unforgettable Fire

( In het geheel zijn er 8 PUNTEN te halen en als er bv. twee naar het jaar van verschijnen goed geordend zijn, reken ik dus twee PUNTEN, drie goed geordend 3 Punten, enz. enz. )

5. De groep Ultravox kende in haar bestaan drie fases, nl. de eerste van 1977 tot 1979, de tweede van 1980 tot 1987 en de derde en tevens laatste van 1992 tot 1994.
In de eerste fase verbond deze groep punk met electronische muziek, in haar tweede fase bereikte de band haar hoogtepunt door goed in het oor liggende melodiën met als instrumentarium synthesizers en hardrock-gitaar en in haar laatste fase was alles symfonischer van aard met een helehoop keyboards, maar ook met instrumenten, die men van hand bespelen moest.
In de eerste twee fasen had de groep telkens een andere zanger, in de laatste zelfs twee op elkaar volgend en nu wil ik van jullie alle vier zangers weten!
( 4 PUNTEN ) een zogenaamde WHAT THE FUCK-vraag! :wink:

6. Einde jaren 70/begin jaren 80 stond het muzikale gebeuren in het teken van de Ska-revival.
Door de immigratie van Jamaicanen naar Engeland ( Jamaica was tot 1962 een Britse kroonkolonie en is nu deel van de Britse Commonwealth ) leerde de Engelse jeugd Reggae, maar ook de iets ruwere oervorm daarvan kennen, nl. Ska!
Bands als de Skatalites en zangers als Desmond Dekker e.a. werden in de jaren 70 in Engeland tot cult. Nu bleef het natuurlijk niet uit, dat ook deze muziekvorm een plotse revival kende. Weliswaar moderner als de ska uit de jaren 60, maar het was onmiskenbaar ska.
een zo´n band was de Londonse groep Madness.
Ze werden enorm populair door hits als `Baggy Trousers´, `Nightboat to Cairo´ en `Our House´!
Hun tweede singles echter, nl. `One Step Beyond´ is echter jatwerk! Deze hit werd door Madness alleen opgepolijst en in een nieuwer jasje gestoken en is dus een cover van een ska-icoon uit Jamaica van de jaren 60. De naam Madness is trouwens ook ontleend aan een hit van deze zanger.
Hoe heet deze zanger?
( 1 Punt )

7. De ska-revival werd losgeschopt door een band uit het Engelse Coventry, nl. The Specials.
Zij hadden in 1979 hun eerste grote hit wereldwijd met `Gangsters´, trouwens ook een cover van die zanger, waarvan ik bovenstaand de naam van wil weten. Gevolgd door `A Message to you, Rudy´ en in het voorjaar van 1980 met `Too much too young´ en een bigseller van een album genoemd naar de naam van de band en geproduceerd door niemand anders als Elvis Costello.
Het grote deel van de songs werd geschreven door de oprichter en bandlid Jerry Dammers, Jerry is van nature een zeer sociaal bewust mens en zo zijn ook zijn songteksten, nl. kritisch.
Naarmate de ska-revival verder ging stootte hem twee dingen op; vele fans van deze muziekrichting outeten zich als rechtsradikaal en vormden de gehate skinheads en hij merkte ook, dat hij zich in deze muziek niet meer verder kon ontwikkelen. Na het tweede album `More´ ( 1980 ) en de grote hitsingle `Ghosttown´ ( 1981 ) hield de band op te bestaan.
Toch bleef Jerry Dammers daarna niet stilzitten, want in 1984 keerde hij terug op het muzikale gebeuren met de band ..?.. en de grote hit ..?..
Deze hit zou trouwens er mee voor zorgen, dat een paar jaren later een om politieke redenen gedetineerde man werd vrijgelaten, die daarna president werd.
( 2 PUNTEN )

8. Ook Nederland had op het gebied van ska een groep te bieden, nl. Doe Maar!
De in Nederland over en overbekende band had tussen 1980 en 1984 negen grote hits
Nu moeten jullie die negen hits naar verschijnen ordenen.

A. 1 nacht alleen
B. Ik zou het wel willen doen
C. Doris Day
D. Pa
E. Macho
F. Smoorverliefd
G. 32 jaar
H. De bom
I. Is dit alles

( In het geheel zijn er 9 PUNTEN te halen )

9. Na het langzame wegebben van de ska-revival begin jaren 80 ontstond een hiaat, die al snel gevuld werd door twee andere (muzikale) bewegingen, de ene waren de zogenaamde New Romantics en de andere was de terugkeer van een doodgewaande muziekvorm, nl. de oervorm van de Rock ´n Roll, nl. de Rock-a-Billy.
We concentreren ons echter op de New Romantics.
Einde jaren 70/ begin jaren 80 was er niet alleen een groot aantal van de jeugd werkeloos, maar ze voelden zich ook bedreigd door de wapenwedloop tussen de twee werldmachten USA en Sowjet-Unie.
In tegenstelling tot Punk wilden de New Romantics als mogelijk hip ten gronde gaan.
„Als de bom dan valt, dan hebben we tenminste geleefd!“was hun leuze.
Niets was te gek of het kwam voor. De een kwam als piraat, de ander als clown, weer een ander als een dandy uit de jaren 20 met rieten hoedje enz, enz.
Alles in alles was het een bonte boel, maar het bracht leven in de zaak en was van grote invloed op de popcultuur voor de komende 6 jaren. Zonder de New Romantics zouden tv-series als Miami Vice niet mogelijk geweest zijn.
De paradepaardjes van de New Romantics waren Duran Duran, Simple Minds, Liaisons Dangereus, Culture Club, Classix Nouveau, Visage, Depeche Mode, Orchestral Manoevres in the Dark, Spandau Ballet, Adam & the Ants en de reeds doodgewaande groep Ultravox.
Opvallend aan al die groepen was het gebruik van electronische instrumenten. De muziek van hun kwam dus ook kil over, maar dat vond niemand erg, integendeel...!
Ofschoon al die groepen uit Engeland kwamen, was het een Duitse groep, die met hun revolutionaire omgang met electronische muziek op deze groepen een grote invloed had en nog heden ten dage blijft deze invloed merkbaar.
Welke Duitse groep is hiermee gemeend?
( 1 PUNT )

10. In 1982 was de muziekzender MTV nog piepjong en lang niet zo machtig als het nu is. Daarom vermeed het vooral in het begin schandalen.
Toch liet zich dit niet altijd vermijden en zo kwam het als het kwam.
1982 was een belangrijk jaar voor David Bowie. Eerst kwam zijn succes met `Let´s Dance´ en daarna met `China Girl´ en juist de videoclip bij deze prachtige plaat veroorzaakte het schandaal, zodat MTV censuur moest uitoefenen.
Wat was de oorzaak van dit schandaal?
( 1 PUNT )

11. Een ander schandaal vond een jaar eerder plaats met de videoclip van `Girls on Film´ van de groep Duran Duran. Ook hier moest MTV ingrijpen om verder te mogen uitzenden. Wat was hier de aanleiding van censuur?
( 1 PUNT )

12. Waar komt trouwens de naam Duran Duran vandaan?
( 1 PUNT )

13. Videoclips werden steeds belangrijker in de jaren 80 door o.a MTV en zo werden deze clips natururlijk steeds duurder en duurder.
Welke videoclip overschreed als eerste de miljoen dollar-grens?
( 1 PUNT )

14. De superproducent Trevor Horn ( hij produceerde o.a. albums van ABC, Yes, Frankie Goes to Hollywood, Propaganda en Simple Minds ) was vroeger zelf in een groep en had met `Video killed the Radiostar´ een grote hit. Hoe heette die groep waar Horn in zat?
( 1 PUNT )

15. Uit welke song stamt deze tekst :

„ Are we living in a land
where sex and horror are the new gods?“

enne... welke band zong dit?

( 2 PUNTEN )

Veel plezier! :mrgreen:

Nosferatu
Die-hard fan

Bericht door Nosferatu » 20 jan 2006, 23:52

Ik ben werkelijk benieuwd naar jullie antwoorden, mijne heren! :mrgreen:
Laat het me dus weten! :twisted:

Plaats reactie