351. De Verloren van Eyck

Bespreek hier de verhaal-lijnen en scenario's (dus de inhoud van de boeken)
Plaats reactie
S&W lover
Suske en Wiske Megafan

351. De Verloren van Eyck

Bericht door S&W lover » 25 jun 2019, 21:11

In de nieuwe Versus heeft Peter van Gucht het in zijn column over de verhalen De Wrede Wensput, De Nacht van de Narwal en De Verloren van Eyck. Deze laatste kwam mij niet bekend voor. Een potentiële titel voor 351? Of zit er weer een kortverhaal aan te komen?

MrJohn
Suske en Wiske Megafan

Re: De Verloren van Eyck

Bericht door MrJohn » 12 jul 2019, 11:31

Ik denk dat 't om een lang verhaal gaat; het zal wel gaan om het gestolen paneel van het schilderij van de gebroeders Van Eyck "De aanbidding van Het Lam Gods" in de St.-Baafskathedraal in Gent.
Ik ben 'n Suske en Wiske-fan vanaf de seventies en ben ook lid van de fanclub. Ik verzamel en lees ook andere boeken en strips.

S&W lover
Suske en Wiske Megafan

Bericht door S&W lover » 25 sep 2019, 18:43

Luc Morjaeu heeft via de nieuwste versus laten weten dat De Verloren van Eyck de titel is voor Suske en Wiske 351

S&W lover
Suske en Wiske Megafan

Bericht door S&W lover » 12 okt 2019, 20:15

Suske is een enorme fan van Jan Van Eyck en dan vooral van diens kwaliteiten als geheim agent. Als Jan van Filips de Goede opdracht krijgt een portret te maken van zijn toekomstige bruid Isabella van Portugal kan Suske het niet laten om als verstekeling mee te reizen. Hij hoopt op die manier de assistent van zijn idool te worden. Maar tot zijn grote verbazing had Wiske net hetzelfde idee. Beiden trachten daarna in de gunst te komen van de beroemde schilder maar die houdt de eer liever voor zichzelf. Tijdens de lange reis worden er ook stokken in de wielen gestoken door enkele geheimzinnige tegenstanders. Blijkt dat iemand het huwelijk van Filips en Isabella niet zo ziet zitten. 

Plaats reactie