347. Lambik Plastiek

Bespreek hier de verhaal-lijnen en scenario's (dus de inhoud van de boeken)
Plaats reactie
S&W lover
Suske en Wiske Megafan

347. Lambik Plastiek

Bericht door S&W lover » 27 okt 2018, 12:53

Nummer 347 in de rode reeks gaat 'Lambik Plastiek' heten. Synopsis nog niet gezien maar Luc Morjeau geeft aan dat Lambik in dit album denkt dat hij helemaal alleen de plastice vervuiling aan kan pakken.
Laatst gewijzigd door S&W lover op 28 okt 2018, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.

SWvx
Suske en Wiske fan

Re: 347. Lambiek Plastiek

Bericht door SWvx » 27 okt 2018, 21:57

Oh nee, niet weer zo'n album waarin ze een actueel maatschappelijk probleem aankaarten en op de emoties van de lezers proberen te werken zoals "Het Grote Gat" en "De bonte bollen". Strips horen net te dienen om eventjes voor wat afleiding te zorgen en net niet met de alledaagse problemen overstelpt te worden.

S&W lover
Suske en Wiske Megafan

Re: 347. Lambik Plastiek

Bericht door S&W lover » 12 nov 2018, 23:33

Synopsis:

Wanneer onze vrienden een walvis redden die na het eten van plastic zwerfafval doodziek is aangespoeld op het strand besluiten Lambik en professor Barabas een oplossing te vinden voor de plastic soep in onze oceanen. Maar dat komt ter ore van Polly Ettileen, een plasticfabrikante die er een ongezonde liefde voor het materiaal op na houdt. Zij kaapt de uitvinding van de professor en past deze zodanig aan dat ze er de hele wereld mee in plastic kan veranderen. Gelukkig komen Suske en Wiske achter de snode plannen van Polly en ze zetten alles op alles om haar te stoppen. Wat volgt is een race tegen de klok vol verrassende wendingen. Kunnen onze vrienden plastic Polly stoppen?

Persoonlijk vind ik het een niet al te sterk verhaal...

Eszie91
Suske en Wiske fan
Contacteer:

Bericht door Eszie91 » 13 nov 2018, 10:55

S&W lover schreef:
Persoonlijk vind ik het een niet al te sterk verhaal...
Klinkt als een mix tussen Tikkende Tinkan en misschien ook Watersater. Alleen dan niet met een stijgende waterspiegel, maar stijgende hoeveelheid plastic.
Gewoon een geeky fan girl
Mijn blog

S&W lover
Suske en Wiske Megafan

Bericht door S&W lover » 19 dec 2018, 20:37

De preview in de Versus vind ik nogal zwak. Kan het woord plastic niet meer horen

Henmii
Suske en Wiske fan

Bericht door Henmii » 03 jan 2019, 17:13

Ja, dit wordt weer 1 van de belerende albums. Maar met Lambik in de hoofdrol wordt het misschien toch weer grappig.

S&W lover
Suske en Wiske Megafan

Bericht door S&W lover » 17 jan 2019, 19:41

Cover is te vinden op www.studio-vandersteen.be
Er komt ook achterin wat informatie over de plasticsoep dat een rol speelt in dit verhaal en er kan kans gemaakt worden op een 1+1 ticket bij Sealife

Sinodia
Suske en Wiske fan

Re: 347. Lambiek Plastiek

Bericht door Sinodia » 06 feb 2019, 18:17

SWvx schreef:
27 okt 2018, 21:57
Oh nee, niet weer zo'n album waarin ze een actueel maatschappelijk probleem aankaarten en op de emoties van de lezers proberen te werken zoals "Het Grote Gat" en "De bonte bollen". Strips horen net te dienen om eventjes voor wat afleiding te zorgen en net niet met de alledaagse problemen overstelpt te worden.
Hehehe..here te same :paul: Moeten we nu ook al bang worden gemaakt via Suske en Wiske. :ownee:

S&W lover
Suske en Wiske Megafan

Bericht door S&W lover » 15 mar 2019, 00:33

Waar ik in het begin zo negatief over dit verhaal was, zo positief ben ik er nu over. Al met al moet ik wel zeggen dat ik nog steeds niet sta te juichen om een 'themanummer' van Suske en Wiske, maar ik heb me oprecht erg vermaakt met dit album. Persoonlijk vond ik het einde dit keer schitterend. Eindelijk eens niet zo afgeraffeld...maar juist een mooi opgebouwde finale waar iedereen een mooie rol in had. Over het algemeen vond ik de rolverdeling ook erg mooi. Er waren gewoon wat kleine scenes en grote scenes die mooi in mekaar over liepen (zowel qua scenario als lay out van de pagina)
Nu uitkijken naar De Wrede Wensput!

Eszie91
Suske en Wiske fan
Contacteer:

Bericht door Eszie91 » 10 apr 2019, 11:30

Het is uiteindelijk een album geworden wat niet zodanig overbeladen was met het onderwerp dat de rest van het strip minder was.
Oftewel, een goed verhaal en inderdaad met een leuke twist. Dat het dan een album is met een maatschappelijke onderwerp, is dan ook helemaal niet erg.

Kijk zeker uit naar het volgende verhaal.
Gewoon een geeky fan girl
Mijn blog

Jeroen
Suske en Wiske Megafan
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 25 apr 2019, 11:18

Dat en Suske en Wiske-album een maatschappelijke boodschap heeft is zeker niet nieuw. Vandersteen verwerkte zelfs regelmatig zijn eigen politieke standpunten in Sus en Wis. Wat dat betreft ben ik er ook positief over dat Peter van Gucht de plastic soep onder de aandacht wil brengen. Qua uitwerking had het wat mij betreft veel beter gekunt: Ik had liever de échte oorzaak van de plastic soep verwerkt willen zien, in plaats van een "schurk" die uit wraakgevoelens alles in plastic wil veranderen. Gelukkig wordt er in de extra info-pagina's e.e.a. uitgelegd over het fenomeen plastic soep. Wat mij betreft mag er een album komen met Suske en Wiske als klimaatspijbelaars! ;) (gaan Sus en Wis überhaupt naar school tussen al hun avonturen door?)

Plaats reactie